לכל אחת מאיתנו עור שהוא עולם ומלואו, עם מאפיינים ייחודיים ומאתגרים בכל הנוגע לשמירה על עור חלק ומראה צעיר ורענן ככל האפשר, לאורך כל היום ובכל עונות השנה. כדי לעזור לכן לשמור על שגרת טיפוח נכונה ומותאמת לסוג העור שלכן, מורלי כרטשנר, מנהלת ההדרכה של ד"ר פישר, משתפת אתכן ב-4 טיפים לשילוב בין טיפול בפגמי העור הקיימים למניעת תופעות של הזדקנות מוקדמת של העור.

לפני הכול - כדאי להבין מה סוג העור שלך

רגע לפני שאת קונה את הקרם הכי יקר על המדף ובונה לעצמך חלומות על עור חלק ורענן תוך יומיים, כדאי לעצור רגע ולהבין איזה סוג עור יש לך.
אם את קמה בבוקר בתחושה בלתי נשלטת להטביע את הפנים בדלי של קרם לחות, אם התחושה היא שהעור שלך מתוח וחסר חיים - סימן שיש לך עור יבש.
אם התחושה של אזור ה-T (מהפה כלפי מעלה בקו ישר, כולל המצח) היא שמנונית, בעוד שבלחיים אין שומניות, יש לך עור מעורב.
לבסוף, אם התחושה השומנית היא בכל הפנים ומופיעים לך מידי פעם פצעים באזורים שונים, רוב הסיכויים שיש לך עור שמן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

1. גילית שיש לך עור יבש? הפתרון - לחות, לחות, לחות
לעתים קרובות עור יבש נראה בוגר יותר וכולנו מכירות היטב את החשיבות של שמירה וטיפול בעור הפנים כדי להמשיך ולהיראות מצוין.
יובש בעור נובע מהזדקנות העור, חשיפה לשמש, עישון וגנטיקה כמובן. עור בוגר ויבש נוטה לכלול קמטים וקמטוטים, כתמים, רפיון, אדמומיות, נקבוביות מוגדלות, מראה עייף וחסר זוהר, חספוס, חוסר גמישות וגוון לא אחיד.
שימוש בסרום לפני מריחת קרם פנים הוא חשוב מאוד כדי להחזיר לעור לחות מקסימלית ולעזור בהולכת הקרם אל מתחת לפני העור.
סדרת Age Control של ג'נסיס מבית ד"ר פישר, למשל, מציעה תכשירים המכילים קומפלקס שמנים (שמן שקדים, כותנה וחמאת שיאה) וכוללים רכיב מהפכני ™Renovage העוזר בהתחדשות תאים ובמטבוליזם התאי. הסדרה כוללת סרום שמנים ,קרם יום SPF30 קרם לילה ומסכת עיניים למיצוק והרמה, המסייעים בטשטוש קמטים וקמטוטים, בשיפור לחות העור ומיצוקו ובקבלת עור חלק, זוהר ואחיד יותר.
2. עור מעורב ועור שמן – הקפידי על תכשירים ללא שומן בעלי הגנה גבוהה מהשמש
בעולם טיפוח העור, ההתייחסות לעור שמן ומעורב היא זהה, משום שלא ניתן לטפל בתכשירים מסוימים המכילים שמנים באזורים מסוימים בפנים.
עור שמן סובל יותר מ'נקודות שחורות', ולכן זקוק לניקוי קפדני. המפתח לבחירת התכשירים הנכונים לטיפוח הוא מוצרים ללא שומן, לחות מרובה ודרגה גבוהה של הגנה מהשמש.
סדרת ליקופן של ג'נסיס ד"ר פישר, למשל, הם מוצרים OIL FREE, ללא שומן כלל, המכילים חומצה היאלרונית והגנה גבוהה ורחבה מהשמש בקרם היום וקרם העיניים. הסדרה נותנת מענה לתוספת לחות לעור מבלי להוסיף שומן. קרם העיניים מהסדרה מטפל בכתמים כהים מתחת לעיניים והסרום החדשני מאפשר מתיחה מיידית של הקמטים למראה עור חלק ומתוח יותר (Mini Lift).
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
3. עור צעיר ומעורב\שמן? כך תתמודדי עם אתגר הפצעונים
האתגר בטיפול בעור צעיר הוא לשמור על עור הפנים ולטפל בפצעים במקביל. סדרת יאנג של ד"ר פישר OIL FREE, למשל, מבוססת על אצות ים הסופחות שומנים ואבץ להפחתת רמות השומן וחומצות להחלקת העור וייבוש פצעים.
הסדרה מציעה טיפול במספר שלבים: בשלב הראשון, ניקוי יום-יומי עם ג'ל מקציף (סבון) ומי פנים. אם התברכת בעור ללא פצעים, ניתן לנקות פעמיים בשבוע עם ג'ל גרגרים. בשלב השני, טיפול נוסף המומלץ בתדירות של פעמיים בשבוע הוא מסכת החימר, המספקת ניקיון עמוק.
לייבוש פצעונים כדאי להשתמש בג'ל נקודתי שקוף המייבש את הפצע תוך 4 שעות.
ולבסוף, מומלץ למרוח על בסיס יומיומי קרם ג'ל לחות, המכיל לחות ללא שומן, הגנה מהשמש בדירוג SPF30 ורכיב המונע נקודות שחורות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

4. יש מה לעשות עם פיגמנטציה - אל תוותרי מראש
כתמים בעור הם אחת מהתופעות המטרידות ביותר בכל הנוגע לטיפוח עור הפנים. הרבה מאיתנו נוטות לוותר מראש ולהגדיר את הפיגמנטציה בתור מקרה אבוד מראש, אך המצב לא חייב להיות כזה. סדרת ג'נסיס White של ד"ר פישר, למשל, היא סדרה טיפולית להבהרת כתמים, הסדרה המקיפה לטיפול בכתמים המומלצת על ידי רופאי העור.
איך זה עובד? הנוסחה הייחודית של הסדרה, המוגנת בפטנט רשום, כוללת אצה יפנית, ויטמין C וליקוריציה, אשר מורידים את רמות המלנין באופן נקודתי ויוצרים אחידות עם שאר העור. בסדרה תמצאו קרם יום לעור רגיל-יבש\עור-שמן מעורב, שניהם עם הגנה גבוהה ורחבה מהשמש לשימוש יום יומי, קרם לילה ומסכת פילינג. מומלץ להשתמש במסכה פעמיים בשבוע על עור נקי על מנת להגביר את האפקטיביות.
רוצה לשמור על טיפוח עורך וגם להגן עליו מהשמש? לפרטים על מגוון המוצרים של סדרת ג'נסיס מבית ד"ר פישר, היכנסי>>

פורסם לראשונה: 11:37, 21.10.21