מה הופך סטודנט או סטודנטית לשבעי רצון ממוסד הלימודים שלהם? על פי ההגדרות של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, הגורמים המשפיעים הם רמת הקורסים, איכות המרצים, היחס של המרצים לסטודנטים וגם שילוב טכנולוגיות למידה בהוראה. בסקר שביעות הרצון של ההתאחדות שנערך השנה, שוב עמד המרכז האקדמי פרס מעל כולם.
פער משמעותי בין המקום הראשון לשאר המוסדות
בסקר הנוכחי, המרכז האקדמי פרס גרף ציון ממוצע של 4.27 (מתוך 5), בהשוואה למוסדות כמו אוניברסיטת רייכמן שהגיעה למקום החמישי עם ציון ממוצע של 4.05, האוניברסיטה הפתוחה עם ממוצע של 3.94 במקום ה-12 ומיד אחריה הקריה האקדמית אונו עם ממוצע של 3.93 במקום ה-13.
במקום ה-39 (והאחרון), נמצאת המכללה למנהל שקיבלה מהסטודנטים שלה ציון ממוצע של 3.65 בלבד.
1 צפייה בגלריה
המרכז האקדמי פרס
המרכז האקדמי פרס
המרכז האקדמי פרס
(המרכז האקדמי פרס)
הסטודנטים חושבים בעיקר על 'היום שאחרי'
מהם הפרמטרים שהובילו את הסטודנטים להגדיר קורס בתור 'קורס איכותי'? על פי נתוני הסקר, מרבית הסטודנטיות שמים דגש על 'היום שאחרי', בו הם יצטרכו להשתלב בשוק העבודה בהצלחה. בהתאם, לא מפתיע לגלות כי מוסדות לימוד ששמו דגש משמעותי על הכנת הסטודנטים לשוק העבודה קיבלו ציונים גבוהים יותר בפרמטר של רמת הקורסים.
בין המרכיבים שהובילו את המרכז האקדמי פרס למקום הראשון, למשל, אפשר למנות את 'תואר פלוס', קורסים פרקטיים, כבר במהלך לימודי התואר, הכוללים תעודות מקצועיות ומוכוונים להשתלבות בשוק העבודה. חלק מהמסלולים אף כוללים הבטחה לסיוע בהשמה בסיום הלימודים.
ללמוד (כמעט) מכל מקום
פרמטר נוסף שהשפיע על דירוג הסטודנטים הוא אופן הלמידה. בתקופה שאחרי הקורונה, מוסדות אקדמיים רבים חזרו ללמוד בשיטה המסורתית- כסא שולחן ומרצה בכיתה. מוסדות שאפשרו שיטת לימודים היברידית- אפשרות ללמוד גם מהבית וגם בקמפוס אלא אם שיטת הלימוד מחייבת אחרת, זכו לציונים גבוהים יותר במדד שביעות הרצון.
קצת אהבה לא תזיק
גורם נוסף, ומשמעותי לא פחות, הוא יחס המרצים לתלמידים במוסדות האקדמיים. אוניברסיטאות ומכללות רבות משקיעות משאבים בדירוג צוותי ההוראה שלהן, ומקיימות סקרים פנימיים להעלאתם על נס של מרצים אהודים. ואכן, במוסדות שהתברגו לראש הרשימה, כ-70% הסטודנטים שענו על הסקר ציינו כי הם מרוצים מאיכות ההוראה.
אם כן, אין ספק שמדובר בנתון יוצא דופן בנוף האקדמי בישראל – המרכז האקדמי פרס רושם שנה שלישית ברצף בראש דירוג שביעות הרצון בסקר של התאחדות הסטודנטים בישראל, עם ציונים גבוהים בכל הפרמטרים. עם דגש על 'היום שאחרי', לימודים היברידיים המספקים מענה לצרכי הסטודנטיות והסטודנטיות, ויחס אישי של המרצים – מדובר על חלק מה-DNA של אחד מהמוסדות האקדמיים הצומחים בישראל.

פורסם לראשונה: 15:47, 26.05.24