שחקני איראן עמדו בהמנון - אך לא שרו

כמחאה נגד קטאר, מארחת משחקי המונדיאל, תכננו שבעה קפטנים מנבחרות שונות לעלות עם סרט עליו כתוב "one love" המזוהה עם הקהילה הגאה. לאחר איום בסנקציות מצד פיפ"א בין היתר בשליפת כרטיס צהוב עם שריקת הפתיחה, הנבחרות החליטו לוותר ולפיכך הקפטן האנגלי הארי קיין, ענד סרט רגיל במשחק הניצחון מול איראן. המחאה בה כן נקטו שחקני אנגליה היא כריעת ברך לפני תחילת המשחק. דווקא אלכס סקוט, פרשנית כדורגל, הופיעה לשידור המשחק עם הסרט המדובר על הזרוע.
מי שהביעו מחאה וזכו לתשואות אלו שחקני הנבחרת האיראנית. שחקני איראן עמדו לפני משחק הפתיחה, ההמנון נוגן אך כדורגלני איראן לא שרו. זאת, כאות מחאה נגד הפשעים שמחולל השלטון במדינתם.
וכך דיווח שליחנו לקטאר, רז שכניק: "אוהדים איראנים בקהל מיררו בבכי, חלקם הניפו שלטי מחאה. ועוד לפני שהתחיל המשחק, השחקנים האיראנים ניצחו".
ואולי במחוות קטנות יכלו לשנות דברים ואולי את פני ההיסטוריה במקום בו הספורט נושק לפוליטיקה ובעוד האיראנים העזו להביע מחאה שייתכן שייענשו עליה, פחדו הקפטנים משבע הנבחרות מכרטיס צהוב, שאולי ראוי היה לקבל למען מטרה נעלה. האם הספורט המושמץ יכל לשנות מציאות? לאור התקפלותם אולי לעולם לא נדע.
2 צפייה בגלריה
אלכס סקוט עם סרט הקפטן One Love
אלכס סקוט עם סרט הקפטן One Love
אלכס סקוט עם סרט הקפטן One Love
(צילום: צילום מסך מטוויטר )

סיפורי היום

מההסכמות במו"מ הקואליציוני עולה כי איתמר בן גביר יקבל סמכויות של מפכ"ל. אסף חפץ, המפכ"ל לשעבר: "אני הייתי מתפטר".
הסיכום עם יהדות התורה: הרפורמה של מיכאלי תבוטל, המכון לרפואה משפטית ייסגר בשבת. ואילו הרב הראשי דוד לאו קורא לתיקון חוק השבות: "לשמר שמדינת ישראל תהיה מדינת היהודים".
עוד במו"מ, נתניהו נפגש עם סמוטריץ' אחרי ימים של נתק, יו"ר ש"ס העביר מסר שיהיה מוכן לוותר לו על תיק האוצר. ל-ynet נודע כי נתניהו בוחן את האפשרות להוציא ממשרד האוצר את אגף התקציבים וגם את רשות החברות.
מלחמה באינפלציה, חשש מהאטה: ריבית בנק ישראל עולה בעוד 0.5%. הריבית תעמוד אחרי ההחלטה על 3.25% - הגבוהה מאז 2011.
השופט קבע: אולמרט ישלם למשפחת נתניהו 62.5 אלף שקלים והוצאות משפט. בית המשפט מתח ביקורת על ראש הממשלה לשעבר שכינה את נתניהו, רעייתו ובנו "חולי נפש", אך קבע כי ישלם סכום נמוך בהרבה מזה שדרשה המשפחה.
והפייק ניוז שעורר סערה ברמת גן: מדוע הוצבו כרזות נגד נתניהו בבית ספר?

מה צפוי מחר

מחר יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים של בנימין נתניהו.
במונדיאל: מחר יתקיימו ארבעה משחקים. ב-12:00 יתמודדו ארגנטינה נגד סעודיה, ב-15:00 דנמרק נגד טוניסיה, ב-18:00 מקסיקו נגד פולין וב-21:00 אלופת העולם צרפת נגד אוסטרליה.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן אך תורגש ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מתחילת החודש אובחנו 21,561 ישראלים כחיוביים לקורונה, 1,514 מתוכם אתמול. מדובר בממוצע של כ-1,080 מאומתים מדי יום. לשם השוואה בכל חודש אוקטובר אובחנו 22,079 מאומתים, כלומר כ-710 ביום בממוצע. בכל ספטמבר אובחנו 29,183 חיוביים לנגיף, והממוצע היומי עמד על כ-970.

מה חיפשו היום בגוגל?

פאוור ריינג'רס. ג'ייסון דייויד פרנק, שגילם את טומי אוליבר - הפאוור ריינג'ר הירוק - בסדרת הילדים המצליחה, הלך לעולמו בגיל 49. לפי דיווח TMZ, השחקן ואמן הלחימה שם קץ לחייו. זו לא הפעם הראשונה שמישהו מכוכבי הזיכיון המצליח פוגש סוף טרגי. מאחורי הקלעים, הכוכבים סבלו מהעסקה נצלנית, משכורת זעומה וגילויים מטרידים של הומופוביה, בזמן שהמותג גרף מיליארדים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עוד בטרם חוזר נתניהו למשרד ראש הממשלה, התריע בפניו ראש השב״כ רונן בר על קריסה אפשרית של הרשות הפלסטינית. למה עכשיו? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
מבקר המסעדות שלנו לענייני מנות ילדים מגיע לאחת המסעדות הכי מדוברות בארץ - מסעדת a היוקרתית של השף יובל בן נריה. מה הוא חשב על האוכל שם והאם המחיר לדעתו מוצדק?
(צילום: מתן טורקיה)
בדיוק כאשר מאוכזבי טוויטר מחפשים פלטפורמה חדשה, משיק נועם ברדין, מנכ"ל ווייז לשעבר, רשת חברתית חדשה בשם פוסט.
ובשורה לאוהבי האבוקדו: זן חדש שיגיע בקרוב למדפים, "מלומה", כולל הרבה יותר פרי - וגם קליפה שהרבה יותר נוח לקלף.