ערוץ 14 צובר תאוצה בשנים האחרונות. מאז ינואר 2022 הולך הערוץ, המזוהה עם הימין הפוליטי בישראל, ומתחזק, כשבשנה הנוכחית הגיע לשיאי רייטינג בשעות הפריים טיים. התחזקות הערוץ מגיעה למרות שסך הצפייה בערוצי הטלוויזיה השונים הולך ויורד בתקופה האחרונה, בין השאר בגלל שירותי הסטרימינג והגיימינג. אין אח ורע לזינוק כזה בתולדות הטלוויזיה הישראלית. מאז פברואר האחרון עקף הערוץ את שידורי התאגיד ובחודש מרץ הנוכחי נצמד לשידורי הזכיינית רשת ולעתים גם עבר אותה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומר שלום)

רייטינג בעלייה

לערוץ נחשפים מדי חודש 2.2 מיליון ישראלים, מה שמוכיח שלא מדובר בערוץ נישתי. הנתח המסחרי של הערוץ מבין כלל ערוצי הברודקאסט מגיע ל־18 אחוז. כ־5 אחוז מהצופים בערוץ הם "קהל ייחודי" שלא צופה באף ערוץ אחר. מהדורת החדשות התחזקה באופן עקבי מתחילת השנה וזינקה, בעקבות הצטרפותו מעוררת העניין של שרון גל לערוץ 14, שם עבד בגלגול הקודם שלו כערוץ 20. בחודש מרץ התמקמה המהדורה, אותה מגישה גם מגי טביבי, במקום השני מבין כל המהדורות בטלוויזיה הישראלית מבחינת אחוזי הצפייה. גל, שהתחיל את דרכו ככתב בחדשות 10 ועם הזמן עבר למשבצת המגיש והוביל תוכניות כגון לילה כלכלי ושרון ורני, ואחר כך את חמש עם שרון גל, הוא ללא ספק תוספת כוח חשובה לערוץ.
הערוץ, שהוקם כערוץ ייעודי למורשת ישראל והחל לשדר ב־30 ביוני 2014 באפיק 20 בכבלים ובלוויין ועבר לפני כשנה אפיק – לערוץ 14, לקח החלטה מודעת להתעסק רק בנושאי אקטואליה. רשימת השדרים והמגישים הבולטים בו כוללת בין השאר גם את אראל סג"ל, שי גולדן, ליטל שמש ויעקב בורדוגו. התוכנית המצליחה "הפטריוטים", שבחודש מרץ הגיעה לשיא של 7 אחוז רייטינג בממוצע, פיצחה את השיטה של שילוב בין אקטואליה לבין בידור, והשידור החי מול קהל תרם אף לעליית הרייטינג שלה.

מחזקים את הערוץ

עכשיו, משוכנעים בערוץ, אמורה גם הצטרפותו של אמיר איבגי, איש פאנל אולפן שישי עד לא מזמן, לרצועת השידור של 19:00, לחזק את הערוץ. רצועת 19:00 שלפני מהדורת החדשות הראשית נחשבת לקריטית ביותר עבור ערוצי הטלוויזיה השונים, שכן היא זו שמובילה את מאסת הצופים לעבר המהדורה המרכזית - תחילת הפריים טיים.
ערוץ 14 רואה בהצלחה הזאת רק עוד צעד במירוץ שלו לצמרת ובניסיון לנצח גם את ערוץ 12. "החזון שלנו", אומרים בערוץ, "הוא להתבסס כערוץ האקטואליה המוביל בישראל ולהרחיב את מעגל הצופים שלנו באחוזים רבים".