4 צפייה בגלריה
(קרדיט: שאטר שטוק)
מאז פרוץ המלחמה כולנו מתמודדים עם מציאות אחרת לגמרי, שבה חוסר הוודאות משפיע על כל תחומי החיים לרבות נסיעות לחו"ל. נאלצתם לבטל את הנסיעה לחו"ל או לקצר אותה בעקבות המצב? ריכזנו את הזכויות והאפשרויות שעומדות לרשותכם במגוון תרחישים, כולל תרחישי ביטול וקיצור נסיעה. 
ביטול או קיצור נסיעה בעקבות צו 8
הרחבת ביטול / קיצור נסיעה בביטוח הנסיעות יכולה לסייע: מדובר בהרחבה בתשלום, שמוסיפים בעת רכישת ביטוח הנסיעות, אשר יכולה להעניק החזר הוצאות בגין מגוון תרחישים שהובילו לביטול או קיצור נסיעה. אחד מתרחישים אלה הוא כיסוי הוצאות ביטול או קיצור הנסיעה בעקבות קבלת צו 8, צו 9 או בשל פעילות מבצעית של משרתי הקבע. כל זאת בהתאם לתנאי הפוליסה וקבלת המסמכים הנחוצים.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: Pexels)
ביטול או קיצור נסיעה בעקבות מצב בריאותי ותרחישים נוספים
הוספת הרחבת ביטול / קיצור נסיעה לביטוח נסיעות לחו"ל יכולה לספק הגנה גם בעקבות אירועים לא צפויים נוספים, מעבר לצו 8. כך למשל ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס הכולל הרחבת ביטול / קיצור נסיעה יכול להעניק החזר הוצאות בעקבות מגוון תרחישים רפואיים, בעקבות חלילה פטירת בן משפחה קרוב ובעקבות אירועים שהתרחשו בבית המגורים כגון שריפה, התפוצצות או נזק בזדון. כל זאת בהתאם לתנאי הפוליסה.
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: Pexels)
הארכת השהייה בחו"ל: זכויות ופעולות חשובות
במידה שהחלטתם להאריך את השהייה בחו"ל בעקבות המצב, חשוב לזכור להאריך את התוקף של ביטוח הנסיעות כדי שהוא ימשיך להגן עליכם. במידה שיש לכם ביטוח נסיעות של הפניקס smart travel, כל שצריך הוא להוריד את האפליקציה הייעודית ולהאריך את השהייה בלחיצת כפתור, בהתאם לתנאי הפוליסה ותקופת הביטוח המרבית. תוך דקות תישלח אליכם למייל הפוליסה עם התוקף המעודכן.
ואם צריך לרכוש תרופות?
גם במקרה הזה, האפליקציה של הפניקס יכולה לספק מענה מהיר ונוח, בהתאם לתנאי הפוליסה: פשוט נכנסים לאפליקציה, מחפשים רופא, מזמינים אליו תור בלחיצת כפתור – ומבקשים את המרשם הרצוי. כדי להזמין רופא בדרך הכי נוחה עבורכם, האפליקציה מאפשרת לקבוע תור למרפאה, תור לרופא בשיחת ווידאו ובהתאם לזמינות הרופאים במדינת היעד אפילו להזמין רופא עד אליכם. לאחר הזמנת התור באפליקציה הפניקס תשלם לרופא מאחורי הקלעים, בלי שתצטרכו לעשות דבר. רוצים לבקש החזר על התרופות שרכשתם? פשוט פותחים תביעה באפליקציה, מעלים אליה את הקבלות ומחכים לעדכון מהפניקס. ההחזר ניתן בהתאם לתנאי הפוליסה, והוא לא חל על תרופות קבועות. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor, פתרון כחול-לבן המחבר בין רופאים למטיילים פרטיים ברחבי העולם.
מעבר בין מדינות בעקבות המצב הבטחוני
במידה שנאלצתם במהלך הנסיעה לעבור למדינה אחת בחו"ל בעקבות המצב הביטחוני ויש לכם ביטוח נסיעות של הפניקס, הפוליסה תהיה בתוקף גם בעת מעבר למדינות אחרות שלא בחרתם בעת ההצטרפות לביטוח (כל עוד כמובן לא מדובר במעבר למדינות שמלכתחילה לא מכוסות בפוליסה כמו מדינות "אויב", ולמעט מעבר לארצות הברית).
4 צפייה בגלריה
(קרדיט: Pexels)
בשורה התחתונה: איך מתכוננים לנסיעה לחו"ל בימי מלחמה?
בתקופה שבה רב הנסתר על הגלוי, חשוב להיערך מראש לתרחישים השונים שעשויים להתממש לפני הנסיעה לחו"ל ובמהלכה. מכאן חשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל, שנועד להגן עליכם ברגע האמת ולכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה. לצד הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחו"ל, מומלץ לרכוש הרחבת ביטול / קיצור נסיעה, שתספק הגנה על הכיס במגוון תרחישים של ביטול או קיצור נסיעה (עם ובלי קשר למלחמה). בעת הרכישה כדאי לוודא שביטוח הנסיעות שבחרתם כולל אפליקציה ייעודית, ושהיא מאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות ברגע האמת.
שתהיה נסיעה רגועה ונטולת הפתעות לא נעימות. ובעיקר, שתחזרו בבטחה ושכולנו נדע ימים טובים ושקטים יותר.

* מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.