מספרם ההולך וגדל של התוכניות והפרויקטים המתוכננים והמתבצעים בימים אלה ברמלה, לצד מיקומה האסטרטגי, מציבים את העיר בצמרת הרשויות הצומחות והמבוקשות בישראל.
אם יש עיר בישראל שנמצאת בתנופת התפתחות אדירה, הרי שזו רמלה.
מיקומה האסטרטגי של העיר - בטבורה של המדינה ובסמוך לנמל התעופה בן־גוריון ולכבישים המהירים של ישראל (כביש 6, 44, 40, 431, 1 ,200).
העיר מתרחבת בכל ההיבטים - בניית שכונות חדשות ובהן אלפי יח"ד, לצד ביקוש הולך וגובר לדיור, תוכניות פיתוח לאזורי תעשייה, מסחר והייטק, מימוש התוכניות להתחדשות עירונית וחידוש ושדרוג השכונות הוותיקות, וכן החלטות הממשלה על העברת מוסדות לאומיים ומובילים לעיר.
העיר היא מוקד תיירות - בזכות הרקע ההיסטורי, הפוטנציאל התיירותי וההשקעה בתרבות. כל אלה ועוד גורמים לרמלה להיות הדבר החם הבא בכל אזור השפלה והמרכז.
אז הכירו את חמשת הפרויקטים הגדולים ביותר מתוצרת רמלה, העתידים לשנות את כל מה שהכרנו על העיר.

"טרמינל 6"

מתחם תעסוקה ובילוי, שהושק לאחרונה ועתיד לשדרג את העיר באופן דרמטי. המדובר בשיתוף פעולה בין עיריית רמלה, מועצת גזר וחבל מודיעין, להקמת אזור תעשייה חדשני ומשוכלל על שטח של 3,000 דונם, שיספק כ־30 אלף מקומות תעסוקה חדשים. המתחם יכלול כ־2 מיליון מ“ר של פארק תעשייה, מסחר, מלונאות ומשרדים ברמה הגבוהה ביותר. מדובר בפרויקט הדגל של אזור המרכז כולו, שיכניס לעיריית רמלה הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה, שיופנו לטובת התושבים.
8 צפייה בגלריה
הדמיה טרמינל 6
הדמיה טרמינל 6
הדמיה טרמינל 6
(צילום: יח"צ)

צה"ל עובר לרמלה

הבקו"ם וכל שרשרת החיול של צה"ל עוברים לרמלה! משרד הביטחון, בביצוע "שיכון ובינוי", מקים ברמלה את אחת הקריות הצבאיות הגדולות בארץ – מחנה "בראשית". המחנה יוקם במתחם מפקדת פיקוד העורף ברמלה, וישתרע על פני 360 דונמים ו־306 אלף מטר רבוע. "אופק רחב" יכלול, בין השאר, את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (בקו"ם) החדשים, את מפקדת זרוע היבשה, את החילות והיחידות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושל אגף כוח האדם ומרכז רפואי מתקדם. בנוסף יכלול הפרויקט שטחי מסחר, חניונים, מתקני ספורט ושבילי אופניים. הבסיס החדש מתוכנן לקלוט כ־9,000 משרתים ולתת שירות לכ־5,000 מבקרים מדי יום, בהם מתגייסים חדשים שיגיעו מדי בוקר עם הוריהם. ההחלטה על הקמת המחנה ברמלה מהווה בשורה אדירה לתושבי העיר והסביבה, וזאת בזכות היווצרותו של עוגן תעסוקתי וכלכלי באזור, הצפוי להוסיף מאות מקומות עבודה, וכן מנוף כלכלי עצום לעסקים המקומיים.
8 צפייה בגלריה
בסיס אפק רחב
בסיס אפק רחב
בסיס אפק רחב
(צילום: באדיבות אגף דוברות והסברה משרד הביטחון)

הקריה הרפואית

בין התוכניות השאפתניות של העיר ניתן למנות גם את התוכנית להקמת קריה רפואית טכנולוגית, אשר תהווה מוקד רפואי חדש במרכז הארץ, סביב קרית מד"א ובלב מרכז עירוני שוקק. במסגרת התוכנית שהופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית, יוקם מתחם רפואי־טכנולוגי בשטח של כ־100 דונם, עם שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ־300,000 מ"ר, בהם תעשייה עתירת ידע בהיקף של 66,000 מ"ר. כבר כיום שוכן בלב הקריה מתחם מד"א החדיש, הכולל את בנק הדם הלאומי ומרכז ההדרכה הארצי של מד"א, כאשר הנהלת מד"א הכללית צפויה לעבור למתחם גם כן.
8 צפייה בגלריה
מטרו
מטרו
מטרו
(צילום: באדיבות נתע)

תחבורה - להגיע לכל מקום ומהר

בשל מיקומה האסטרטגי של העיר מתוכננות לקום ברמלה ארבע תחנות מטרו, במסגרת הקמת הקו M1 הדרומי, אשר יחבר את רמלה עם שאר הרשויות בשפלה לעיר תל־אביב. במקביל יעבור ברמלה הקו החום, שישלב נסיעה באוטובוס חשמלי חדיש ומתקדם ("רכבת על גלגלים"). הקו החום נועד לחבר את רמלה ולוד לראשון לציון, ויהווה פיתרון נוסף של הסעת המונים. לצד כל אלו נמשכות העבודות בפרויקט "מסילת 431", שבמסגרתו תוקם תחנת רכבת חדשה בעיר – רמלה דרום. הפרויקט כולל מנהרות ומערכת גשרים מרשימה, שיאפשרו נסיעה מהירה מרמלה אל מודיעין ומרכז ירושלים. בכך ייווצר חיבור נוסף בין רמלה לבירה. פתרונות תחבורה אלו מצטרפים להמשך פיתוח של מחלפים וכבישים חדשים, כמו כביש 200 שנחנך לאחרונה, שדרוג הכניסות לעיר, שבילי אופניים ועוד. המשמעות של כל אלו היא שרמלה תהפוך למטרופולין תחבורתי עצום ונגיש עם מערכות כבישים, מחלפים, רכבות, אוטובוסים חשמליים ורכבת תחתית.
8 צפייה בגלריה
כביש 200
כביש 200
כביש 200
(צילום: יח"צ)

התחדשות עירונית ושכונות חדשות

על מנת לייצר תהליך שיביא לצמיחה ולהתפתחות הרקמה העירונית הוותיקה לצד החדשה, מופנים ברמלה משאבים רבים לקדם תהליכי התחדשות עירונית בתוך האזורים הוותיקים, המשמשים בעיקר למגורים, לתעסוקה ולמסחר. במסגרת ההתחדשות העירונית, בימים אלה מקודמות 16 תוכניות שונות ובהן כ־20,000 דירות בשכונות הוותיקות של העיר. בעקבות התוכניות, צופים גורמי המקצוע כי העיר תגדל בכ־70,000 תושבים.
8 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית בן גוריון
התחדשות עירונית בן גוריון
התחדשות עירונית בן גוריון
(צילום: יח"צ)
8 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית הרצל
התחדשות עירונית הרצל
התחדשות עירונית הרצל
(צילום: יח"צ)
בנוסף, ברמלה ממשיכים ביתר שאת את הקמתן של שתי שכונות חדשות בעיר: נאות יצחק שמיר במערב העיר תכלול כ־4,000 יח"ד, כש־1,000 משפחות כבר נכנסו. בשכונה היוקרתית תמהיל דירות מגוון: מדירות קטנות לזוגות צעירים, דרך דיור מוגן ועד דירות גג וגן.
שכונה נוספת, נאות פרס, נבנית גם היא בימים אלה, ונמצאת בשלבים מתקדמים של בנייה, הכוללת 1,200 יח"ד.
8 צפייה בגלריה
שכונת נאור שמיר
שכונת נאור שמיר
שכונת נאור שמיר
(צילום: יח"צ)

פארק רמלה

בקרוב תחל בנייתו של פארק רמלה. פארק מדהים זה יהיה רחב־ממדים, נעים ומלא באפשרויות בילוי, ספורט וטבע. מדובר באחד הפארקים הגדולים ביותר באזור המרכז. המתחם יכלול מדשאות רחבות וגבעות דשא, שבילי טיול ייחודיים עם טבע קסום ופרחוני, אזורי ישיבה ופיקניק, שתי שלוליות חורף, שבילי אופניים, מתקני משחקים (כולל לקטנטנים), מתקני נינג'ה ופעילות אתגרית, מתקני משחקים ייחודיים לאנשים עם מוגבלויות ובית קפה.
8 צפייה בגלריה
שלולית חורף
שלולית חורף
שלולית חורף
(צילום: אילוסטרציה)
די שנבחן את הפרויקטים הללו בלבד כדי לקבוע, כי אכן העיר רמלה צפויה לשנות פניה ללא היכר. עם הגעתם של הפרויקטים לכדי הבשלה ושלבי סיום, סביר להניח שגם ותיקי העיר כבר לא יכירו את העיר ההיסטורית (ששורשיה נעוצים עוד מהמאה ה־8), שתהפוך לעיר לאומית ומובילה בישראל.