בחודשים האחרונים נראה שאין כמעט היבט בחיינו שלא עומד להיות מושפע ממהפכת ה-AI המתהווה. כלים כגון ChatGPT ודומיו משנים את כללי המשחק ושמים בידי המשתמש כוח גדול בהרבה מבעבר. בדומה לכלל הסקטורים בשוק, גם תחום התרגום והשפות עומד מול אתגרים ייחודיים ושינויים מרגשים על רקע השינויים הנוכחיים. חברת טומדס הישראלית, אחת מהמובילות בעולם בתחום התרגום, מספקת מאז 2007 שירותי שפה וטכנולוגיה ללקוחות עסקיים, לרבות תרגום עסקי עם התמחות בתרגום משפטי, לוקליזציה של אתרים ושירותי מתורגמנות. עבור טומדס, השאלות שעולות סביב מהפכת ה-AI נוגעות למקומו של תרגום המכונה בתחום ולתפקיד העתידי של הגורם האנושי במשוואה.
מהם האתגרים המרכזיים בעידן ה-AI עבור חברות תרגום ושירותי שפה? וכיצד משאירים את הלקוח (והאדם) במרכז?

התשובה לאתגרי ה-AI היא התאמה ושימוש חכם בטכנולוגיה, ולא שינוי כולל ב-DNA

באשר לשאלה האם ה-AI הוא מהפכה או תופעה חולפת, מדגיש עפר תירוש, מנכ"ל טומדס, כי "מהפכת ה-AI היא אכן מהפכה, נקודת פיתול טכנולוגית שתייצר שינויים משמעותיים בדרך שבה אנשים ועסקים מתנהלים. ככזו, היא מייצרת הזדמנויות מצד אחד וסיכונים רבים מצד שני".
אין שום ספק כי מהפכת ה-AI דורשת שינוי גישה משמעותי מצד ארגונים, חברות ואף גופים ממשלתיים. עבור חברות כמו טומדס, אומר תירוש, "תקופות כאלה מהוות הזדמנות צמיחה מהירה, על ידי מינוף טכנולוגיית ה-AI לשיפור השירות הקיים בהיבטים של איכות השירות, זמן האספקה והמחיר ובהרחבת סל השירותים שהחברה מציעה".
החזון של החברה, אם כן, אינו שינוי של ה-DNA הכולל, אלא התאמת השירותים הקיימים והשקת מוצרים חדשים בשילוב כלים טכנולוגיים מתקדמים. אחת הדוגמאות לכך היא השקת פלטפורמת MachineTranslation.com, אשר פותחה על ידי מחלקת ה-AI של החברה ומציעה השוואה בין הכלים הפופולאריים ברשת של תרגומי מכונה. פלטפורמת האונליין גם משתמשת ביכולות הבינה המלאכותית האדירות של GPT-4 על מנת לנתח את החוזקות והחולשות של תרגומי המכונה ויכולה להמליץ על מנוע התרגום הטוב ביותר לצמדי שפות ספציפיים. יוזמה שכזו, בנוסף ליוזמות אחרות של החברה ותהליכים פנימיים של החברה, נועדו ללוות את מהפכת ה-AI, לעמוד בקצב שלה ולרתום את כוחה לטובת שירות מעולה עבור הלקוחות.
2 צפייה בגלריה
עפר תירוש עם נציגי החברה בפיליפינים
עפר תירוש עם נציגי החברה בפיליפינים
עפר תירוש עם נציגי החברה בפיליפינים
תירוש אומר כי "טומדס מבינה שמינוף ההזדמנות כרוך בפעולות מהירות, בלקיחת סיכונים ובתהליך מתמיד של למידה ושיפור ומקצה את המשאבים הנדרשים לרתימת הארגון לטובת המהלך".

הגורם האנושי תמיד יהיה רלוונטי וקריטי

הגישה של טומדס מקבלת את שינוי חוקי המשחק בעקבות מהפכת ה-AI, אך היא סבורה כי הגורם האנושי, האדם, תמיד יהיה במרכז ורלוונטי, גם אם הוא יצטרך להתאים את עצמו לשינויים האלו. בעתיד הקרוב, אומרים מומחי השפות של טומדס, תפקיד ה'Post-editor', העורך האנושי שינטר ויפקח על פעילות התרגום ויצירת התכנים, הוא תפקיד שיהפוך לדומיננטי.
"Human in the Loop", מגדיר זאת תירוש. "זה הביטוי שמבטא את החזון והגישה שלנו". לדבריו, "טומדס דוגלת בשילוב חכם בין בינה מלאכותית לבין הגורם האנושי – Human empathy and Machine intelligence".

עכשיו יותר מתמיד, זה הזמן לשים את הלקוח במרכז

באקלים העסקי המשתנה ועל רקע התממשות המהפכה הגדולה ביותר של העשורים האחרונים, חשוב לזכור את המוקד האמיתי במשוואה - הלקוח. "המשימה העליונה של טומדס היא לספק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה, עם דגש על הקשבה, הבנה לעומק של צרכי הלקוח ומתן חווית לקוח שונה ובעלת משמעות", אומר תירוש. לדבריו, ערך הליבה של החברה הוא Customer Obsession, מה שמראה על מיקוד מוחלט בלקוח ובהצלחה שלו.
במבט לעתיד, שירות מעולה של חברת שירותי שפות חייב לכלול מרכיב של תרגום מכונה. לכן, השאיפה של טומדס היא להפוך את תרגום המכונה ל'סחורה' זמינה ונוחה הממומשת על ידי כלי התרגום הפופולאריים, לצד משימות הדורשות את הגורם האנושי, אותו Post-editor שלוקח אחריות על העבודה. על פי הגישה של החברה, חוויית לקוח מעולה בטווח הרחוק לא תתאפשר אלא בחדשנות מתמדת.
2 צפייה בגלריה
עפר תירוש, מנכ"ל טומדס
עפר תירוש, מנכ"ל טומדס
עפר תירוש, מנכ"ל טומדס
"דעתנו על מהפכת ה-AI נובעת מחזון החברה להאמין במצוינות של בני אדם, בכוח, בחוכמה וביכולת הבלתי מוגבלת שלהם", אומר תירוש. "השאיפה היא להיות חברה ממוקדת-לקוח מובילה בענף שירותי השפה".
הגישה והחזון של טומדס הובילו אותה להיבחר לאחת מ-100 החברות הצומחות בישראל לשנת 2023 על פי הדירוג של אתר גלובס וסטטיסטה. מדובר בחברת התרגום ושירותי השפה היחידה ברשימה, מה שמראה על כך שהגישה החדשנית, לצד החשיבות הרבה המיוחסת לבני האדם, נושאות פירות ומובילות לצמיחה משמעותית.
יזמים, בעלי עסקים מקומיים ובעלי עסקים העובדים ברחבי העולם, זה הזמן להכיר את שירותי התרגום לעסקים וכלי ה-AI המתקדמים של טומדס>>
עמוד הבית של טומדס - שירותי תרגום לעסקים - https://www.tomedes.co.il/
האתר באנגלית: https://www.tomedes.com