שירות הטלוויזיה החוקי לישראלים בחו״ל Screen iL חושף לראשונה את נתוניו ומראה את מה שידענו אבל לא האמנו - ישראלים בחו״ל מעדיפים חדשות על פני כל דבר אחר.
מהנתונים עולה ש 47% מסך צריכת התוכן של הישראלים ברחבי תבל הוא סביב מהדורות החדשות היומיות, מהדורות סוף השבוע ותוכניות האקטואליה והתחקירים עובדה והמקור.
במקום השני נמצאות תכניות הפריים טיים המדוברות ואילו צריכת הסרטים הישראלים באופן מפתיע רק במקום השלישי.
והילדים?! - ההורים רוצים לשמר את העברית והטלוויזיה הפכה פתאום למדיום חינוכי.
בן ברנר מנכ״ל Screen iL מסביר: ״כישראלי שחי שנים רבות בחו״ל אני מכיר את הצורך להישאר מעודכן אפילו יותר מאלו שחיים בארץ, כשאתה חי בארץ אתה מוקף כל היום במידע ועדכונים, ברחוב, בעבודה, במעלית בבניין. כשאתה חי בחו״ל המקורות האלו לא זמינים - ואתה צריך להשלים אותם לבד, אז אתה הרבה יותר אקטיבי וקורא ורואה הרבה יותר חדשות״
לגבי צריכת הסרטים מוסיף ברנר: ״ישראלים בחו״ל התרגלו לוותר על הקולנוע הישראלי, זה עצוב, אבל כשהאופציה לא קיימת, אתה פשוט צופה פחות בסרטים ישראלים. אחת לשנה מגיע להיט שכולם מדברים עליו ואותו משתדלים איכשהו לראות״.
בסקרין איי אל גאים מאד בהיצע הסרטים הישראלים שלהם, ומתכננים מהפכה בחוויית הקולנוע הישראלית בחו״ל. ״מהיום ב-Screen iL אנו מציעים לראשונה באופן חוקי ונוח את כל הסרטים הישראלים במקביל או מיד לאחר שידורם בקולנוע כחלק מהחבילה הבסיסית שלנו״.
1 צפייה בגלריה
(קרדיט: screenIL)
ואמנם, ב-Screen iL כבר ניתן לראות את ״להציל את שולי״ הסרט הנצפה ביותר בכל הזמנים של שלישיית מה קשור, לצד סרטים חדשים אחרים שרק סיימו את הקרנתם על המסכים בארץ ובדרך-כלל לא מגיעים לחו״ל כלל: הרפסודה (אנה זק), פול גז (סרט ההמשך לפול ספיד), והברך (נדב לפיד) , וסרטו הראשון של גורי אלפי: עוד סיפור אחד.
לצד הסרטים החדשים ניתן למצוא בשירות את קטלוג הסרטים הישראלי הגדול ביותר בעולם עם כל שוברי הקופות של כל הזמנים וספריית הקאלט העשירה ביותר (דיזנגוף 99, גבעת חלפון אינה עונה, משהו טוטלי, לול, אלכס חולה אהבה) במיוחד עבור הישראלים בחו״ל. הכל חלק מהחבילה הבסיסית של Screen iL.
נתון מפתיע נוסף הוא הילדים:
מסתבר שהצורך לשמור על השפה ולהישאר מחוברים קיים גם אצל ההורים לילדים.
״ילדים בחו״ל צופים בפיג׳מות ובפסטיגל לא פחות מאשר בארץ״. משווה ברנר את נתוני הצריכה בחו״ל לאלו שהוא מכיר מישראל. ״הצורך של ההורים לשמור על העברית בבית גדול מזה של הילדים. אם בארץ ההורים מנסים למנן את שעות הטלוויזיה, אנו עדים לתופעה הפוכה בה הורה של ילד ישראלי בחו״ל רווה נחת שהילד שלו צופה בתוכן ישראלי מקורי ונשאר מחובר לשפה לתרבות״
שירות Screen iL הוא שירות הטלוויזיה החוקי היחיד המציע סרטים ישראלים וערוצים חיים בחו״ל
הוא זמין על טלוויזיות חכמות, על כל מכשיר נייד, אפל TV, סטרימרים טאבלטים ובמחשב האישי.
ניתן להירשם לשירות דרך אתר האתר www.screenil.com