יותר ויותר חברות טכנולוגיה ישראליות פונות לשוק ההון הקנדי שהוא ייחודי מסוגו בעולם. שוק ההון הקנדי הוא גן עדן עבור חברות קטנות ובינוניות (שווי של בין 10 מיליון דולר ועד 250 מיליון דולר) ומכיל פוטנציאל צמיחה אדיר עבורן, יחד עם רגולציה נוחה בהשוואה לשווקים אחרים והערכה רבה לחדשנות הישראלית.
על בסיס גורמים אלו פיתחה חברת EXITEAM תורת ליווי לחברות במסען להנפקה בקנדה ובמקביל פתחה את הדלת להצטרפותם של משקיעים פרטיים ישראליים וקנדיים למסע ההתעצמות של החברות.
1 צפייה בגלריה
 עמליה שכטר, אודי שני ורוני יגרמן - השותפים המייסדים של EXITEAM יחד עם השותפים הקנדים בבורסת ה-cse בקנדה
 עמליה שכטר, אודי שני ורוני יגרמן - השותפים המייסדים של EXITEAM יחד עם השותפים הקנדים בבורסת ה-cse בקנדה
עמליה שכטר, אודי שני ורוני יגרמן - השותפים המייסדים של EXITEAM יחד עם שניים מצוות בורסת ה-cse בקנדה
(צילום: באדיבות EXITEAM)
כפי שלפני כ-10 שנים אף אחד לא ידע מהי הלוואה חברתית וכיום ישנן פלטפורמות רבות המציגות אפשרות להעמדה וקבלה של הלוואה חברתית, כך גם EXITEAM פרצה דרך ויצרה אפיק השקעה אלטרנטיבי חדש לגמרי, ומזה כשנתיים היא מובילה מהפכה אשר עשרות משקיעים כבר נחשפו אליה.
איך בוחרת EXITEAM את החברות המיועדות להנפקה? ומהם היתרונות של שוק ההון הקנדי עבור מי שמחפש ביזור וכניסה לעולמות חדשים של השקעה?
אחד משוקי ההון האטרקטיביים ביותר עבור חברות ישראליות בשנים האחרונות, נמצא בקנדה. ב-2017 החליטו הבורסות הקנדיות לשנות את תמהיל החברות המנפיקות, לשים את הדגש על מוצרים עתירי טכנולוגיה - וישראל סומנה כיעד מרכזי ליבוא של חברות טכנולוגיה.
כתוצאה מכך, חברות ישראליות רבות מוצאות את היתרונות הייחודיים של שוק ההון הקנדי, וחלקן רשמו צמיחה והצלחה רבה לאחר הנפקה באחת מהבורסות בקנדה.
כעת, יש גם למשקיעים הפרטיים הזדמנות לשלב בין החדשנות הישראלית, לבין הפוטנציאל של השוק הקנדי - EXITEAM, אשר מתמחה בליווי חברות טכנולוגיה ישראליות מצליחות ומוכחות להנפקה בשוק ההון הקנדי, מאפשרת למשקיעים פרטיים בישראל להשקיע בהן, רגע לפני ההנפקה והפריצה הגדולה.
מדובר על אפיק השקעה חדש שהיה פתוח עד כה רק לאנג'לים ולגופים מוסדיים, וכעת פתוח לכל מי שרוצה לגוון את תיק ההשקעות, להיות חלק מההצלחה של הסטארטאפ ניישן ולנצל את המאפיינים הייחודיים של שוק ההון הקנדי.
מה הופך את EXITEAM למומחית המובילה בישראל לשוק ההון הקנדי? כיצד היא בוחרת את החברות אותן היא מלווה? וכיצד גם אתם יכולים לקחת חלק בהצלחה?

דלת הכניסה של המשקיע הישראלי לאקוסיסטם של EXITEAM ולשוק הקנדי

מה שהופך את ההשקעה דרך EXITEAM לאפיק ייחודי ובלעדי, הוא ההצלחה של החברה בבניית אקוסיסטם שלם לליווי חברות ומשקיעים. ראשית, החברה מלווה חברות ישראליות שנבחרו בקפידה לכל אורך תהליך ההנפקה בשוק ההון הקנדי ולאחריו.
שנית, ל-EXITEAM שותפים קנדיים מקומיים רבי ניסיון, המכירים את השוק על בוריו. מעבר לכך, יחד עם מקימיה ומנהליה, EXITEAM היא חברה מוכרת בשוק ההון הקנדי, אשר מקבלת הערכה רבה משחקנים מובילים בשוק ההון, ביניהם ראשי הבורסות, בנקאי השקעות, ברוקרים, משרדי עורכי דין, חברות פמילי אופיס ועוד.

4 האלמנטים לפיהם בוחרת EXITEAM את החברות שהיא מלווה

EXITEAM בוחרת מספר קטן ומובחר של חברות טכנולוגיה ישראליות עבור תהליך הליווי שהיא מספקת. המודל של החברה נשען על ארבעה אלמנטים בסיסיים בבחירת החברות אותן היא מלווה: הנהלה ומועצת מנהלים איכותיים וחזקים, טכנולוגיה ייחודית, מכירות מסחריות וצמיחה מתמדת.
כתוצאה מהמודל של EXITEAM, החברות הנבחרות נוטות להראות פחות רגישות למגמות של עלייה וירידה בשווקים, משום שאותן חברות הן בנות קיימא ובעלות בסיס מוצק לטווח הרחוק.
ישראלים רבים עדיין לא מכירים מספיק את שוק ההון הקנדי, ורגילים להשקיע בשוק הישראלי המקומי או בשווקי חו"ל בארצות הברית ובאירופה. אך כאשר בוחנים את המאפיינים שלו, מגלים שוק שהוא קרקע פורה להשקעות מוצלחות.
ראשית, שוק ההון הקנדי הוא מאוד פרו-יזמי, עם פעילות רבה ותוססת בקרב חברות קטנות-בינוניות בסדרי גודל של 20-250 מיליון דולר.
בנוסף, לאחר שהיה מוכר במשך שנים בעיקר בתחום המחצבים, הבורסות הקנדיות שמו לעצמן למטרה להוביל גם בתחום הטכנולוגיה העולמית - מה שמהווה הזדמנות לחברות טכנולוגיה מכל העולם אשר מחפשות פלטפורמה אטרקטיבית להנפקה. הקנדים צמאים להשקעות בטכנולוגיות, ובטכנולוגיות ישראליות בפרט- ישראל הוגדרה בקנדה בתור אחד היעדים המעניינים ביותר לחברות טכנולוגיה.
בעקבות העובדה כי תחום הטכנולוגיה רק הולך ומתפתח בשוק ההון המקומי, קל יותר לחברה ישראלית פורצת דרך ומבטיחה לבלוט בבורסה הקנדית.
בנוסף, הרגולציה והליך ההנפקה מהירים וזולים משמעותית בבורסות הקנדיות בהשוואה לבורסות של ניו יורק וישראל, מה שהופך את התהליך לחלק ומשתלם יותר.
מצד המשקיעים, משקי הבית בקנדה מורגלים להשקעות בעלות סיכון, מה שהופך את השוק לכר פורה וצומח להגדלת השווי.
כאמור, עבור מי שלא מכיר מספיק את השוק, חשוב לדעת כי השותפים של EXITEAM מוכרים היטב בשוק הקנדי ובעלי ניסיון עשיר של הובלה והנפקת חברות בבורסה הקנדית. בנוסף, ל-EXITEAM קשרים חזקים עם ראשי הבורסות ובנקאי השקעות בקנדה.
התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן: בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ישראליות בוחרות להפוך לציבוריות בקנדה. נכון להיום, כ-17 חברות נסחרות בבורסות הקנדיות!

התוצאה הסופית: win-win-win עבור כל הצדדים

בשורה התחתונה, EXITEAM הצליחה לבנות אקוסיסטם המייצר יתרונות עבור כל הצדדים במשוואה.
עבור החברה, קבלת השקעה ממשקיעים בישראל מאפשרת לה לגייס כסף לטובת ההנפקה בבורסה, עם ליווי של הצוות המקצועי של EXITEAM להמשך צמיחה סביב ההנפקה ואחריה. הודות לליווי של EXITEAM, בעלי החברה יכולים להתמקד בפיתוח ובצמיחה גם במהלך ההשקעה וההנפקה, ולא להקצות משאבים גדולים מידי של הון וזמן להליך ההנפקה.
עבור המשקיעים, EXITEAM מציעה הזדמנות להשקיע ולהיות שותפים בחברת טכנולוגיה ישראלית, רגע לפני שהיא הופכת לציבורית ונהנית מפירות ההנפקה. החברה מאגדת יחד מספר משקיעים עם סכומי השקעה קטנים יחסית לכוח קנייה מסיבי, ומאפשרת להם להשקיע בחברות במחיר מופחת, בדומה למשקיעים המוסדיים והמקושרים.
המשקיעים יכולים לבחור מתי לממש את המניות שלהם – מייד אחרי ההנפקה, או להישאר מושקעים לטווח הרחוק ולכוון ל'אקזיט' בהמשך הדרך.
EXITEAM, מצידה, הופכת לבעלת מניות סחירות בחברה המונפקת אשר נבחרה בקפידה וזוכה לאמון של EXITEAM, ונהנית מפירות ההנפקה.

חשוב להדגיש - מדובר בהשקעה בשוק ההון, עם כל הסיכון הכרוך בכך

על רקע היתרונות הרבים של שוק ההון הקנדי, המומחיות והידע של EXITEAM והפוטנציאל הגלום בהשקעה בחברה לפני הנפקה, חשוב לציין כי מדובר בהשקעה בשוק ההון, הכוללת סיכון.
ההשקעה אינה מתאימה לכל אחד ו-EXITEAM עורכת בחינת התאמה לכל משקיע פוטנציאלי, על מנת לוודא הבנה מלאה של הסיכויים והסיכונים לפני קבלת ההחלטה.
אם יש לכם ידע וניסיון בעולם ההשקעות ואתם מעוניינים לגוון את תיק ההשקעות, לגלות אפיקי השקעה חדשים ואטרקטיביים, להשקיע בחברות ישראליות מבטיחות רגע לפני ההנפקה - אתם מוזמנים להצטרף לאקוסיסטם של EXITEAM. בעזרת הצוות של EXITEAM ושותפיה בחו"ל, תוכלו לקחת צעד נוסף למימוש יעדי ההשקעה שלכם.
אם אין לכם ידע והיכרות עם השוק הקנדי, אתם מוזמנים לקבוע פגישת היכרות עם המומחים של EXITEAM, אשר ישמחו להציג לכם את כל הנתונים והפרטים המהווים בסיס לאפיק ההשקעה החדש והאטרקטיבי.