אמילי בפריז, הסדרה הידועה של נטפליקס שסיפרה לנו על ההרפתקאות של אמילי האמריקאית בפריז הגדולה, לקחה את הצופים בעונתה השלישית לאחד האזורים הקסומים ביותר בצרפת - חבל פרובאנס והעיר אביניון.
בעקבות ההצלחה הגדולה של הסדרה, מטיילים רבים מכל העולם צפויים להפוך את פרובנאס ליעד החופשה השנתית שלהם בקיץ הקרוב.
מהן ההמלצות שיבטיחו טיול קסום בדרום צרפת? אילו אטרקציות אסור לפספס באביניון? ואיך שומרים על שקט נפשי במהלך החופשה?

קצת על פרובאנס

מחוז פרובאנס בדרום צרפת נחשב לאחד המקומות היפים בכל אירופה. המחוז מתחיל בחופים של הריביירה הצרפתית ומגיע עד להרי האלפים מצפון ונהר הרון (Rhône) ממערב.
מחוז פרובאנס ידוע בשילוב בין ערים גדולות לבין כפרים עתיקים עתיקים וציוריים, אשר מקנים לו אווירה רומנטית ומושלמת לטיול זוגי, אך גם לטיולי משפחות רגועים ונינוחים. טיול ברכב שכור בין הנופים, הכפרים והטירות הרבות של האזור ירגיש לכם כמו אגדה מימי הביניים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
מעניין לציין גם שאמילי היא לא המבקרת המפורסמת היחידה באזור - וינסנט ואן גוך בילה באזור תקופת זמן משמעותית, בה צייר את הנופים הכפריים עוצרי הנשימה שראה מולו.

שדות לוונדר לנצח

אזור פרובאנס ידוע בענף חקלאות הלוונדר שלו. בנסיעה בין כבישי המחוז תוכלו לחזות בשדות נרחבים של פרחים סגלגלים המפיקים ריח נעים ומשכר. השדות הסגולים הנפרסים אל האופק עם אחד הסמלים המובהקים של פרובאנס ומזוהים עם הטבע והייחוד של חבל הארץ. ניתן להזמין מראש סיורים מודרכים באזורי שדות הלוונדר של האזור ולשאוף את הקסם הסגול.
בהתאם, תוכלו למצוא ברחבי פרובאנס עסקים הפועלים בעולם הטיפוח ומפעלים קטנים ומשפחתיים המפיקים מהצמח מגוון של תכשירים קוסמטיים העושים שימוש בתכונות המרפא ובניחוח הנעים שלו. עוד תוכלו למצוא באותם בתי עסק ברחבי פרובאנס – סבונים ריחניים, שמנים ארומטיים ובשמים, כולם על טהרת פרחים מקומיים.

תרבות קולינרית מפותחת – ביקור בכרמים וליקוט פטריות כמהין

פרובנאס ידוע בתור אזור עם תרבות קולינרית צרפתית מפותחת, הודות לתעשיית היין המקומי ומאכלים עשירים מהמטבח הצרפתי. במרכזי התיירות ובאתרים תוכלו למצוא סיורים קולינריים רבים ממגוון סוגים, החל מסיורי יין ועד סיורים החוקרים את התפריט המקומי דרך מסעדות או שווקים פרובינסייאלים. אפשר אפילו להשתתף במסיק הזיתים (בעונת הסתיו) או ליקוט כמהין (בחודשים מאי-ספטמבר ובנובמבר-מרץ).
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
היינות המשובחים של פרובאנס מגיעים מאזור ה'טרואר' שלה, והם מצטיינים ביינות רוזה יבשים, לצד יינות אדומים מעולים ויינות לבנים איכותיים. טיול לאורך 'דרך היין' של פרובאנס ממזרח למערב מבטיחה ביקורים בכפרים קטנים ושווקים שופעי טעמים וניחוחות צמחי תבלין. גולת הכותרת של האזור מבחינת יינות הוא הכפר Chantunef du Pap, השוכן בין הגבעות ומוקף כרמים.

אטרקציות בפרובאנס שלא כדאי לכם לפספס

שמורת קאמרג (Camargue) היא שמורת טבע בקרבת העיר ארל, הכוללת שטח מרעה פראי שיד אדם מודרני עדיין לא פגעה בו. השומרה מוקפת כולה במקורות מים, והיא כוללת אגמים, ביצות וחוף ים בתולי באורך 17 ק"מ. בין חיות הבר שתוכלו לאתר בשמורה: סוסי בר, פלמינגו ושוורים. הכניסה לשמורה אסורה עם רכבים, ולכן מומלץ לטייל ברגל או באופניים. ישנם סיורים מודרכים עם אופניים חשמליים.

לה בו

הכפר Les Baux הוא הכפר שאסור לכם להחמיץ. כ-25 ק"מ מדרום לאביניון, בראש מצוק גבוה הצופה אל הכפרים באזור, תמצאו את בתי הכפר הבנויים מסלע חצוב וארכיטקטורה לא-סימטרית. הכפר כולל גם שרידים של טירה עתיקה וחומה. ההמלצה היא להגיע בשעות הבוקר המוקדמת או בשעות אחר הצהריים, כדי להימנע מעומס האנשים.

קניון ורדון

קניון ורדון (Gorges du Verdon) הוא אתר טבע מרהיב והקניון הגדול באירופה, עם אורך של כ-25 ק"מ. הקניון מגיע בקצהו עד לאגם המלאכותי סנט קרואה. המים במרכז הקניון מאופיינים בצבע כחלחל-ירקרק, בהם ניתן לשוט, או לבחור במסלול הליכה לבחירתכם.

אביניון – הפנינה של חבל פרובאנס

אביניון היא עיר קטנה על גדות נהר הרון, הנחשבת לאחת הערים המרכזיות (והמתוירות) בפרובאנס. התיירים המגיעים לעיר נמשכים בין היתר למראה העתיק והציורי שלה, ויוצאים לסיורים בסמטאות הקטנות והציוריות, בין הבניינים הצפופים.
העיר מוכרת בעיקר בעקבות ההיסטוריה הדתית שלה – מדובר בעיר היחידה מלבד רומא בה התגוררו האפיפיורים של הנצרות הקתולית. מעבר להיסטוריה, העיר משמשת כיום מרכז תרבותי-אמנותי חשוב, עם מרכז עירוני שוקק חיים הכולל בתי קפה, שווקים, מסעדות וברים. חובבי האמנות ייהנו ממספר מוזיאונים מעניינים לאמנות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
אביניון היא גם בירת היין של מחוז Côtes-du-Rhône, הידוע ביינות האיכותיים שלו. לכן, לא קשה למצוא בעיר חנויות ומרפתי יין. אביניון היא גם נקודת מוצא לסיורים בכרמים של האזור, ומקום מעולה לסדנת בישול החוקרת את סודות הבישול הצרפתי המקומי.

בין מוקדי העניין המרכזיים של העיר:

ארמון האפיפיורים (Palais des Papes), מבנה מונומנטלי מהמאה ה-13, אשר נבנה בסגנון גותי ושימש מקום מגורים לאפיפיורים של הנצרות הקתולית בתקופה בה רומא חוותה חוסר יציבות פוליטית. הארמון כולל מאות חדרים וחצרות, והוא ידוע בחזית המפוארת והמרשימה שלו.
גשר סאן-בנזה (Pont Saint-Bénezet) הוא גשר שנבנה במאה ה-13 וחצה בעבר את נהר הרון. היום נותרו ממנו ארבע קשתות בלבד, לאחר שבמאה ה-17 חלק גדול ממנו התמוטט. הנוף של הגשר ההרוס וקפלת סנט ניקולס אשר בנויה עליו, מהווים מוקד עניין מרכזי בעיר.
פארק דומס (Jardin des Doms) הוא פארק גדול וידוע על גדות הנהר, בפסגה של גבעת אבן טבעית שהיתה נקודת היישוב הראשוני בעיר. הפארק מלא צמחייה, אגמים ובריכות מלאכותיות, והוא מציע גם תצפית אל העיר והסביבה.
מבצר סן אנדרה (Fort Saint-André) הוא מבצר מרשים וגדול מהמאה ה-14, אשר מתנשא מעל סביבתו ונבנה להגנה על גבול הממלכה ועל ארמון האפיפיורים. בין היתר, שימש המבצר בתור בית משפט ובית כלא במהלך ההיסטוריה שלו.
מוזיאון Petit Palais הוא מוזיאון וגלריה לאמנות הממוקם מול ארמון האפיפיורים. שמו של המוזיאון (הארמוןהקטן) מבדיל אותו מהארמון הגדול המתנשא ממש מולו. מדובר במוזיאון קלאסי לאמנות עם אוסף של כ-400 ציורים ו-600 פסלים מאיטליה וצרפת, מתקופות הקדם-רנסנס והרנסנס.
השוק המרכזי של העיר הוא Les Halles, שוק מקורה בלב העיר העתיקה, הידוע בחזית הירוקה שלו. בשוק תמצאו את מיטב חומרי הגלם של מחוז פרובאנס, לצד מעדניות ומסעדות מעולות.

שומרים על שקט נפשי בחופה בחו"ל- כך תבחרו ביטוח נסיעות חכם

בזמן הטיול שלכם בין הכרמים של פרובאנס ובאתרים הידועים של אביניון, הדבר האחרון שתרצו הוא חשש ודאגה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להתמודד עם מקרה חירום בחו"ל, אך חשוב מאוד להתכונן לכל תרחיש באופן מיטבי. לכן, כדאי לבחור בחוכמה לבחור את ביטוח הנסיעות הנכון, שיעזור לכם לשמור על שקט נפשי מקסימלי.
ביטוח הנסיעות לחו"ל של הפניקס מבית travel smart הוא הדור הבא של ביטוחי נסיעות לחו"ל, עם אפליקציה שמשלמת במקומכם. מדובר בביטוח הנסיעות היחידי המאפשר לתאם תור לרופא בחו"ל או בשיחת וידיאו דרך האפליקציה הבלעדית של ביטוח הנסיעות. עם ביטוח הנסיעות של הפניקס, כבר לא צריך לחפש רופאים באופן עצמאי או להתנהל עם התשלום – אפליקציית smart travel דואגת גם לזה.
בנוסף, האפליקציה מציעה ביצוע פעולות נוספות בפשטות ובקלות. במקרה בו המזוודות מתעכבת, למשל, ביטוח הנסיעות של הפניקסtravel smart מבטיח העברה של 200$ בביט, בלי התעסקות מיותרת עם ניירת.
אם אתם משפחה המתכננת את חופשת הקיץ או חופשת החגים שלכם, או זוג החולם על חופשה רומנטית בין נופי פרובאנס, זה הזמן המושלם להכיר פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל של הפניקס smart travel –עם הגנה בזמן אמת, תיאום קל של ביקורים לרופאים דרך האפליקציה, הפעלה קלה של הביטוח דרך האפליקציה ושירות ברמת פרימיום.
והעיקר – אנחנו מאחלים לכם חופשה נעימה בין הכרמים, הנופים והטירות של פרובאנס. זו ההזדמנות שלכם להרגיש ממש כמו אמילי!
מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת www.fnx.co.il.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.
הקבלה לביטוח הינה בכפוף להליכי החיתום וההצטרפות המקובלים בחברה. מידע זה הינו כללי אודות הפוליסה והכיסוי הביטוחי יינתן בהתאם לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה ולתנאי דף פרטי הביטוח שלך שנמצאים באפליקציה ובאתר החברה וניתן להורידם בכל עת. השירותים באפליקציה הינם שירות נוסף לדרכי ההתקשרות המקובלים בהפניקס ואינם נועדים להחליף פנייה למוקד הסיוע והחירום במקרה הצורך אשר זמין 24/7. קביעת התור לרופא באמצעות חברת air doctor הינה בכפוף לתנאי השימוש באפליקציה, מדינת היעד וזמינות הרופא בה. לצורך קבלת תגמול על מזוודה שהתעכבה יש לרכוש כיסוי כבודה–התשלום באמצעות הbit יינתן במקרה בו מדובר בעיכוב מזוודות של עד 3 מבוטחים. כל שצריך לעשות הוא ניתן להיכנס לקישור ייעודי באפליקציה, להעלות אישור של עיכוב בהגעת הכבודה מחברת התעופה, וחברת הביטוח תפצה ב-$200 ב-bit כל אחד מהמבוטחים בפוליסה שרכשו את הכיסוי.