מתברר שעוד אפשר לגלות טיפים לשדרוג הבישול והאפייה באמצעות מוצרים שיש לכולנו בבית, ולא תמיד מתחברים לבישול ואפייה.

עוגת גלידה בסגנון מגנום, עם פטנט לשליפה קלה ומדויקת מהתבנית

מתחשק לכם עוגת גלידה שוקולדית? קיבלתם! מכינים תערובת עוגת גלידה (לפי המתכון), מכסים אינגליש קייק בסנו סושי כיסוי ניילון עם גומי, מוזגים לתוכו את תערובת העוגה ומקפיאים. לאחר שמוציאים מהמקפיא, הופכים את העוגה על תבנית הגשה, מסירים את כיסוי הניילון, מכסים בציפוי ומגישים.
עוגת גלידה
(צילום: פודי)

ממשיכים במתוקים - כדור שוקולד ענק שילדים אוהבים

כמו שהשתמשנו בכיסוי ניילון עם גומי להפרדת העוגה מהתבנית שלה, כך אפשר להכין כדור שוקולד עצום שיהווה אטרקציה על שולחן יום ההולדת. לוקחים שתי קערות ומניחים בתוכן סנו סושי כיסוי ניילון עם גומי, מוזגים לכל אחת מהן את הבלילה של כדור השוקולד, ולאחר שהבלילה מתקררת מניחים את הקערות אחת על השניה כדי ליצור כדור גדול ומרשים.
מסירים את הקערה העליונה, מקלפים את כיסוי הניילון, הופכים את הקערה השניה ומקלפים גם את הניילון השני. את הכדור הגדול אפשר לצפות בשוקולד מומס או סוכריות. התוצאה מרשימה במיוחד ולא צריך ללכלך את כל המטבח בשבילה. בעיקרון, אפשר להפוך כל מנה לצורת עיגול בעזרת קערות בגודל הנכון וכיסוי ניילון עם גומי. זו ההזדמנות שלכם להיות יצירתיים!
כדור שוקולד
(צילום: פודי)

ניילון עם גומי ישמור לכם על חומרי הגלם למתכונים הבאים

חשוב לזכור שאפשר להשתמש בניילון עם גומי לשמירה על טריות של חומרי גלם. הכנתם סירת חסה עם כרוב חתוך בפנים? עוטפים את החסה והכרוב שנשארו בניילון עם גומי ושומרים עליהם עד הארוחה הבאה.
ירקות בסירה
(צילום: פודי)

אידוי ללא סטימר - הסוד הוא ברדיד

אחת הדרכים היצירתיות והקלות ביותר לאידוי של מאכלים כמו גיוזה, סלמון, או ירקות, היא שימוש ברדיד אלומיניום. איך זה עובד? זורקים לסיר עם מים רותחים עיגול שיצרנו מרדיד אלומיניום, כאשר הקצה העליון של הרדיד נמצא מעל לפני המים. על העיגול מניחים צלחת כך שהיא לא נוגעת במים, ועליה מניחים את המזון לאידוי. רוצים להבטיח שהרדיד יחזיק את הצלחת בצורה יציבה? השתמשו בסנו סושי רדיד אלומיניום 61 מטר אורך, שהוא עבה ואיכותי במיוחד, וגם מגיע באריזת חיסכון שמפחיתה את כמות הפסולת ושומרת על הסביבה.
דים סאם
(צילום: פודי)

נשנושי נאגטס ובירה קרה

אם גם אתם מתים על נאגטס ועל עוף בלימון וטמפורה, הטיפ הזה הוא לגמרי עבורכם. מתברר שהסוד להכנת נאגטס הוא שימוש בבלילה קרה. אם אתם רוצים להכין נאגטס פריכים שלא ספגו שמן רב, חשוב שתקפידו על ניגוד בין בלילה קרה לשמן החם. לכן, בדרך להכנת בלילת הטמפורה הקרה הצעד הראשון הוא קירור הבירה.
השתמשו בסנו סושי רב מגבת ג׳מבו, הרטיבו אותה במים, ועטפו את בקבוק הבירה שלכם מכל הכיוונים. הכניסו את הבקבוק להקפאה, ותוך זמן קצר הבקבוק יתקרר. איך הקסם הזה עובד? לא מדובר במגבת נייר רגילה, אלא במגבת עמידה וסופגת, שאף לא מתפוררת כך, בזכות השימוש בבירה הקרה שהקפאתם בעזרת רב מגבת ג׳מבו, תוכלו להבטיח שהבלילה תהיה קרה והנאגטס יהיו קריספי במידה הנכונה.
נשנושי נאגטס
(צילום: פודי)

נייר סופג – מתחת לקרש החיתוך

עוד טריק שכל מסעדה משתמשת בו הוא שימוש בנייר סופג לשמירה על קרש חיתוך יציב. איך עושים את זה? מרטיבים נייר סופג עמיד, מקפלים אותו, מניחים על משטח העבודה ומעליו את קרש החיתוך. בודקים שהקרש יציב - ואפשר להתחיל לחתוך. הטיפ רלוונטי במיוחד כשעובדים עם סכין חדה, ירקות קשים או עשבי תיבול.

גם טיגון קריספי, גם ניקוי מהיר של הסיר

מה הקשר בין נייר אפייה לטיגון עמוק? מתברר שאפשר לחבר ביניהם ולהקל על הטיגון (ולא פחות מכך, על הניקוי). לפני שמטגנים מאכלים כמו טבעות בצל ביתיות, או כל דבר אחר הדורש טיגון, לוקחים נייר אפייה, מקפלים וגוזרים עיגול שיהיה רחב יותר מתחתית הסיר (כדי לעטוף גם את הדפנות), מסדרים בתוך הסיר וממלאים בשמן. התוצאה היא תוצר קריספי במיוחד, עם שימוש בפחות שמן וניקוי מהיר של הכלי. חשוב לבחור בנייר אפייה עבה ואיכותי במיוחד כמו סנו סושי נייר אפייה טבעי שעשוי 100% תאית נקיה, מחומרים מן הצומח שאינם ממוחזרים.
טבעות בצל
(צילום: פודי)
עוד טיפ לשימוש יצירתי בנייר אפייה במטבח - כאשר אופים לחם, הוא צריך לקבל לחות משמעותית בדקות הראשונות אחרי הכניסה לתנור. לרוב מניחים תבנית מים מתחת ללחם, על מנת ליצור אדים במהלך האפייה. הדרך שאולי לא הכרתם היא להרטיב נייר אפייה כך שיישארו טיפות מים על הנייר, ואז לעטוף את הבצק.

מה הקשר בין ניילון נצמד לבישול? אז זהו, שיש קשר

אפשר להכין ביצה עלומה מושלמת בקלות רבה באמצעות סנו סושי ניילון נצמד+ רחב במיוחד, מה שהופך כל שימוש לקל - פשוט עוטפים הכל בסיבוב אחד ומקבלים איטום מושלם ללא מאמץ. סכין ההזזה מאפשרת חיתוך קל ונוח. יש להניח את הניילון הנצמד בקערה, למזוג שמן זית, לרוקן את הביצה ולהוסיף מלח ופלפל. לאחר מכן קושרים את הניילון מסביב לכל הרכיבים ומכניסים לסיר עם מים רותחים ל-3-4 דקות עד שהחלבון הופך ליציב.
כדי להכין סלט פלפלים קלויים מבלי לצלות אותם מעל לכיריים, אפשר לעטוף פלפלים בניילון נצמד בקערה ולחמם במיקרוגל בפולסים. אופן ההכנה שומר על החלות והנוזלים ומבטיח סלט פלפלים עסיסי במיוחד.
סלט פלפלים קלויים
(צילום: פודי)
אם כן, אין ספק שיש מגוון שימושים למוצרים שלא חשבנו עליהם בתהליך הבישול והאפייה. בפעם הבאה שתגישו לשולחן עוגה מטריפה, חזה עוף נימוח או טבעות בצל קריספיות, תוכלו להגיד שהמרכיב הסודי הוא נייר סופג, נייר אפייה או ניילון נצמד. והעיקר – שיהיה טעים!
בשיתוף סנו