הודות למשחקי המונדיאל שיערכו השנה לראשונה בהיסטוריה במדינה ערבית – בקטר, יוכלו אוהדים ישראלים להיכנס למדינה ולצפות במשחקי הכדורגל שיערכו בה.
לפני שנכיר את אתריה המרכזיים, כמה מילים על קטר: זהו חצי אי שמוקף בחלקו במים ולכן הספורט הימי מפותח בו מאוד. מעצם היותה של קטר מדינה מדברית, גם ספארי מדבר וגלישת חול הן אטרקציות פופולריות. קטר היא בין העשירות שבמדינות המפרץ ועיר הבירה שלה היא דוחא השוכנת ממש לחופיו של המפרץ הפרסי. אתרי התיירות הידועים שלה כוללים את מוזיאון אמנות האסלאם ואת המוזיאון הלאומי של קטר, אי הפנינה, טיילת הקורניש, הספרייה הלאומית, שוק ואקיף, מסגד הזהב ועוד. לצד האתרים המפורסמים, תמיד אפשר לקחת פסק זמן מרענן ומצנן באחד הקניונים המפוארים שבעיר הבירה דוחא.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)

האתרים הכי שווים בקטר

מתכננים טיול לקטר בתקופת המונדיאל? הנה המקומות שכדאי לבקר בהם, כולל אטרקציות שוות לילדים שבחבורה.
מוזיאונים מרשימים (מבחוץ ומבפנים)
בקטר תמצאו שני מוזיאונים מרשימים ביותר, גם מבחוץ וגם מבפנים: הראשון הוא המוזיאון לאמנות אסלאמית - מוזיאון שצף על המים המכיל את אחד האוספים הגדולים ביותר של אמנות אסלאמית. התכנון האדריכלי שלו מרשים ביותר ונחשב לפנינת אדריכלות שלא כדאי לפספס. המוזיאון השני הוא המוזיאון הלאומי של קטר - שגם הוא מתוכנן בצורה אדריכלית יוצאת דופן. תיכנן אותו האדריכל ז'אן נובל בהשראת "גביש ורד המדבר" שמצוי בקטר.
הביקור במוזיאון הלאומי יאפשר לכם ללמוד דרך המיצגים השונים על תולדותיה של קטר, מימי הבדואים ושולי הפנינים שחיו בה בעבר ועד החיים בה בעת המודרנית.
לדובאי יש את אי הדקל, לקטר יש את אי הפנינה
אי הפנינה הוא אי מלאכותי שמצוי על קו החוף של עיר הבירה דוחא. האי הוא למעשה עיר שהוקמה על הים, כ-350 מטר מהחוף של דוחא. יש באי 12 מחוזות שונים והוא שופע קניונים, בתי קפה, מועדוני לילה, מסלולי הליכה, חנויות בוטיק ועוד.
מבקרים באי הפנינה? כדאי להגיע לרובע קאנאט (Qanat). רובע זה משלב שיק ערבי עם מראה ונציאני איטלקי. הרובע בנוי מבניינים נמוכים שכולם בצבעי פסטל שונים. בין הבניינים עוברות תעלות מים ממש כמו בוונציה ומעליהן גשרים יפים.
הקורניש של דוחא: טיילת שמתאימה לכל שעות היום
הטיילת של דוחא תאפשר לכם ליהנות מריצת בוקר, טיול רגלי שלו, טיול רומנטי לקראת שקיעה ועוד. אם בחרתם לטייל בקורניש, אל תפספסו סלפי עם פסל הצדף והפנינה המוצב במקום.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)
ריאה ירוקה בין מגדלים וגורדי שחקים
תכירו את פארק אמפייר – הריאה הירוקה של דוחא הנחשבת לאחת הגדולות באזור. תוכלו למצוא בפארק מדשאות רחבות ידיים, מגרשי משחקים ואפילו מסעדות. במרכזו של הפארק ניצב מגדל הלפיד ששימש בעבר להדלקת לפיד במשחקי אסיה. היום משמש המגדל כבית מלון.
טעמים, ריחות ואדריכלות בשוק ואקיף
שוק ואקיף מאפשר לכם לשוטט בהנאה מרובה בין דוכני תבלינים, חנויות למזכרות, חנויות בדים ומסעדות טובות שיוצרות ערבוב מהנה של ריחות, צבעים, צלילים וטעמים.
הספרייה הלאומית: עוד מבנה אדריכלי מרשים
רבים אומרים שצורת הספרייה הלאומית של קטר מזכירה חללית שנחתה לה במרכז דוחא. אם אתם מאוהבי הצילום, תוכלו לצלם אותה מזוויות מעניינות ומיוחדות.
המסגד שמכוסה במטבעות זהב
מסגד הזהב מצד אחד בנוי בסגנון עות'מני ומצד שני נראה מודרני ומושך את העין, בזכות מטבעות הזהב הקטנים שמכסים אותו ומקנים לו מראה נוצץ ומיוחד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: PEXELS)

3 אטרקציות לילדים

נסעתם לקטר עם הילדים? כדאי לשלב אטרקציות שיהפכו את הטיול ליותר מעניין עבורם. הנה 3 אפשרויות לבילוי עם ילדים:
Doha Quest – פארק שעשועים מקורה וסגור המשתרע על לא פחות מ-30,000 מ"ר. הוא מחולק לשלושה מתחמים שמייצגים עבר, הווה ועתיד. תוכלו למצוא בו רכבות הרים מותאמות לכל הגילאים, מתחמי מציאות מדומה ועוד.
פארק עולם אנגרי בירדס – מוקדש כולו למשחק האהוב, חלקו במתחם מקורה וסגור וחלקו במתחם פתוח.
פארק דיונת השלג (כן, אפילו דיונת שלג הקטרים הקימו במדבר) - מכיל מגלשות שלג ושוררת בו טמפרטורה של 4 מעלות צלזיוס. חשוב להגיע לבושים בהתאם.

לעשות שופינג בשני קניונים שווים

Mall of Qatar – קניון עצום עם למעלה מ 500 מ"ר של חנויות. תוכלו למצוא בו מותגים כמו אדידס, חנות הצעצועים הבריטית המליס, H&M ועוד. הקניון פתוח משעה 10:00 בבוקר וההגעה אליו בתחבורה ציבורית נוחה מאוד.
קניון Villagio Mall – מאפשר לכם לשוט בגונדולה ולהרגיש כאילו אתם באיטליה. עייפתם מאטרקציות, מבנים אדריכליים מרשימים או סתם לוהט שם בחוץ? ביקור בקניון הזה יכול להיות חוויה שונה ומרעננת.

ומה לגבי בילויי ערב ואלכוהול?

קטר היא מדינה מוסלמית וככזו, באופן כללי צריכת האלכוהול אסורה. ההקפדה על איסור זה גבוהה, ואפילו המזוודות עוברות שיקוף כדי לוודא שלא הכנסתם לתוכן אלכוהול. אחרי שאמרנו את זה, במלונות הבינלאומיים שקיבלו אישור מיוחד לכך תוכלו למצוא ברים המגישים אלכוהול.
ומה לגבי צריכת אלכוהול במהלך תקופת המונדיאל? אסור להכניס אלכוהול לתוך תחומי האצטדיונים (גם לא בירה). אפשר לרכוש ולצרוך אלכוהול במקומות סגורים ומוגדרים מראש שגובשו ביחד עם פיפ"א. יש להקפיד הקפדה יתרה בכל הקשור לאלכוהול, על מנת שבילוי מהנה בקטר או כניסה לאחד משחקי הגביע העולמי לא יהפכו בין רגע למפגש לא נעים עם הרשויות, שעלול להסתיים במאסר.

מה עושים כשצריך סיוע רפואי בקטר?

בין ישראל וקטר עדיין אין יחסים דיפלומטיים. על רקע זה, חשוב להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל שידע להעניק סיוע רפואי נרחב ומקיף בעת הצורך. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל צוותים מקומיים הפרוסים בשטח, ומעניקים מענה מדויק ומהיר בזמן אמת. בנוסף, למרות היעדר יחסים דיפלומטיים, ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס לקטר כולל כיסוי לאיתור וחילוץ ובמידת הצורך, הוא מספק מענה להטסות רפואיות.
בנוסף, בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין ליעד כמו קטר, חשוב לוודא שתוכלו לקבל מענה מידי בלחיצת כפתור. בדיוק לשם כך ישנם ביטוחי נסיעות שמצוידים באפליקציה ייעודית המאפשרת לבצע מגוון פעולות בקלות. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל אפליקציה המאפשרת לאתר רופאים בקרבת מקום השהייה שלכם בקטר. דרך האפליקציה אפשר לא רק לאתר מרפאה קרובה - אלא גם לקבוע תור לרופא.
האפליקציה מאפשרת בנוסף לקבוע תור לשיחת ווידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד אליכם. הזמנתם תור לרופא דרך האפליקציה? הפניקס כבר תשלם לרופא עבורכם, בלי שתצטרכו להוציא כסף מהכיס ולהתעסק בקבלת החזר.
השירות באפליקציה ניתן על ידי חברת Air Doctor הישראלית, המחברת בין מטיילים לרופאים ברחבי העולם.

3 כללי אצבע לבחירת ביטוח נסיעות שיכסה אתכם ברגע האמת

את חשיבות הבחירה בביטוח נסיעות שמאפשר לכם לקבל סיוע רפואי גם במדינה שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, כבר הבנו. הנה עוד 3 כללי אצבע חשובים שיאפשרו לכם לבחור ביטוח נסיעות לחו"ל שיעניק את המענה הטוב ביותר ברגע האמת:
בדיקת היקף הכיסוי – חלק מביטוחי הנסיעות לחו"ל כוללים תקרה לכיסוי הוצאות רפואיות. מרגע ההגעה לתקרה, למשל בעקבות טיפולים רפואיים יקרים ומורכבים, תצטרכו לממן כל הוצאה רפואית מכיסכם. מסיבה זו כדאי לבחור בביטוח נסיעות לחו"ל שכולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום, כמו ביטוח הפניקס smart travel.
בדיקת גובה ההשתתפות העצמית – אם כבר מבצעים השוואה של ביטוחי נסיעות, כדאי לבחור בביטוח שלא מצריך תשלום השתתפות עצמית בעת כיסוי הוצאות רפואיות (דוגמת הפניקס smart travel).
בדיקת הצורך בכיסויים נוספים – לצד הרובד המרכזי של ביטוח נסיעות, שנועד לכסות הוצאות רפואיות, אפשר להוסיף מגוון הרחבות בתשלום בהתאם לצרכים שלכם. כך למשל אפשר להוסיף ביטוח כבודה שאמור לכסות אתכם במקרה של אובדן או גניבת כבודה, הרחבות ייעודיות שמעניקות כיסוי במקרה של גניבת סמארטפון, מחשב נייד או מצלמה, הרחבת ספורט אתגרי, הרחבה שמעניקה החזר עבור הפסד הוצאות במקרה של ביטול או קיצור נסיעה ועוד.
טיול לקטר במהלך משחקי הגביע העולמי יאפשר לכם ליהנות מכל העולמות: גם חוויית צפייה בנבחרות הטובות בעולם, גם אווירה ססגונית תודות לאלפי אוהדים מכל רחבי תבל וגם האטרקציות המפורסמות של המדינה. רכישת ביטוח נסיעות מקיף המותאם לטיול בקטר תאפשר לכם לנסוע בראש שקט – עם מעטפת שתספק מקסימום הגנה בעת הצורך.
מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.