נכי צה"ל הסובלים מכאבים, פוסט טראומה ומגוון תסמינים נוספים, מטופלים לעתים באמצעות קנאביס רפואי, בהתאם לצורכיהם ולהתאמה של הטיפול בתסמינים שלהם. טיפול בקנאביס מהווה תחליף טבעי לתרופות מרשם בחלק מהמקרים, והוא משמש כמעט 100,000 ישראלים, ביניהם נכי צה"ל, להפחתת כאב וטיפול בתסמינים שונים.
שוחחנו עם גיא אגמון, נכה צה"ל בן 49, המשתף את הסיפור האישי שלו על הפציעה, ההתמודדות עם הכאבים והתסמינים השונים, הטיפול בקנאביס והטכנולוגיה החדשה שמספקת מינונים מדויקים ויעילות תוך הפחתת שיעור תופעות הלוואי בהשוואה לכל דרכי הטיפול האחרות בקנאביס וזאת, באמצעות משאף ®SyqeAir של חברת סאיקי מדיקל.

רגע אחד גורלי שמוביל לשנים של התמודדות עם כאב ומגוון תסמינים

גיא נפצע בתאונת אימונים של גדוד 890 של הצנחנים, בשנת 1991. "נדרסתי על ידי טנק שעלה על שתי הרגליים שלי. כתוצאה מהפציעה, ביצעו קטיעה של רגל ימין מעל הברך ורגל שמאל רוסקה לחלוטין", אומר גיא. "בנוסף, אני חווה מאז תסמינים של פוסט טראומה מהאירוע עצמו".
3 צפייה בגלריה
גיא אגמון
גיא אגמון
גיא אגמון
(צילום: שלומי יוסף)
במהלך השנים שמאז הפציעה, טופל גיא במשככי כאבים אופיאטים כגון אוקסיקונטין, על מנת לשכך את הכאבים.
"לפני מספר שנים, הציעו לי במרפאת הכאב בתל השומר תהליך של גמילה מאותן תרופות ממכרות, באמצעות תרופה שמהווה תחליף לאופיאט ובמקביל טיפול בקנאביס להפחתת הכאב".
גיא החל לקבל טיפול בקנאביס באמצעות עישון, אך נתקל בקשיים בכל הנוגע לאיכות הטיפול והרציפות שלו.
"היציבות של טיפול בקנאביס היא בעייתית", אומר גיא. "צריך למצוא את זן הצמח שעוזר לתסמינים הספציפיים שלי, אך בשוק אין זנים קבועים, וגם כשמצאתי זן שעזר, אחרי חודש-חודשיים היה קשה להשיג אותו. מדובר על תהליך לא פשוט של מציאת הזן, ואז להיתקל באספקה לא יציבה, שמקשה על יצירת טיפול רציף".
בנוסף, גיא מספר כי ההשפעות של כל מינון היו שונות. "בכל פעם מחדש, היה קשה לדעת מה יהיו ההשפעות מכל תפרחת, אם יהיו תופעות לוואי כמו סחרחורות. זה הקשה על ניהול שגרת חיים רגילה".

"בעזרת המשאף הטיפול מדויק ואיכותי יותר, בלי תופעות לוואי. ממש כמו לקחת כדור"

אופי הטיפול של גיא בכאבים ובתסמינים הנובעים מפוסט טראומה השתנה משמעותית כאשר גילה את משאף ®SyqeAir של חברת סאיקי מדיקל.
"ד"ר חיים משה אדהאן שליווה אותי בטיפול, הציע לי להשתמש במשאף של סאיקי, שהיתרון הגדול שלו הוא צריכה של מינון מדויק מאוד, בלי תופעות לוואי ועם ידיעה ברורה מראש על ההשפעה שלו".
גיא מסביר כי בכל סוגי הקנאביס יש מינון שמוטבע על האריזה, המשקף את האיכות וכמות ה-THC בכל צמח. "ד"ר אדהאן המליץ לי על מינון מסוים, ולאחר מכן הגיעה אליי לבית אחות שתרגלה איתי את השימוש במכשיר עד שהרגשתי שאני שולט בו, ומאז הכל עובד כמו שצריך". לדבריו, הטיפול באמצעות משאף ®SyqeAir יציב מאוד וחוזר על עצמו מבחינת השפעה. "אתה יודע בדיוק מה תקבל ומה תהיה ההשפעה, בניגוד לתפרחות שיכולות ליצור באופן מפתיע סחרחורות ותופעות לוואי אחרות. התחושה היא כמו בנטילת תרופה. זה כמו לקחת כדור".
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בחודשיים האחרונים עודכנה לגיא התוכנה במשאף, בעקבות הגדלת טווח המינונים המוצעים על ידי סאיקי מדיקל. "עד לאחרונה היו שני מינונים, אך לאחרונה התרחב המגוון, כך שהד"ר המליץ לי על שינוי במינון, והשינוי עשה רק טוב – אני צריך להשתמש במשאף פחות פעמים ביום, ההשפעה טובה ועמוקה יותר, ואין תופעות לוואי".
גיא מספר כי איכות החיים שלו השתפרה. "הפחתת הכאב לאורך כל היום והורדת הסימפטומים של פוסט טראומה באופן יציב ובטוח, שיפרו את ההתנהלות היומיומית שלי", הוא מספר. "זה מפחית את רמת הכאב, מאפשר התנהלות יותר שקטה ונעימה מול האישה והילדות - זה מרגיע".

חדשות טובות לנכי צה"ל - משאף ®SyqeAir של סאיקי מדיקל והטיפול החודשי במימון מלא של משרד הביטחון

לאחרונה ארגון נכי צה"ל פרסם כי משרד הביטחון מספק מימון מלא לטיפול באמצעות משאף ומחסניות סאיקי לנכי צה"ל, אשר הומלץ להם השימוש במשאף ע"י הרופא והוצא להם רשיון לשימוש בהתאם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
על פי מחקר שנערך במרכז הרפואי רמב"ם ובו השתמשו במשאף סאיקי, נמצא בקרב מטופלי כאב כרוני המינון האופטימלי אשר מאזן בין הפחתת עוצמת הכאב והטיפול בתסמינים, לבין מינימום תופעות לוואי והפחתה של תחושת 'התמסטלות', מה שתורם לתפקוד היומיומי, איכות החיים והבטיחות של המטופל. הטכנולוגיה של סאיקי מדיקל, הכוללת משאף מדיד ומדויק ומחסניות המשלבות קנאביס רפואי, מאפשרת צריכה מדויקת של קנאביס רפואי.
סאיקי מדיקל מפעילה שירות ליווי ייחודי הכולל הדרכה על ידי אחיות מוסמכות המתרגלות את השימוש במכשיר ללא עלות, לצד תמיכה טלפונית בהמשך הדרך.
* בהתאם להתוויות המאושרות ע״י משרד הבריאות. השימוש במשאף מותנה בהמלצת רופא וברישיון לשימוש בקנאביס רפואי בהתאם לדרישות הדין. אין באמור משום המלצה רפואית.