מריר, חלב, לבן או בטעמים - שוקולד הוא ללא ספק טעם החיים. תוסיפו לזה גם שלושה מפעלים לייצור שוקולד הפועלים בנוף הגליל, וקיבלתם את הסיבה הכי טובה לקיים בעיר בפעם החמישית את האירוע הכי מתוק שיש - פסטיבל השוקולד של ישראל. והשנה הוא מבטיח להיות מתוק יותר, גדול יותר, עשיר יותר ומגוון הרבה יותר.
במהלך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 11-13.10.22, מוזמן הקהל הרחב ליהנות ממגוון האירועים בפסטיבל: ממופעי מוזיקה, תיאטרון ובידור לילדים ולכל המשפחה ועד מיצגי שוקולד עצומים, סדנאות מתוקות, תחרויות מדליקות – והכול ללא תשלום!
9 צפייה בגלריה
נופארק יהפוך לממלכת שוקולד
נופארק יהפוך לממלכת שוקולד
נופארק יהפוך לממלכת שוקולד
(צילום: ישראל פרץ)
האירוע יתקיים ב"נופארק", פארק עירוני רחב ידיים בן 69 דונם, שנפתח לפני כשנה וכולל אמפי בן 5,000 מקומות ישיבה, הפלנטריום המשוכלל בארץ, גן בוטני הגדול מסוגו בצפון, פינת חי מושקעת, אגם עם ברבורים ודגים וכמובן, שטחים מוריקים ומטופחים.
להפקת האירוע הקסום חברו עיריית נוף הגליל, יצרני השוקולד והממתקים "עלית שטראוס", "כרמית" ו"אפיפית" הפועלים בעיר, משרד התרבות והספורט, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, מפעל הפיס ורשת המרכזים הקהילתיים "פסיפס".
9 צפייה בגלריה
מיצגי שוקולד
מיצגי שוקולד
מיצגי שוקולד
(צילום: ישראל פרץ)

מאברהם טל ועד מני ממטרה

פסטיבל השוקולד ייפתח ביום שלישי, 11.10, בשעה 19:00 בהופעה חגיגית של הזמר אברהם טל, כשאת פני האורחים יקדמו מיצגי שוקולד והפתעות מתוקות.
בימים רביעי-חמישי, 12-13.10, בין השעות 11:00-18:00 יהפוך ה"נופארק" כולו לממלכת שוקולד קסומה וגדושת אטרקציות חינמיות: מגוון עצום של מיצגי שוקולד, 15 סדנאות שוקולד טעימות ומתוקות לכל המשפחה, שעשועונים נושאי פרסים על שוקולד כמובן, שולחנות פונדו ואטרקציות רבות נוספות.

9 צפייה בגלריה
הבית של עמי ותמי
הבית של עמי ותמי
הבית של עמי ותמי
(צילום: ישראל פרץ)
9 צפייה בגלריה
סדנאות יצירה בשוקולד
סדנאות יצירה בשוקולד
סדנאות יצירה בשוקולד
(צילום: ישראל פרץ)
לצד אלה מוזמנים הילדים להגיע אל במת הממלכה וליהנות מארבעה מופעים מקפיצים עם כוכבי ערוץ הילדים - יובל המבולבל, דוד חיים, משפחת ספיר ומני ממטרה. וזה ממש לא הכול - על במה נוספת ברחבי הפארק יתקיימו הצגות הילדים "עמי ותמי" ו"צ'ארלי בממלכת השוקולד" ועל במת הכישרונות יעלו ויופיעו אומני העיר. כל המופעים ללא תשלום!
בלב ממלכת השוקולד יוקם אוהל השוקולטיירים, שם מוזמנים המבקרים להתעמק בייצור השוקולד ולרכוש מיני מתיקה מיוחדים שהכינו השוקולטיירים הבולטים בגליל בפרט ובישראל בכלל. את שלושת ימי הפסטיבל תנעל תחרות, שבה תיבחר "עוגת השוקולד של ישראל" בידי צוות שופטים מוביל.
9 צפייה בגלריה
הפעלות לילדים
הפעלות לילדים
הפעלות לילדים
(צילום: ישראל פרץ)

מסתרי החלל ופלאי האדמה

"נופארק" בנוף הגליל הוא אתר בילוי מושלם לבני כל הגילים. במתחם פועל V-PLANET ־ הפלנטריום המתקדם ביותר בישראל, המאפשר למבקרים תחושת ריחוף בין כוכבי הלכת וטיול חווייתי במרחבי הגלקסיה. לרגל הפסטיבל, הפלנטריות מזמין את המבקרים לטעום מכוכבי הלכת והירחים המתוקים, לטייל בשביל החלב, להשתתף ולצפות במופע מרהיב של ניסויים וגם לראות מה קורה למרשמלו בירח ולשוקולד קפוא בחלל החיצון. הכניסה לבאי הפסטיבל תמורת 10 שקלים בלבד.
9 צפייה בגלריה
מופעים מתוקים
מופעים מתוקים
מופעים מתוקים
(צילום: ישראל פרץ)
במתחם נמצא גם הגן הבוטני הראשון בגליל, המשתרע על שטח של חמישה דונמים. הקהל מוזמן לסיור היכרות מרתק עם הצמחים האופייניים לאזור לצד צמחים מיוחדים מרחבי העולם, בליווי הסברים מפי אגרונום הגן.
לחובבי החיות ממתינה ב"נופארק" פינת החי המושקעת. הפינה משקיפה לנוף פנורמי קסום, ובה חיות משק, מיני ציפורים וזוחלים ומיני ציפורים, המתגוררים ב"פנטהאוזים" מעוצבים.
בין שלל הסיורים והפעילויות אפשר לנוח על ספסלי העץ המוצלים, המוצבים אל מול אגם הנוי המרהיב, וליהנות מצמד ברבורים ודגי זהב המאכלסים אותו.
לצד אלה ברחבי "נופארק" תמצאו מגוון ענק של מתקני משחק ושעשועים לילדים ונוער ללא עלות או בעלות סמלית, כמו מתקני המיני לונה פארק במתחם (ב־10 שקלים בלבד). כמו כן המשפחות יוכלו ליהנות מאטרקציות רבות במחיר מוזל לרגל הפסטיבל.
9 צפייה בגלריה
מיצגי ענק
מיצגי ענק
מיצגי ענק
(צילום: ישראל פרץ)
9 צפייה בגלריה
מופעים מתוקים
מופעים מתוקים
מופעים מתוקים
(צילום: ישראל פרץ)
"לאחר שנתיים של הפוגה מאולצת בשל הקורונה, אני שמח ונרגש להזמין את תושבי נוף הגליל ובית ישראל לחגוג את פסטיבל השוקולד החמישי", אומר רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל. "הפכנו את נוף הגליל לעיר המתוקה בישראל, והפסטיבל יהיה השנה מושקע יותר, עשיר יותר, מגוון יותר ומפתיע יותר בכל מתחמי האטרקציות, והכול חינם - ללא תשלום. ממלכת השוקולד בנופארק - הפארק העירוני הגדול בצפון ומהיפים בישראל - תארח אתכם באהבה ותפתח לכם את השנה החדשה בצורה הכי מתוקה וחווייתית. אשמח לראותכם".
לפרטים חפשו: "פסטיבל השוקולד נוף הגליל" בפייסבוק ובאינסטגרם

עם הספר והשוקולד

עד כמה הישראלים אוהבים שוקולד? בשנים האחרונות חל זינוק בהרגלי צריכת השוקולד בארץ, כאשר מ־1.5 ק"ג לשנה לנפש עלינו לכ־3.5 ק"ג לנפש. בכלל, הצריכה השנתית של שוקולד בארץ עולה בהתמדה ועומדת כיום על כ־10,000 טון לשנה (!).
9 צפייה בגלריה
(צילום: ישראל פרץ)
סקר שערך השנה מותג השוקולד סניקרס, באמצעות מכון סקרים רושינק, העלה, כי 79% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בחודש, 82% אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע ו־39% נהנים משוקולד מדי יום.
עוד מעלה הסקר כי 57% מהישראלים מעדיפים לאכול את השוקולד לבד והמקום המועדף לאכילת שוקולד הוא בסלון. הנוגט, כך מתברר, הוא התוספת שאנחנו הכי אוהבים בשוקולד שלנו, עם 28% מהנשאלים. 16% בחרו בשילוב הטרנדי של מתוק־מלוח. במקום השלישי הופיע ביסקוויט (14%) ואחריו - קרמל בוטנים (9%), חמאת בוטנים (7%) וקוקוס (6%). השוקולד המריר הוא הפופולרי ביותר בישראל וצריכתו מהווה יותר מ־50% מכלל צריכת השוקולד המקומית, בעוד השוקולד הלבן מהווה כ־7% ממנה בלבד. 72% מהגברים מעדיפים שוקולד מריר, בעוד 64% מהנשים מעדיפות שוקולד חלב.