רגילים להסתכל אל החלון של המשרד ולהיתקל בעוד בניין אפור וחסר אופי, בדיוק כמו הבניין שאתם נמצאים בו? לעובדים ב-O Park, פארק התעסוקה והבילויים החדשני, יש נוף ירוק (כמעט) מכל חלון, הודות לעיצוב החכם של הבניינים וכמובן, לפארק השני בגודלו בגוש דן אשר נפרס בצמוד למתחם התעסוקה.
יצאנו לגלות איך מצליחים לשלב בין הטבע לאורבניות, בין חדשנות לנגישות – במקום אחד שהוא WOW.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גידי בר-אוריין)

לצאת לריצה לצד הנחל אחרי העבודה, לרדת לפיקניק בצהריים - ל-O Park יש פארק צמוד וענק

אחרי שנים של מתחמי תעסוקה שהתמקדו במגדלים ונוף אורבני (רק בקומות הגבוהות, כמובן), הגיע הזמן לקונספט חדש של עבודה. פארק איילון, הצמוד ל-O Park, משתרע על שטח של יותר מ-600 דונם, מה שהופך אותו לפארק השני בגודלו בגוש דן. מה תמצאו בפארק? מה לא! פסיפס משגע של שטחים פתוחים, שדות חקלאיים, חורשות ואפיקי נחלים, פינות ישיבה ומסלולי הליכה ואופניים. הפארק צפוי להיות מוקד משיכה לעובדים ב-O Park ולתושבי הסביבה, בתור מקום לפעילות אחרי העבודה או בילוי בסוף שבוע.

תכנון אדריכלי חדשני מבטיח נוף ירוק מכל חלון וכיכרות אינטימיות לרכל בהן על שאר העובדים במשרד

כאשר בונים את פארק התעסוקה והבילויים הבא של ישראל, אי אפשר להתפשר על תכנון אדריכלי. לכן, תכנון המתחם הוטל על אדריכל הצמרת גידי בר אוריין ממשרד בר אוריין, אשר אחראי לכמה מהעיצובים האיקונים והיוקרתיים ביותר בישראל.
התכנון משלב באופן מושלם את הטבע שמסביב עם אזור התעסוקה – השדות החקלאיים משתלבים באופן אורגני והדרגתי עם החלק הבנוי של O Park כחלק מתכנית הפיתוח של האזור כולו.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גידי בר-אוריין)
O Park כולל נחשים. לא בעלי החיים הארסיים, אל דאגה. הבניינים בפארק ממוקמים בצורה הדומה לנחש מתפתל, עם זוויות וכיכרות פנימיות (פיאצות) לכל בניין. התפקיד של הנחשושיות המתפתלת הוא הגדלת שטח הפנים והחזיתות כדי לאפשר חדירה של אור טבעי ונוף לפארק הירוק מכל חלון.
בכל קומה בבנייני המתחם יש מרפסת ובכל גג תמצאו גינה ירוקה. המתחם כולו מחולק לאזורי קונספט שונים, כגון קלינטק, הייטק ופיננסים, כדי ליצור בידול (וגאוות יחידה).

קיימות וחדשנות בתוך פארק התעסוקה – מתברר שאפשר ליהנות ממקום העבודה!

גם החלק הפנימי של O Park בנוי באופן חדשני אשר שם את האדם במרכז ומבטיח אווירה שקטה ונעימה לאורך כל היום. לאורכו של הפארק עובר ציר תנועה ירוק ללא כניסה לרכבים, המשמש את הולכי הרגל, רוכבי האופניים, הקורקינטים והסגווי. בחלק מהאזורים בפארק ההתניידות מתאפשרת באמצעות שאטלים בלבד, המאפשרים להגיע למקום העבודה ומקומות הבילוי באופן מהיר וסביבתי. סביב השדרה המרכזית והציר הירוק העובר במרכז O Park צפויה להתרחש פעילות תרבותית מגוונת.
הנגישות התחבורתית המעולה של O Park, הכוללת תחנת רכבת קלה ותחנת מטרו עתידית בצמוד לפארק, מבטיחה שעובדים רבים יבחרו להשאיר את הרכב בבית, וכך יהיה פחות זיהום ורעש. מבקרים המגיעים עם רכבים פרטיים יוכלו להשתמש במגוון פתרונות חנייה תת-קרקעית ועילית, שהגישה אליהם היא מרחובות צדדים של הפארק, על מנת לשמור על השדרה הראשית ללא רכבים כלל. מערכת ניהול החניות תאפשר לכל עובד ומבקר לדעת בזמן אמת היכן יש חנייה פנויה - בחניונים וגם ברחובות המתחם. התשתית החדשנית של הפארק כוללת מערך מחזור אשפה ומים. הגגות הירוקים בכל בניין, למשל, עובדים על עיקרון של שימוש חוזר במי גשמים, כדי לרתום את הטבע מבלי לפגוע בו.
3 צפייה בגלריה
(הדמיה: משרד אדריכלים גידי בר-אוריין)
הפארק כולו מרושת סיבים אופטיים למבנים וגישה לרשת אלחוטית מהירה בכל פינה במרחב הציבורי. אפילו התאורה ב-O Park צפויה להיות חדשנית ומסקרנת - התאורה תשתנה בהתאם לשעה ולאזור, על מנת לספק אווירה של עבודה, בילוי או פנאי. העסקים שיפעלו במתחם יוכלו להזמין תאורה בהתאם לצרכים ולאווירה שהם שואפים לספק ללקוחותיהם.

הרבה מעבר לתעסוקה - O Park מציע מודל חדשני של חוויה אורבנית מודרנית

O Park תוכנן מתוך הבנה שהעתיד האורבני נמצא בשילוב בין מגורים, תעסוקה, מסחר ופנאי באותו מקום. לכן, O Park כולל מלונות, אמפי-תאטרון להופעות, בית קולנוע, בתי קפה, מסעדות שף, פאבים, פוד טראקס עם אוכל רחוב, תערוכות אמנות ואירוע תרבות. המודל של O Park, המיושם בהצלחה בחו"ל, מציע פעילות מסביב לשעון, לכלל העובדים, המבקרים והמבלים מכל האזור.
נתראה ב-O Park, מקום שהוא WOW גם בחדשנות ובקיימות.
לפרטים נוספים על O Park אור יהודה, המקום הכי WOW לעבוד בו, היכנסו>>