המלחמה במזרח אירופה והסנקציות נגד רוסיה החזירו את מדינת הענק 30 שנה לאחור במנהרת הזמן אל ימי מסך הברזל, שהתרסק בחג המולד 1991 עם התפרקותה של ברית המועצות. הקריסה החלה באופן בוטה כבר שנתיים לפני כן עם נפילת חומת ברלין, והפסקול של התקופה ההיא היה בלדת המטאל "Wind of Change" של הסקורפיונס. עשרות שנים מאוחר יותר, העיתונאי פטריק ראדן קיף שמע שמועה: השיר לא נכתב על ידי הסקורפיונס, אלא על ידי ה-CIA.
בסדרת הפודקאסטים הנושאת את שם השיר, הוא יצא למסע בן שמונה פרקים בעקבות האמת. בדרך פגש פוליטיקאים, מוזיקאים וסוכנים חשאיים משני הצדדים בהקלטות עוצרות נשימה עם פסקול מעולה. היום, כשרוחות השינוי חוזרות מהצד השני של המתרס ורוסיה נסגרת שוב בפני העולם, הסדרה המופלאה הזו מחדדת את הרגע ההיסטורי.
1 צפייה בגלריה
Wind of Change Podcast
Wind of Change Podcast
Wind of Change Podcast
(צילום מסך)
מספר פרקים: 8
אורך פרק: 55-40 דקות
שפה: אנגלית
הפקה: Pineapple Street Studios / Crooked Media / Spotify‏
למי מיועד: חובבי נוסטלגיה, תעלומות, ריגול וצלילי גיטרות מתוקות מהאייטיז
בשורה התחתונה: סמים, סמים וקג"ב

המלצות נוספות: אוקראינה מבעד לעדשה, משחקי תפקידים ושכירי חרב

פורים במיטה | סקס אפיל
חג הפורים הוא הזדמנות מצוינת לעטות על עצמנו זהות חדשה ולתת ביטוי לחלקים מושתקים, שלא תמיד זוכים לביטוי. גם חדר השינה יכול להפוך למסיבת תחפושות מיוחדת, כחלק ממשחק תפקידים סקסי ושובר שגרה. בפרק פרוע ברוח החג מארחת לורי שטטמאור את מדריכת המיניות יעל אלעד המחלקת טיפים לסקס תחפושות ומשחקי תפקידים קינקי מושלם, שיאפשר לכם לצאת מהשגרה.

לצלם מלחמות של אחרים | הכותרת
זיו קורן תיעד כבר כמעט הכול בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אבל שום דבר לא הכין אותו לזירת הקרב באוקראינה. בשבוע האחרון מסתובב זיו יחד עם שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן בקייב הנצורה, ומתעד אירועים שלא חשב שיראה בימי חייו. בין הדי הפיצוצים הוא ישב לשיחה עם אטילה שומפלבי לספר על הקושי במציאת הפריים שייחרט בזיכרון, ואיך זה מרגיש לצלם מלחמות של אחרים.

שכירי החרב של פוטין | הכותרת
בשבוע האחרון כותרות החדשות דיווחו על לוחמים סורים שעושים דרכם לכיוון רוסיה לסייע בלחימה לצבא פוטין. קדמו לכך שמועות ודיווחים כי הכוחות הצ'צ'נים בראשות רמאזן קדירוב גויסו בשכר לכוחות הרוסיים בכדי לחסל את נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. אטילה שומפלבי בחן מי אלו הם הלוחמים בשכר שמסייעים לפוטין באוקראינה. מה מאפיין אותם, איך נוצר החיבור בין איסלאמיסטים למדינה שמוקיעה אותם, ומהי ״קבוצת וגנר״?

הצטרפו לקהילת 'פודקאסט להמונים' בפייסבוק, וכמובן אל תחמיצו את הפרקים החדשים של אבק פיות, האמת היא וריפרש