שופרסל תייקר חלק ממוצרי תנובה, לא תמכור טירת צבי וחלק מסנפרוסט

שופרסל נכנעה חלקית בחזית החלב ואישרה התייקרויות של כמה ממוצרי החלב שתנובה ייקרה, אך מוציאה במקביל מהמגוון מוצרי חלב אחרים של החברה. כמו כן, היא לא תמכור יותר את המותג טירת צבי ותוציא מהמגוון מוצרים שאינם רבי מכר של סנפרוסט ומעדנות שגם הם בבעלות תנובה. בעקבות סירובה להעלות את מחירי מוצרי תנובה, טרה, יונליוור ומחלבות גד ספגה שופרסל ירידה במכירות. בכלל השוק חלה ירידה של 7% במכירות תנובה.
תנובה ייקרה מוצרים בשיעור של עד 4.9% - ורוב רשתות השיווק יישרו קו וגלגלו את עליית המחירים לצרכן. חלק מהמוצרים התייקרו לצרכנים בקרוב ל-13% מעבר לשיעור ההתייקרות של תנובה. בעלי עסקים קטנים כמו פיצריות ובתי קפה טוענים שתנובה העלתה להם מחירים בכ-25%.
1 צפייה בגלריה
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
החוסרים של מוצרי תנובה בשופרסל
(צילום: מירב קריסטל)

סיפורי היום

שר הביטחון היוצא בני גנץ אמר בריאיון לאולפן ynet כי הורה לצה"ל להיערך לאירוע שיוביל להסלמה, והתריע מפני הסכם נתניהו-סמוטריץ': "יהיו שני שרי ביטחון".
הענקת הסמכויות על התוכניות החיצוניות במשרד החינוך ליו"ר נעם אבי מעוז הובילה את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ליזום "כנס חירום", שאיחד את האופוזיציה ואליו הגיעו לפיד וגנץ, וגם ראשי ערים. שאשא ביטון הזהירה מ"קניבליזציה של משרד החינוך", קרעי היה היחיד מהליכוד שנכח.
המשטרה ממשיכה במצוד אחר החשודים בניסיון החיסול בלילה בכביש 6, שתקפו, דקרו וירו בשני הנוסעים בלמבורגיני. גורם בכיר, שמנהל את החקירה, אמר כי זהות המתנקשים שירו בשני תושבי מזרח ירושלים ככל הנראה ידועה למשטרה.
דוח מבקר המדינה על ליקויי הגנת הסייבר העלה כי צה"ל שומר מידע ביומטרי על נפטרים, וקיים חשש מגניבת זהות.
חודש אחרי שספג מטר ביצים בעיר יורק, ביצה הושלכה לעבר המלך צ'ארלס גם בביקור בלוטון. הוא לא נפגע, צעיר נעצר בחשד לתקיפה.
מהפך במדד "הערים החופשיות": הוד השרון הגיעה למקום הראשון אחרי זינוק גדול בשורת פרמטרים שנבחנו – בהם תחבורה ציבורית בסוף שבוע, קבורה אזרחית וגם שירותים עירוניים לזוגות ידועים בציבור.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית, עם סיכוי קטן לגשם מקומי קל בחוף. מחמישי ובסוף השבוע הטמפרטורות יעלו, ומזג האוויר יהיה נעים ונוח.

מה חיפשו היום בגוגל?

קירסטי אלי. השחקנית האמריקנית זוכת האמי, שנודעה בזכות תפקידיה ב"חופשי על הבר" ובסרטי "תראו מי מדבר", הלכה לעולמה בגיל 71 לאחר מאבק במחלת הסרטן שגילתה לאחרונה. "עד כמה שהייתה אייקונית על המסך, היא הייתה אמא וסבתא מדהימה אף יותר", ספדו לה ילדיה. טד דנסון, שכיכב לצידה, נפרד: "היכולת שלה לגלם אישה על סף התמוטטות עצבים הייתה גם מרגשת וגם מצחיקה בטירוף. היה לה לב זהב".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אם חברי הכנסת לא יעשו מעשה - השכר של בכירי המדינה, בהם הח"כים, השרים והשופטים, יעלה בתחילת השנה באלפי שקלים לחודש. למה הקפיצה בשכר כל כך גדולה? למה הקצבאות לא עולות באותה מידה? ועד כמה ההצהרות של אלו ש"יסרבו לקבל את ההעלאה" רלוונטיות? "הכותרות" - פודקאסט החדשות היומי.

דואר ישראל: עוד 60 סניפים ייסגרו, מכתבי שימוע ל-650 עובדים.
תביעה חדשה נגד ביל קוסבי: חמש נשים טוענות שסימם, תקף מינית ואנס אותן.
האדם שחטף את כלביה של ליידי גאגא וירה בדוגווקר שלה נידון ל-21 שנות מאסר.
מחקר: עצים עתיקים עמידים יותר לבצורת, ומהווים חיץ נגד שינויי אקלים.
"רחלי, תביאי את השעון": אושיית הרשת רחלי יפרח נשדדה באיומי אקדח בחניון.