גם בקמפוס אורנים, המכללה לחינוך המובילה בישראל, תפתח השנה האקדמית בתחושה מיוחדת וחגיגית ולאחר היערכות קפדנית לשמירה על בריאות הסטודנטים, הסגל האקדמי והמנהלי ובריאות המבקרים.
הכניסה למכללה תתאפשר על פי מתווה התו הירוק ובכל הפעילויות המתקיימות בתוך מבנים בקמפוס יוקפד על עטית מסיכות ועל שמירת מרחק ככל שניתן. ברחבי הקמפוס יוצבו עמדות לבדיקת התו הירוק או אישור על תוצאה שלילית של בדיקת הקורונה, הן לבאים ברגל והן לנכנסים עם רכב.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלדד אלוני)
כל השיעורים, המעבדות, סדנאות האמנות והספרייה יפעלו כרגיל, והמרצים לא יחויבו לצלם או לשדר את השיעורים המתקיימים בקמפוס.
היבט חשוב נוסף של השיבה לשגרת לימודים אקדמית היא החזרה המלאה להתנסויות המעשיות ולפרקטיקום בשדה החינוכי - בגנים, בבתי הספר, בחינוך המיוחד ובמסגרות הקהילתיות והחברתיות.
מי שנושמות לרווחה במיוחד אלו הן הסטודנטיות לחינוך לגיל הרך, בתואר ראשון ובתואר שני, שנאלצו במשך כמעט שנתיים לקבל את ההכשרה שלהן בעיקר באמצעות למידה מקוונת, ולצד קושי לקיים התנסות מעשית בשטח. מיותר לציין עד כמה קשה להנחיל שיטות הוראה, במיוחד לגיל הרך, ללא התנסות מעשית במעונות.
מכללת אורנים פאנל נועה לביא

נשיא המכללה, פרופ' עמית שכטר, אמר: "הסתיימה תקופה מאתגרת בה לא נפגשנו מספיק פנים אל פנים, בה ניהלנו חלק נכבד מן הלימוד מחוץ לכיתות - בצורה מקוונת או במרחבים הפתוחים ברחבי הקמפוס, ונדרשנו למצוא פתרונות יצירתיים להכשרה המעשית של מורים וגננות בגנים ובבתי הספר. אני שמח מאוד שאנחנו חוזרים עתה ללמידה פרונטלית, להרצאות ולדיונים בכיתות, לעבודה בשטח ולקמפוס שוקק. עתה נוכל לפגוש את המרצים, את הסגל המנהלי ואת הסטודנטים וסטודנטיות, נראה כיתות מלאות, ומדשאה עמוסה בצעירים וצעירות. זהו בהחלט עידן חדש ומבורך. עם זאת אני מקווה שנשכיל לשמר את היוזמות המקוריות והיצירתיות שכפתה עלינו הקורונה, ונדע להפיק לקחים מתקופה הלא פשוטה שעברה על מערכת החינוך. בשבוע חשוב זה, אני נרגש מאוד ומאחל לכל באי המכללה שנת לימודים רציפה, בריאה ומהנה".