ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
מחפשים מכונת כביסה והולכים לאיבוד בין מגוון הדגמים, החברות והסוגים? הכנו במיוחד עבורכם מדריך שיעשה לכם סדר בין מכונות הכביסה הרבות שיש בשוק כך שיהיה לכם קל לבחור את מכונת הכביסה המומלצת עבורכם.
לא פשוט לבחור מכונת כביסה חדשה לרכישה. מדובר במכשיר שאצל רבים מופעל מדי יום, לפחות פעם ביום והציפייה היא שהוא ישרת אותנו לאורך שנים.
בדרך כלל מחפשים מצד אחד מכשיר חזק שיעמוד בקצב הכביסות ומצד שני עלות המכשיר צריכה גם היא להילקח בחשבון.
כיום יש הרבה פרמטרים בבחירת מכונת כביסה. בין היתר: פתח עליון, פתח תחתון, מהירות סחיטה, מגוון תכניות עבודה ועוד. במדריך זה נסקור את כולם וננסה לענות עבור כל אחד מהקוראים – מהי מכונת הכביסה המומלצת עבורו, בהתבסס על כל הפרמטרים המתאימים לכל אחד.

הפרמטרים החשובים בבחירת מכונת כביסה:

גודל: רגע לפני שאתם מזמינים מכונת כביסה חדשה, מדדו את המקום אליו היא אמורה להיכנס - רוחב גובה ועומק וכן מדדו את דלתות החדרים והמעברים דרכם המכונה צריכה לעבור, כדי לוודא שתוכלו להכניסה בקלות.
קחו בחשבון להשאיר מקום לדלת להיפתח וודאו שאין גופים היכולים להפריע למקם את המכונה מצדדיה. כמו כן, בדקו מראש לאיזה כיוון דלת המכונה נפתחת, בחלק מהדגמים ניתן לשנות זאת ידנית.
מיקום: בדקו שבמקום בו אתם מתכננים שמכונת הכביסה תוצב קיימים 3 חיבורים: מים, חשמל וניקוז. חשוב שהם יהיו סמוכים למכונה ושתהיה גישה אליהם.
בעת התקנה של מכונה חדשה, לרוב החברה תדרוש שההתקנה תבוצע ע"י טכנאי מוסמך מטעמה על מנת שתקבלו אחריות על המכונה.
קיבולת: מכונות כביסה להן פתח קדמי בדרך כלל יוכלו להכיל יותר כביסה – 5-10 קילו ממכונות כביסה עם פתח עליון שבדרך כלל יכילו עד 7 קילו.
מכונות הכביסה השונות מתאימות לכל הרכב משפחתי - החל מרווקים, זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים. כשאתם בוחרים את מכונת הכביסה חישבו כמה אנשים המכונה תשמש כשעדיף שהיא תהיה קצת יותר גדולה.
במידה ומדובר באדם אחד שישתמש בה, ניתן לרכוש מכונה עם קיבולת קטנה של 5 קילו, לזוגות ומשפחות עם עד 2 ילדים מומלץ קיבולת של 6-7 קילו ומשפחות מרובות ילדים או שכמות הכביסות בהן היא גדולה במיוחד – עדיף לרכוש מינימום קיבולת של 8 קילו. למשפחה גדולה כדאי לרכוש את הדגם LG F4WV310S6E.
שימו לב שלא כדאי לדחוס למכונה את המשקל המקסימלי אלא קצת פחות כדי שהיא תוכל לעבוד בצורה טובה ויעילה מבחינת סחיטה וניקיון וכדי שהבגדים לא יתבלו מהחיכוך.
כשמשאירים מקום במכונה זה גם מסייע לפיזור אחיד יותר של מים ואבקת הכביסה או הג'ל לבגדים.
מיקום הפתח: מכונות כביסה להן פתח קדמי בדרך כלל יוכלו להכיל יותר כביסה – 5-10 קילו ממכונות כביסה עם פתח עליון שבדרך כלל יכילו עד 7 קילו.
בשוק קיימות גם מכונות כביסה המשולבות עם מייבש כביסה אך הן פחות פופולריות, בעיקר בגלל שאם יש תקלה אז עלות התיקון היא גבוהה יותר ולא נתייחס אליהן במדריך זה.
למי שאין אילוצי מקום בבית בעיקר מדובר בסוגיית העדפה אישית. המיקום משמעותי במידה ואתם מתכננים לרכוש בהמשך גם מייבש כביסה שיהיה אמור לעמוד מעל המכונה ולא לצידה.
במידה ואין לכם מקום והמייבש יעמוד מעליה, כמובן שלא תוכלו לרכוש מכונת כביסה עם פתח עליון אלא קדמי בלבד. מי שגר בדירה קטנה ואין לו הרבה מקום – פתח עליון יוכל להתאים לו כיוון שבדרך כלל מדובר במכונות צרות יותר עם קיבולת קטנה יותר. מכונת כביסה מומלצת עם פתח עליון היא דגם Crystal WT6700
מהירות סחיטה : כדאי לבחור מכונה עם מספר דרגות מהירות סחיטה של לפחות 800 סל"ד (סיבובים לדקה). ככל שמהירות הסחיטה גבוהה יותר כך עלולה להיות פגיעה בבגדים.
אבל במידה והבגדים יועברו אח"כ למייבש הכביסה, משך הייבוש יהיה קצר יותר. מכונת כביסה עם סחיטה עוצמתית היא דגם Samsung WW9STA040TE
משטח : את המכונה יש למקם במשטח יציב וישר כדי למנוע תזוזות אפשריות. אם בחדר בו אתם רוצים למקם אותה יש בעיה במרצפות, בדקו אם ניתן לסדר אותן או אם קיים חדר אחר בו ניתן למקם את המכונה.
במכונות יש רגליים שניתן לכוונן על מנת שמכונת הכביסה תהיה יציבה, אך אם זה לא עוזר והמכונה תונח במשטח לא יציב, זה יביא לרעש ולתזוזה של המכונה שעלולה להזיק לה.
עוצמת הרעש : כדאי להציב את המכונה בחדר מרוחק משאר חדרי הבית על מנת שהרעש שלה לא יפריע לשוכני הבית. במידה ותמקמו אותה במקום מרכזי בבית שבו לעוצמת הרעש שלה יש השפעה על השוהים בבית, כדאי לבדוק את עוצמת הרעש שלה. לא מדובר בנתון שהחברות מציגות לרוב, אך הוא קיים.
לחלק מהמכונות יש בולמי זעזועים טלסקופיים שמסייעים למכונה להיות שקטה יותר. צריך לקחת בחשבון שהרעש החזק ביותר יהיה במהלך הסחיטה ואז גם עם בולמי זעזועים, עדיין הרעש יהיה ניכר.
מגוון תכניות עבודה : לכל מכונה מגוון תכניות כביסהוכדאי לשים לב לא לרכוש דווקא מכונה המציגה את מספר התכניות הגבוה ביותר - בדרך כלל יש לפחות 10 תכניות והמגוון הוא לא הכרחי לכל אחד.
יש כאלה המעדיפים תכנית אחת לכל הכביסות ויש כאלה שכן ישתמשו במספר תכניות אבל כנראה שלא בכל האפשרויות הקיימות.
טכנולוגיה : קיימות בשוק מכונות הפועלות עם פיקוד מכני וכאלה עם פיקוד דיגיטלי וזה תלוי העדפה אישית – האם אתם מעדיפים כפתורים ולחצנים בפיקוד מכני או מסכי טאצ' בפיקוד דיגיטלי כשעבור הטכנולוגיה הזו תשלמו יותר בזמן הרכישה אבל גם בזמן תיקון אם יהיו תקלות.
היתרונות של לוח פיקוד דיגיטלי שיש בו יותר אפשרויות מבחינת שימוש בפונקציות השונות – ניתן לשמור תכניות מועדפות, לקבוע תכניות הפעלה עתידיות וכמובן שיש לו תצוגה דיגיטלית, המציגה בצורה נוחה וברורה את הפונקציות השונות – מהירות סחיטה, משך תכנית, טמפרטורה וכו'.
בדגמים החדשים המסך יהיה מסך מגע וניתן להפעיל את המכונה מרחוק באמצעות אפליקציה לטלפון הנייד.
מנגד, לוח עם פיקוד מכני כנראה יהיה יותר פשוט לחלק מהאנשים וכמו שכתבנו, יהיה גם זול יותר.
דירוג אנרגטי וצריכת המים : מכונת הכביסה היא אחד ממוצרי החשמל הצורכים הכי הרבה חשמל בגלל גוף החימום שלה המחמם את המים. כיום אנו מודעים לנושא החיסכון בחשמל ולכן על כל מכשיר יש דירוג אנרגטי – כמה חשמל המכשיר צורך.
הדירוג נקבע בין A ל-G, כאשר A הוא הדירוג הטוב ביותר, זאת אומרת, החסכוני ביותר ו-G מנגד, הוא הדירוג למוצר הכי פחות חסכוני. עדיף לרכוש מוצרים בדירוג אנרגטי A או B, אבל כדאי גם לבחון כמה מים צורכת המכונה בזמן הפעלתה.
חברה: חשוב בעת בחירת מכונת הכביסה לבחור חברה מוכרת ולבדוק מה האחריות שמגיעה איתה ולכמה שנים היא תקפה. לפעמים ניתן להרחיב את תקופת האחריות בפנייה ליבואן.
שימו לב שחלק מהחנויות מוכרות מכונות כביסה מייבוא מקביל, מה שבדרך כלל מוזיל את עלות המכשיר, אבל במקרה כזה חשוב לבדוק מי נותן את האחריות.

10 מכונות הכביסה המומלצות ביותר ל-2024:

מדובר במכונת כביסה גדולה במיוחד עם פתח קדמי. המכונה מכילה 10.5 קילו ולכן היא מכונת כביסה טובה מאוד עבור משפחות. בעלת דירוג אנרגטי B ועד 1,400 סל"ד.
אם נזכרתם באמצע הפעלת תכנית הכביסה כי יש עוד בגדים מלוכלכים – למכונה זו אין שום בעיה שתוסיפו אותם; יש לה כפתור חכם בדיוק בשביל זה - Pause & Add. בנוסף, תוף המכונה מסתובב באמצעות רצועות וכמעט לא שומעים אותה בעת פעולה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● קיבולת ענקית
● אחריות מורחבת
● שקטה במיוחד
● ניתן להוסיף בגדים גם במהלך עבודתה
חסרון:
● דרגה אנרגטית B

מכונת כביסה עם פתח חזית – קיבולת של 8 ק"ג ומהירות סחיטה של עד 1,200 סל"ד.
תכונות נוספות שלה הן החיסכון בזמן על ידי בחירה בלחצן SpeedPerfect; תצוגת LED גדולה במיוחד של מצב התוכנית, הטמפרטורה והזמן הנותר לסיום; דלת עם נעילה מגנטית נוחה ובטיחותית בפני ילדים. דירוג אנרגטי A.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● אמינה
● דירוג אנרגטי טוב
● תצוגת לד מרשימה
● נעילה נגד ילדים
חסרון:
● מעט עדינה בפלסטיקה

מכונת כביסה עם מערכת SensiCare המתאימה את אורך התוכנית בדיוק לפי העומס, תוך שימוש מופחת באנרגיה ומים ומניעת שטיפת יתר של פריטי הכביסה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
TimeManager של מכונת הכביסה מאפשר לכם לקצר את אורך מחזור הכביסה לפי הזמן הזמין לכם. ניתן לחסוך בזמן ובאנרגיה מבלי להתפשר על רמת הניקיון שתקבלו.

מכונת כביסה חסכונית עם פתח קדמי, מהירות סחיטה של עד 1,000 סל"ד וקיבולת של 7 ק"ג. בעלת תצוגה דיגיטלית בעברית, מנוע עם טכנולוגיית ProSmart Orca 24mm וטכנולוגיית אדים SteamCure ו-15 תוכניות כביסה שונות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● שליטה על עומס כביסה לא מאוזן
● טכנולוגיות מתקדמות
● דלת גדולה במיוחד
● מחוון נעילת דלת
חסרון:
● דירוג אנרגטי נמוך

מכונת כביסה עם פתח חזית בקיבולת של 7 ק״ג. מהירות סחיטה – 1200 סל״ד, Delay Start להפעלה מאוחרת של עד 24 שעות מראש.
אפשרות לביטול סחיטה, תצוגת LED חזיתית, פאנל דיגיטלי המסייע להפעלה נוחה וקלה. מכונת כביסה חסכונית במיוחד, בעלת דירוג אנרגטי A.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● פאנל דיגיטלי נאה
● הפעלה מאוחרת ל-24 שעות מראש
● אפשרות לביטול סחיטה
● דירוג מעולה
חסרון:
● מכונה די בסיסית

מדובר במכונת כביסה מומלצת למשפחות עם קיבולת של 9 ק"ג. פתח קדמי, מהירות סחיטה גבוהה של עד 1,400 סל"ד ודירוג אנרגטי A. המכונה מגיעה עם תצוגה דיגיטלית וניתן להוסיף לה בגדים גם בזמן הכביסה.
בנוסף, יש אפשרות של Bubble Soak להסרת כתמים קשים במיוחד בעזרת טכנולוגיית Eco DRUM CLEAN.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

ממתוגי מכונות הכביסה המוכרים בישראל לאורך עשרות שנים: מכונת כביסה צרה המומלצת לדירה קטנה. מדובר במכונה עם פתח עליון, בעלת קיבולת של 6 קילו, דירוג A, מהירות סחיטה גבוהה של 1,000 סל"ד.
טובה למשפחות וגם לרווקים. קלה ונוחה לתפעול עם תצוגה ידידותית.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● קטנה
● פתח עליון למי שיש חדר קטן
● דירוג אנרגטי טוב
● ידידותית לשימוש
חסרון:
● סל"ד נמוך יחסית

מכונת כביסה מעולה מבית AEG, מי שנחשבה בישראל כמובילה בתחום במאה שעברה, עם דגם "דודה בלה". המכונה הזאת צרה ומומלצת לדירה קטנה, ובעלת פתח עליון וקיבולת של 6 קילו.
היא מגיעה עם תוף Protex המפחית את הסתרבלות הבגדים ועם טכנולוגיית ProSense השוקלת את הכביסה ומתאימה את כמויות המים והחשמל הנדרשות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● 1,200 סל"ד
● טכנולוגיה להפחתת קימוט הבגדים
● צרה ונוחה גם לדירות קטנות
● שוקלת את הכביסה ומתאימה את אורך התוכנית
חסרון:
● פחות מתאימה למשפחות גדולות

מכונת כביסה עם פתח קדמי, עוצמתית ומוצלחת, בעלת מהירות סחיטה מרבית של 1,400 סל"ד וקיבולת של 8 קילו.
למכונה יש מנגנון השהיה להוספת פריטים גם לאחר תחילת הפעלת תכנית העבודה ובעלת מסך LED המציג את התכנית, מידת החום, מהירות הסחיטה ומשך הזמן שנותר להפעלה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מגוון תוכניות
● חזקה ויציבה
● ניתן להוסיף פרטים אחרי תחילת ההדחה
● תצוגת לד מרשימה

מכונת כביסה עם פתח קדמי, מעולה לרווקים ולזוגות. בעלת קיבולת של 6 ק"ג, מהירות סחיטה 800 סל"ד ודירוג אנרגטי A.
מדובר במכונה פשוטה ולכן מחירה זול בהתאם, אך היא עושה את העבודה הנדרשת ממנה בצורה טובה.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
יתרונות:
● מחיר אטרקטיבי
● דירוג אנרגטי A
● 15 תוכניות כביסה
● בולם זעזועים לשמירה על המוצר
חסרונות:
● קיבולת נמוכה יחסית
● מהירות סחיטה - רק 800 סל"ד

שאלות נפוצות – FAQ

האם לבחור מכונת כביסה עם פתח קדמי או עליון?
פתח קדמי נמצא בחזית המכונה ופתח עליון נמצא בדופן העליונה של המכונה ומאפשר להכניס ולהוציא כביסה מהמכונה מלמעלה.
מדובר בעיקר בהעדפה אישית אבל בדרך כלל מכונות עם פתח עליון יהיו צרות יותר כך שיתאימו למי שיש לו דירה קטנה.
איזה קיבולת מכונת כביסה מתאימה לי?
דבר ראשון תבדקו איזה גודל מקום יש לכם. לא תרצו לקנות מכונה חדשה שלא תיכנס במעבר. התאמת הקיבולת תלויה במספר הנפשות שישתמשו במכונה ובמספר הכביסות השבועיות.
חשבו כמה תשמשו בה ולפי זה העריכו את הקיבולת שתספיק לכם. עדיף לקנות מכונה עם קיבולת קצת יותר גדולה כדי לא להעמיס עליה בכל הפעלה.
האם להשקיע יותר כסף במכונה עם טכנולוגיה חדישה?
לדעתנו לא חייבים להשקיע במכונה עם הטכנולוגיה הכי חדישה בשוק כי לא לכולם משנה האם התצוגה תהיה דיגיטלית או לחצנים.
בנוסף, אם פרמטרים של מגוון תכניות ועבודה שקטה יותר לא קריטית לכם – אל תמהרו לקנות את המכונה עם הטכנולוגיה הכי חדשה.
איך לנקות מכונת כביסה?
כיום יש דגמים הכוללים בתוכם תכנית לניקוי של התוף. אם בכל זאת אתם מעדיפים לנקות את המכונה בעצמכם או שלמכונה שברשותכם אין את האפשרות הזאת, כמה טיפים:
חלק מטכנאי הכביסה ממליצים להפעיל פעם בחודש את המכונה ללא בגדים ורק לשים במגירת החומרים סודה לשתייה.
שימו לב, וקראו לפני את הוראות היצרן ולוודא שזה לא עלול להזיק למכונה שברשותכם.
כמו כן, ממומלץ לנגב את דלת המכונה מבחוץ ומבפנים עם מטלית לחה על מנת שלא יצטברו אבנית וחיידקים.
איך למנוע קמטים בבגדים לאחר השימוש במכונת כביסה?
כדאי להשתמש בתוכנית כביסה עדינה ולא להמתין בתום ההפעלה ולהעביר את בגדים הנקיים מיד למייבש הכביסה או מתקן התלייה.
כיצד לשמור על אורך חיי מכונת הכביסה?
הקפידו להשתמש בה לפי הוראות היצרן. לא מומלץ להעמיס עליה יותר מדי בגדים וחשוב לנקות אותה.
כמה אבקת כביסה צריך לשפוך לתוך המכונה?
לפי הוראות היצרן – יש נטייה לשים כמות גדולה מהצורך אז תמיד כדאי לקרוא בחוברת ההוראות.
מה עדיף - אבקת כביסה או ג'ל כביסה?
אבקת הכביסה זולה יותר אבל עלולה להשאיר משקעים על הבגדים או במכונה. ג'ל כביסה עדיף לכביסה בטמפרטורה גבוהה ולטיפול טוב יותר בהסרת כתמים.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.