הדיונים בתוכנית נתניהו-לוין נמשכים, אלפי דירות מחוץ לגושים

יום אחרי המהומה, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה בצהריים לדיון נוסף בחוק השפיטה של יו"ר הוועדה שמחה רוטמן. בדיון היום, שבו עלה הסעיף השלישי בהצעת רוטמן - הגבלת יכולתו של בג"ץ לפסול חוקים רגילים שאינם חוקי יסוד - לא התקיימה הצבעה.
בינתיים ניסיונות ההידברות, ששוב חזרו לשיח עם נאום חמש הנקודות של נשיא המדינה יצחק הרצוג, עלו על מוקש אמש כשראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השיבו לפניית שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן כי יסכימו לפגוש אותם עם נשיא המדינה רק אם החקיקה תיעצר. "הגיע הזמן להידברות ללא תנאים מוקדמים", אמרו אמש לוין ורוטמן, אחרי שגורמים בליכוד ציינו כי "הרוח נושבת לכיוון פשרת הרצוג".
לצד המהפכה המשפטית, הממשלה מקדמת גם בנייה בהתנחלויות. אמש הורה הקבינט המדיני-ביטחוני על הכשרת מאחזים בלתי-חוקיים ועל כינוס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון בימים הקרובים, על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים. ל-ynet נודע כי הממשלה תאשר בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, בהתנחלויות וגם במקומות שנחשבים להתנחלויות מבודדות. סך הכול מדובר ב-43 תוכניות, מתוכן 23 להפקדה ו-20 למתן תוקף (השלב הסופי). מדובר ב-5,098 יחידות דיור לשלב ההפקדה, ועוד 1,943 יחידות דיור לשלב מתן התוקף הסופי. סך הכול - 7,032 יחידות דיור.
בעקבות הודעת הממשלה, שרי החוץ של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וארצות הברית פרסמו בצהריים הודעה לפיה הם מוטרדים מאוד. בנוסף השרים הביעו דאגה מהכוונה להחיל תהליך של לגליזציה על עשרה מאחזים שנחשבו בעבר בלתי חוקיים לפי החוק הישראלי. "אנו מתנגדים נחרצות לפעולות החד-צדדיות הללו, שרק ישמשו להחרפת המתיחות בין ישראלים לפלסטינים ולערער את המאמצים להשיג פתרון שתי מדינות במשא ומתן", נכתב.

סיפורי היום

הלוחם אסיל שנפל בפיגוע הובא למנוחות: "מלאך, את הרוח שלו אי אפשר לשבור".
ידידת ישראל, מתייצבת מול טראמפ: ניקי היילי הכריזה על ריצה לנשיאות.
החוק לגירוש מחבלים אושר בוועדה: "יש מניעה משפטית לחקיקת החוק".
פלסטיני נהרג מירי כוחות הביטחון, צה"ל: "נפגע כשניסה להשליך מטען".
תיעוד: נער חולץ בחיים אחרי 198 שעות בהריסות בטורקיה.
יצר קרטל וחבר לאבו לטיף: זה החשוד המרכזי בפרשת השוחד במשרד הביטחון.

התחזית

החל ממחר ועד ליום חמישי הטמפרטורות יירדו וייתכן גשם מקומי במרכז ובצפון הנגב. בסוף השבוע הטמפרטורות יעלו ויהיה נוח ביום וקר בלילה.

מה צפוי מחר?

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

מה חיפשו היום בגוגל?

הפועל ירושלים. האדומים מהבירה גברו בקאמבק אדיר 73:77 על הפועל חיפה, ששמטה אופציה לתואר פעם שנייה תוך שבוע לאחר ההדחה מהיורופ קאפ. הפועל תתמודד מול מכבי תל אביב בגמר, שייערך כבר ביום חמישי ויחתום את שבוע הגביע בכדורסל הישראלי ובסיומו ייקבע מי תזכה בגביע המדינה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המנקה של המשוררת זלדה חשפה שיר גנוז שלה, שיועמד מחר למכירה פומבית.
ליגת האלופות, זוכרים? המדריך המלא לקראת שובו של המפעל.
הריבית עשתה את ההבדל: כך צנח מספר עסקאות הנדל"ן בחצי השנה האחרונה.
והאם באמת כדאי לחיות כמו "זוג יונים"? חיי האהבה של בעלי החיים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?