העיר נשר תחגוג בשנה הבאה 100 שנים. מה שהחל כשכונת צריפים של עובדי מפעל המלט הפך עם השנים לעיר מתפתחת ומובילה בצפון. לפני כשנה אושרה בנשר תוכנית מיתאר חדשה, הכוללת תוספת של כ־10,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-70,000 תושבים עד שנת 2040.
מחצית מיחידות הדיור המתוכננות ייבנו כחלק מפרויקט הקמת שכונה חדשה על שטח מפעל המלט הישן, שתיבנה על ידי החברות כלל נדל"ן, שיכון ובינוי ואפריקה ישראל מגורים. השכונה המתוכננת צפויה להיות חדשנית ותכלול גשרים ומעברים תת־קרקעיים, שיאפשרו לתושביה ובפרט לילדים להתהלך בה ללא צורך במעבר בכביש. עוד מקדם ראש העיר רועי לוי בימים אלו עשרות מתחמי פינוי־בינוי בשכונות הוותיקות.
5 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
גם תחום התשתיות זוכה לשדרוג משמעותי, כשתאורת לד חסכונית ועוצמתית מחליפה את תאורת הרחוב הישנה ברחבי העיר, והפחים הירוקים מוחלפים בפחים מוטמנים. הטמנת הפחים מצמצמת בחצי את תכיפות פינוי האשפה וזהו גם פתרון לבעיית חזירי הבר באזור.
במקביל לבנייה למגורים מתוכננים בעיר שלושה מגה־פרויקטים משמעותיים. הראשון הוא מתחם "4tech" - פארק תעשיות עתירות ידע ומסחר במתכונת עירוב שימושים מלאה. במתחם קיימות זכויות לבינוי של אלפי מ"ר למשרדים, מסחר, פארק תעשיות עתירות ידע, מרפאות, בתי חולים, מעונות סטודנטים, מלונאות, שדרת בתי קפה ומסעדות. כמו כן במקום מתוכנן הבניין הגבוהה ביותר בארץ מחוץ לתל אביב, בגובה 60 קומות, עם גשר "sky-walk" שיתחבר לטכניון. המתחם צפוי לקום בכניסה הדרומית לעיר בשטח מחצבה 4.5 הישנה, וכבר נמצא בתהליכי בינוי. הפרויקט השני הוא "פארק אגמי הכרמל", שצפוי להוות מוקד משיכה לאנשים מכל רחבי הארץ. הפארק יוקם בכניסה הצפונית לעיר, מסביב לשני אגמים מלאכותיים, שנוצרו בעקבות החציבות של מפעל המלט. האתר יציע פעילויות תרבות, תיירות ונופש עם מדשאות רחבות ידיים, פינות ישיבה, אטרקציות לילדים ומתקני משחק, דרך נופית ושבילי הליכה ואופניים סביב שני האגמים הקסומים, שהיו עד כה סגורים למבקרים.
5 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
הפרויקט השלישי הוא פרויקט רב־עירוני, בהובלת עיריית נשר ובשיתוף עם עיריית חיפה ומועצה אזורית זבולון, להקמת מתחם לוגיסטי הכולל אחסון ומרלו"גים. המתחם יספק מענה לנמל ה"סיני" החדש ולחברות בינלאומיות באזור המפרץ.
נשר מעמידה את תחום החינוך בראש סדר העדיפויות, ועל כך מעידים מיקומה של העיר במקום השני בארץ בהשקעה פר תלמיד ומועמדותה לפרס החינוך ארצי יישובי. במסגרת זאת, מבני החינוך בעיר זוכים למתיחת פנים, מתוכננים מבנים חדשים לתיכון העירוני ולבית הספר היסודי גלילות בעיר, לצד הקמת כיתות נוספות, בניית אולם ספורט חדש בבית הספר היסודי רבין ובניית שלושה גנים חדשים. תיכון מקיף נשר נכלל בין 10 הערים המובילות בזכאות לבגרות ובצמרת הגיוס לצה"ל.

שכונת עמק הכרמל: מאיץ הצמיחה של נשר

עמק הכרמל, שהקמתה החלה ב־2015, הפיחה רוח חדשה באזור כולו. השכונה בת 778 יחידות דיור, השוכנת על מורדות הכרמל בין דרך בר יהודה לרחוב צה"ל, ושמחציתה כבר אוכלסה, מושכת קהל איכותי של סטודנטים, זוגות צעירים, משפחות צעירות, משפרי דיור ומשקיעים, ומציבה את נשר כעיר העתיד של מטרופולין חיפה.
מיקומה של שכונת עמק הכרמל במבואות נשר מבטיח נגישות נוחה לצירי תנועה ראשיים, למנהרות הכרמל ולצומת הצ׳ק פוסט. בעתיד הקרוב צפוי גם להיחנך הכביש שיחבר את דרך
5 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
בר יהודה לכביש 79 ויקצר את משך הנסיעה לכביש עוקף קריות ולכביש 6. גם הרכבל החדש של חיפה, שהקמתו הושלמה, מחבר את אזור הצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה. עוד מזמן המיקום האטרקטיבי שפע של אפשרויות עבודה, בילוי, תרבות ופנאי, והכול במרחק דקות נסיעה מהבית.
שכונת עמק הכרמל היא מהגורמים המרכזיים לתנופת ההתחדשות של נשר בד בבד עם מחירי הדיור שנותרו עדיין אטרקטיביים, תעריפי ארנונה נמוכים, פריחה עסקית לצד השקעה עירונית בתשתיות, תחבורה, חינוך, תרבות, ספורט וסביבה.
בתחום החינוך השכונה סמוכה לגני ילדים, בתי ספר יסודיים, חטיבת ביניים ותיכון ובמרחק קצר נמצאים גם הטכניון ואוניברסיטת חיפה. בהיבט המסחר והתעסוקה, השכונה נבנתה במתכונת עירוב שימושים של מגורים עם שדרת בתי עסק.
5 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)
במסגרת המהפכה הירוקה בנשר, גם מרכז העיר צפוי להשתנות בשנים הקרובות, כשציר בר יהודה יהפוך לשדרה ירוקה, הכוללת שבילי הליכה רחבים ומטרונית שתיסע לכל אורכה.

פרויקט עמק הכרמל RESERVE חדשני, מתוחכם, אלגנטי

רובע המגורים החדש עמק הכרמל RESERVE, שמקימה חברת אלמוגים בחלק העליון של השכונה בין הרחובות אשכולות וצה"ל, מציע חוויית מגורים איכותית ואלגנטית בכל אחת מ־369 דירותיו.
את הרובע, המשתרע על כ־34 דונם, מאפיינת בנייה מדורגת על צלע ההר, בסגנון אורבני מודרני ובעיצוב חדשני, מתוחכם ואלגנטי.
הפרויקט, בתכנון משרד האדריכלים הצרפתי־ישראלי אלטמן־בושן, מציע דירות 3-5 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים בבניינים בני 6-9 קומות. כל הדירות מרווחות, מוארות, מתוכננות לעילא ומאובזרות במפרט עשיר, כאשר בכל דירה מרפסת מרווחת, חנייה ומחסן.
כבר 36 שנה ש"אלמוגים" היא מחברות הנדל"ן המבוססות בישראל. החברה אחראית על בניית כ־4,000 יחידות דיור ועל הקמת שכונות מגורים ומתחמי מסחר בני עשרות אלפי מ״ר ברחבי הארץ.
מיקום בשכונה: בחלק העליון של שכונת עמק הכרמל, בין רחובות אשכולות לצה"ל
קהל יעד: משפחות צעירות, משפרי דיור
מחיר ממוצע ל־4 חדרים: 1,600,000 שקל
מחיר ממוצע ל־5 חדרים: 1,800,000 שקל
דבר המומחים
עו"ד אילן שרקון ושמאי מקרקעין ועו"ד חיים מסילתי: "העיר נשר מתרחבת ומתפתחת מאוד בשנים האחרונות, והופכת מחד לפרבר המבוקש של חיפה ומאידך ליישוב בעל ישות תכנונית נפרדת. היתרון המשמעותי של נשר הוא סמיכותה הרבה למנהרות הכרמל ולכביש 6. aכונת עמק הכרמל הינה אחת מהשכונות החדשות בנשר. תכנונה מוצלח וכולל גנים, שטחים ציבוריים פתוחים ועירוב שימושים. הפרויקט של חברת אלמוגים נחשב לפרויקט גדול מאוד בשכונה, המתאים מאוד לזוגות צעירים ומשפחות צעירות. היתרון לגודל יכול לייצר הזדמנות רכישה ייחודית, תוך בניית תמהיל דירות אשר יתאים לכמה סוגים של רוכשים".


5 צפייה בגלריה
( צילום: יח"צ)