תוכנית הלימודים מיועדת למי שמעוניינים להתמחות בעבודה עם ילדים/ות ונערים/ות המתמודדים עם מוגבלויות, כגון: אוטיזם, ליקויי למידה רב־בעייתיים, נוער בסיכון והפרעות רגשיות והתנהגותיות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: רמי אהרוני)

על המסלול

תוכנית הלימודים במסלול לחינוך מיוחד מכשירה את הסטודנטים כמומחים להוראתם של תלמידים עם צרכים מיוחדים ושילובם בכיתות רגילות או במסגרות החינוך המיוחד.
הלומדים בתוכנית ייחשפו לשיטות הוראה חדשניות המותאמות למאה ה־21 ועושות שימוש בטכנולוגיות־קצה, כגון אייפדים וכלים טכנולוגיים מגוונים אחרים. בנוסף יילמדו קורסים בסדנה לחינוך מיוחד, בדגש על יצירת משחקים ועזרים מותאמים ללומדים שונים.
תוכנית ההכשרה של לימודי חינוך מיוחד מכוונת לפיתוח מורה ערכי ומקצועי, בעל תפיסה חינוכית הומניסטית, אוהבת אדם, המכירה בזכות כל אדם ליהנות מחינוך שוויוני, נגישות והכלה.
המסלול לחינוך מיוחד מציע תהליכי הכשרה איכותיים המבוססים על למידה תיאורטית והתנסות מעשית.
תוכנית ההכשרה לתעודת הוראה בחינוך מיוחד כוללת התנסות במסגרות חינוך מגוונות החל מהשנה הראשונה ובליווי הדרכה צמודה, מקצועית ואיכותית.
אנו מזמינים אתכם לצאת איתנו למסע להתפתחות אישית ומקצועית ולעשייה ערכית.
3 צפייה בגלריה
ד"ר דנה שהם קולגמס, ראש מסלול חינוך מיוחד
ד"ר דנה שהם קולגמס, ראש מסלול חינוך מיוחד
ד"ר דנה שהם קולגמס, ראש מסלול חינוך מיוחד
(צילום: רמי אהרוני)

המכון ע"ש רחל שז"ר - תוכנית להסבת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד

על התוכנית
המכון נוסד בשנת 1971 על ידי הגב' רחל שז"ר, אשת הנשיא זלמן שז"ר.
התוכנית מכשירה אקדמאים בעלי תואר ראשון לפחות להוראת תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות הוראה המשולבות בחינוך הרגיל, בכיתות מקדמות ובמסגרות החינוך המיוחד הכוללני.
בנוסף מכשירה התוכנית מורים/גננות בעלי תעודת הוראה בחינוך הרגיל, המעוניינים להרחיב את הסמכתם לחינוך מיוחד.
הלימודים חושפים את הסטודנטים לתחום החינוך המיוחד, תוך שילוב בין ידע תיאורטי ומחקרי עדכני ובין התנסות מעשית בעבודה עם תלמידים עם צרכים מיוחדים.
ההתנסות מתקיימת הן בפן הפרטני והן בפן הכיתתי.
במהלך הלימודים מקבלים הסטודנטים כלים להוראה מותאמת, הוראה דיפרנציאלית, ניהול כיתה, אבחונים בלתי פורמליים במיומנויות היסוד, כתיבת תוכניות לימודים אישיות וכיתתיות.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נורית ליבוביץ
ד"ר נורית ליבוביץ
ד"ר נורית ליבוביץ, ראשת התוכנית להכשרת אקדמאים להוראה בחינוך המיוחד
(צילום: אלבום פרטי)
מטרות התוכנית
1. להכשיר אקדמאים בעלי תואר ראשון בתחומים שונים להיות אנשי חינוך והוראה בחינוך המיוחד, מתוך תפיסה הרואה את חוזקותיו, יכולותיו וקשייו של התלמיד עם הצרכים המיוחדים ומתאימה לו את דרכי ההוראה, אשר יעקפו את הקשיים ויביאו לידי ביטוי את היכולות.
2. מתן אפשרות למורים/גננות המעוניינים להרחיב את הסמכתם, להתמקצע בחינוך מיוחד.