ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
אפשר לנסות להיאבק בזה, אבל זה גדול מכולנו: גם הילדים של היום הם בני אנוש טכנולוגיים לכל דבר ועניין, וגם הם משתמשים במוצרים ובגאדג'טים המשוכללים ביותר, לעיתים כבר מגיל אפס.
אחד המוצרים האלה, שגם מספק להם את התחושה שהם 'כמו הגדולים' וגם מעניק להם בידור, הנאה ולעיתים גם זמן לימודי בצורה נגישה במיוחד.
והבונוס להורים הטכנולוגיים בעצמם: ברגע שלילד יש טאבלט ביד, הטלפון שלכם יעניין אותו הרבה פחות. אז איזה טאבלט לקנות לילד, אתם שואלים? כאן תמצאו את כל התשובות.

מה טאבלט מומלץ לילדים יכול להציע לכם ולילדיכם?

בידור נגיש בלחיצת כפתור: הטאבלט הוא גרסה מוגדלת של הסמארטפון, מבחינת המראה וצורת השימוש בו, ולכן תוכלו להתקין עליו כל אפליקציה ויישום שתרצו או שילדכם אוהב.
תעסוקה בשעות הפנאי: נכון, כולנו שואפים להוציא את הילדים החוצה, לשחק מחוץ לבית ממש כמו שאנחנו עשינו כשהיינו קטנים. אבל לפעמים ישנם אילוצים - בין אם מזג אוויר שאינו מאפשר לשהות בחוץ ובין אם הצורך בהשגחה קרובה. טאבלט יכול לספק לילד תעסוקה ברגעים אלו.
חינוך ולימוד: תתפלאו, אבל טאבלט מומלץ לילדים יכלול לא פעם תוכנות לימודיות, כך שלא רק שהילד מוצא לעצמו תעסוקה, הוא גם לומד ומעשיר את הידע.
השגחה קרובה - גם מרחוק: היום רווח בשוק המושג טאבלט בטוח לילדים - טאבלט אשר כולל אמצעים להשגחה מצד ההורים על התכנים שבהם צופה הילד בזמן השימוש. את ההשגחה הזאת אפשר להבטיח גם מרחוק, למשל כאשר הילד משחק בטאבלט כשהוא נמצא אצל חברים.
אפשר לשחק גם יחד: אם יש לכם כמה ילדים, או שאתם נוהגים לארח אצלכם חברים של ילדיכם, אתם בוודאי מעריכים את המשחק המשותף, את ה'ביחד'. ישנם טאבלטים שמאפשרים משחקים משותפים, וכן כאלו שאפשר לנהל בהם כמה פרופילים על מכשיר אחד. זו תכונה חשובה בעיקר במשפחות גדולות.

למה כדאי לשים לב בעת בחירת טאבלט מומלץ לילדים?

הטאבלטים, כמו קרובי משפחתם הטלפונים החכמים, הם מכשירים עתירי אפשרויות ותכונות. לכן ישנם לא מעט דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת בחירת טאבלט לילדים הכי טוב. קחו נשימה עמוקה, אנחנו צוללים:
בקרת הורים: אחת התכונות החשובות בבחירת טאבלט מומלץ לילדים. בקרת הורים תוודא שהם אינם גולשים באתרים אסורים ולא צורכים תכנים מסוכנים, ואף תאפשר לכם להגדיר באילו יישומים ניתן להשתמש, מה אפשר להוריד מ'חנות האפליקציות' וכמה זמן להשתמש בטאבלט בכל יום. כל אלו יבטיחו לכם שליטה חשובה על הרגלי השימוש של הילד בטאבלט החדש שלו.
נוחות השימוש: טאבלטים ייעודיים לילדים יכולים להתאים כבר לבני שנתיים, אשר המוטוריקה העדינה שלהם עדיין אינה מושלמת. גם הגדולים יותר עשויים להתקשות בלחיצות ובפעולות ממוקדות יחסית, שאנחנו המבוגרים עושים בקלות.
לכן חשוב מאוד לוודא שהסמארטפון נוח לשימוש, אינטואיטיבי ומציע ממשק פשוט לתפעול, בהתאם לגילו של הילד שלכם.
מיגון: ילדים נוטים להפיל דברים מידיהם בתדירות גבוהה יחסית. זה חלק מהחיים. אבל אם אתם רוצים לשמור על הרכישה האחרונה שלכם, ולרכוש טאבלט לילדים מתנה שישרוד את מבחן הזמן, בדקו אילו אמצעי מיגון מוצעים לכם.
ישנם כיום מגינים, נרתיקים מיוחדים ותוספות אחרות המציעות הגנה ובלימת זעזועים בעת נפילה.
קישוריות: כל טאבלט כיום מגיע עם חיבור Wi-Fi, אך רק היקרים יותר והמתקדמים שבהם מציעים גם קליטה סלולארית. מדוע זה חשוב? מאחר שאם אתם צופים שהילד ישתמש לא מעט בטאבלט באזורים ללא אינטרט אלחוטי (למשל בעת נסיעה), רצוי לחפש טאבלט שכולל גם קליטה סלולארית.
אגב, כיום ישנם גם טאבלטים הכוללים חיבור Bluetooth לאוזניות, למקלדת וכדומה.
נפח אחסון: האחסון הוא עניין חשוב גם בטאבלט, ממש כמו בסמארטפון שלכם: ככל שיותקנו בו יותר יישומים, כך ייאזל המקום מהר יותר.
רוב הטאבלטים כיום מגיעים עם נפח אחסון של 32 עד 64 ג'יגה (כמו ב-(SMART TAB, וישנם גם כאלו עם 512 ג'יגה. נפח אחסון של 64 ג'יגה אמור להספיק לרוב הילדים, ולזמן ממושך.
גודל המסך: טאבלטים מציעים מסך גדול משמעותית ממסך הסמארטפון הממוצע, כמובן, אך קטנים יותר בדרך כלל ממסכי המחשבים הניידים. הגודל נע בין 7 ל־12 אינץ', ומשפיע כמובן גם על המשקל.
מסך בגודל 10-7 אינץ' אמור להספיק ולהציע חוויית צפייה מצוינת לרוב המשתמשים.
זווית צפייה: תכונה חשוב נוספת של מסכי הטאבלטים, שלא תמיד מקבלת את תשומת הלב הראויה, גם לא מהיצרנים. ככל שמסך הטאבלט מציע זווית צפייה רחבה יותר, כך ניתן לראות את המסך גם אם הפנים אינם נמצאים בדיוק מולו.
התכונה הזאת חשובה מאוד כאשר צפויים כמה משתמשים יחד בטאבלט (למשל: ילדי המשפחה צופים יחד בסרט במושב האחורי של הרכב).
ביצועים: שני פרמטרים קובעים את עיקר יכולותיו של הטאבלט: נפח זיכרון ה־RAM, שרצוי שיהיה כמה שיותר גדול, והמעבד, שכדאי שיהיה כמה שיהיה יותר חזק ומהיר.
כששני אלו מציעים ביצועים טובים, הטאבלט יעבוד ללא תקלות ולא ייתקע גם כאשר הוא מתמודד עם ריבוי משימות.
הסוללה: עוד אחד מהפרמטרים החשובים בכל טאבלט מומלץ לילדים. מאחר שחוויית השימוש בטאבלט איכותית ונוחה יותר כאשר הוא נייד ולא מחובר לשקע בקיר, נדרשת סוללה בעלת חיים ארוכים יחסית.
הממוצע כיום בשוק הוא 7-6 שעות עבודה בשימוש שאינו זולל אנרגיה, וישנם טאבלטים שמסוגלים להציע גם 10 שעות עבודה ללא טעינה (ואף 12 שעות, כמו ב- XGODY 7).
מערכת ההפעלה: אחת לכמה זמן יוצאות גרסאות מעודכנות למערכות ההפעלה הקיימות היום בשוק, כך שכדאי לעקוב אחרי העניין באופן קבוע, כדי לדעת מהי הגרסה העדכנית ביותר.
כך או כך, דבר אחד ברור: אם הילדים שלכם רגילים למערכת הפעלה מסוימת (למשל מחזיקים באייפון של אפל כבר תקופה), רצוי שגם הטאבלט שלהם יפעל על אותה מערכת.

איזה טאבלט לילדים הכי טוב?

זו לא שאלה שקל לענות עליה, שכן כל טאבלט מבליט תכונות מסוימות, וכל ילד (והוריו) מחפש מאפיינים ספציפיים בטאבלט שלו. ובכל זאת, הינה רשימה של כמה מהטאבלטים לילידם הבולטים לטעמנו בשוק כיום:

טאבלט בעל מסגרת קשיחה, שמציע גם הגנה לעיניים מקרינת המסך, אפשרות לכתיבה וגם אפשרות לקיים שיחות טלפון, באמצעות כרטיס סים. גודל המסך הוא 8 אינץ', והוא בעל מעבד ארבע ליבות.
אחסון בנפח 32 ג'יגה, וזיכרון ה־RAM הוא בנפח 3 ג'יגה. בעל מצלמה קדמית ומצלמה אחורית, ומערכת ההפעלה שלו היא אנדרואיד 11.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● מגן איכותי
● הגנה נגד קרינה לעיניים
● מצלמות
● מערכת הפעלה אנדרואיד
חסרון:
● לעתים נוטה להתחמם

טאבלט המיועד לבני 7-3, אשר מגיע עם מסך 8 אינץ' ואחסון של 32 ג'יגה. כולל בקרת הורים וסינון תוכן, ומאפשר גישה לתכנים כמו דיסני פלוס, נטפליקס ועוד, באישור נוסף.
ניתן לנהל בטאבלט זה עד ארבעה פרופילים שונים. נחשב נוח לתפעול, בייחוד להורים.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● מסך חד ומתאים לילדים
● בקרת הורים
● גישה לתכנים מוכרים
● נוח
חסרון: אין אחריות בארץ.

טאבלט כולל אפליקציה מובנית המותאמת לילדים עם מגוון משחקים, מצבי יצירה וצביעה המאפשרת למידה והנאה.
בנוסף, יש אפשרות לצפות בתכנים גם באמצעות תקשורת סלולרית דור 4G, במסך 8 אינץ', ולהתקשר ולשלוח הודעות מחוץ לבית מכל מקום.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
הטאבלט מגיע עם כיסוי קשיח בגוון כחול שנועד לשמור עליו מפני מכות ונפילות.
הכיסוי משמש גם כמעמד שולחני לטאבלט, ומאפשר תפעול מלא ללא הפרעות.

טאבלט המיועד לילדים בגילים צעירים, בעל זכרון RAM מרשים של 3GB ואחסון פנימי של 64GB. הטאבלט מגיע בצבעי כחול וורוד, מתחבר ל-WIFI ומגיע עם סוללה עוצמתית של 5000MAH.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● סוללה עוצמתית
● מערכת הפעלה מתקדמת
● נוח לאחיזה
● מחיר סביר
חסרון: אין הגנה מובנת לתכנים.

טאבלט עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12, אחסון בנפח של 32 ג'יגה ומסך בגודל 7 אינץ', ברזולוציה 1024X600. בעל מעבד ליבה כפולה ומציע תמיכה בשפות רבות, כולל בעברית.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● מחיר אטרקטיבי
● שפות מרובות
● מערכת הפעלה מתקדמת
● גודל מכשיר נוח גם לילדים קטנים
חסרון: אין אחריות בארץ.

אחרי BLACKVIEW, אמזון ועוד כמה חברות, גם סמסונג הבינה את הפוטנציאל העסקי בטאבלט לילדים, והנחיתה בארץ את הגלקסי טאב בגודל 8.7 אינץ', עם מפרט מרשים. המכשיר מגיע עם כיסוי קשיח, חיבור למטען TYPE C ועוד.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● יצרן גדול ומוכר
● אחריות מקומית
● מסך מצוין
● כיסוי יעיל
חסרון: אין הגנה מיוחדת לתכנים.

טאבלט מומלץ עם מפרט מרשים: מסך 8 אינץ' ואחסון בנפח 32 אינץ'. מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12, ומציע מעבד ארבע ליבות. רזולוציית המסך - 1280X800.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● מעבד חזק
● מערכת הפעלה מתקדמת
● נפח אחסון מרשים
● רזולוציה גבוהה
חסרון: אין אחריות בארץ.

טאבלט עם מסך 7 אינץ' המציע מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד 9, 32 ג'יגה אחסון ורזולוציית מסך של 1024X600. נחשב לטאבלט דק מאוד, ולכן נוח לנשיאה. תוחלת החיים של הסוללה היא עד 12 שעות, וזמן הטעינה שלה הוא שלוש שעות.
8 צפייה בגלריה
(צילום:יחצ.)
יתרונות:
● דק וקל לאחיזה
● סוללה עוצמתית
● זמם טעינה מהיר יחסית
● מסך מותאם לילדים
חסרון: מערכת הפעלה די ישנה.

כיצד בחרנו את הטאבלטים המומלצים לילדים המופיעים בסקירה שלנו?

תהליך בחירת הטאבלטים מורכב מבדיקה יסודית של חוות דעת של לקוחות, משיח עם צרכנים שהשתמשו בהם ומבדיקות מעשיות שלנו.

מחפשים איזה טאבלט לקנות לילד? עוד כמה דברים שכדאי לבדוק

כבר הבנתם מה הן התכונות החשובות שיש לחפש בטאבלט הבא שלכם, אך ישנם עוד כמה היבטים מעניינים שכדאי לשים אליהם לב לפני הקנייה, למה צפוי להיות מול עיני האוצרות שלכם, שעות רבות ביום:
חפשו טאבלט שיישאר איתכם שנים: בדור הנוכחי אנחנו רגילים להחליף מכשירים חשמליים בתדירות גבוהה, לפעמים גם כל שלוש שנים, אבל כשאתם מבקשים לבחור טאבלט מומלץ לילדים, נסו לבחור כזה שישמש את המשפחה זמן רב - עמיד, שמיועד לטווח גילים רחב וכדומה.
כך הוא ימשיך לשרת אתכם נאמנה תקופה ארוכה, ויוכל לעבור מילד אחד לאחיו הצעיר יותר, עם הזמן.
ריבוי פרופילים באותו מכשיר: ציינו זאת קודם בקצרה, אך חשוב להתעכב על כך שוב. כיום ישנם טאבלטים אשר מציעים אפשרות ליצירת כמה פרופילי משתמש על אותו מכשיר.
כך הוא יוכל להתאים ולספק את צורכיהם של כמה ילדים יחד, ואולי - אם ילדיכם רגילים לחלוק - לחסוך מכם קנייה של מכשיר לכל ילד בנפרד, שעשויה להסתכם בכסף רב.
תוכן חינוכי מובנה: אומנם טאבלטים, כמו סמארטפונים, מאפשרים הורדה של תכנים מהרשת ומחנויות האפליקציות, אך ישנם טאבלטים ייעודיים - כדוגמת Blackview Tab Kids 8Inch Tablet ודומיו - אשר מציעים תוכן חינוכי מובנה הקיים במכשיר מיום ההפעלה הראשון.
חפשו אחר היצירתיות: בהמשך לסעיף הקודם, כיום ישנם טאבלטים אשר שמים דגש על עידוד היצירתיות של הילד, גם כאן באמצעות תוכנות ייעודיות שלרוב יהיו במכשיר עוד לפני קנייתו.
יישומים לציור חופשי, אפליקציות מוזיקליות ועוד הם אפשרויות שכבר קיימות כיום בשוק ומחכים לכם ולילדיכם.

שאלות נפוצות - FAQ

האם ישנם טאבלטים המיועדים במיוחד לילדים?
כן, בוודאי. השוק היום מציע מגוון רחב מאוד של טאבלטים ייעודיים לילדים - החל בטאבלטים בעלי יישומים קבועים שלא ניתנים לשינוי, ומיועדים בעיקר לחינוך פעוטות, ועד לטאבלטים המיועדים לבני עשר ומעלה.
כיצד אפשר להפעיל את בקרת ההורים בטאבלט?
כל טאבלט בטוח לילדים יכלול בתוכו אמצעי בקרת הורים כאלו ואחרים. רצוי מאוד לברר מראש אילו תכונות מציע במישור זה הטאבלט שאתם רוצים לרכוש, ולעקוב אחר הוראות היצרן לאחר הקנייה.
בקרת הורים היא תכונה חשובה בכל גיל, אך חשוב לנהל אותה בחוכמה ובאיזון הנכון, מבחינתכם ומבחינת הילד.
איזה טאבלט לילדים הכי טוב?
קשה להכריע בשאלה הזאת, שכן ישנם סוגים רבים של טאבלטים המתאימים לילדים, ולכל אחד היתרונות שלו.
כאשר אתם ניגשים לבחור בטאבלט מומלץ לילד, רצוי לבדוק מי היצרן, את המוניטין שלו (בטאבלטים בפרט ובתחום הדיגיטלי בכלל), איזו תמיכה ושירות לקוחות הוא מציע, אם ישנה תמיכה בעברית מטעם נציגים ישראלים, מה משך האחריות שהוא נותן על המכשיר וכדומה.
מהו מחיר טוב לטאבלט?
טווח המחירים רחב מאוד, ויכול להגיע ממאות בודדות לכ־1,500 שקלים - תלוי ביוקרה של הדגם, בתכונות שהוא מציע ועוד. בעת הבחירה, זכרו תמיד שעליכם לאזן בין עלות ותועלת, כך שתשלמו מחיר ראוי ונכון על המוצר שאתם רוכשים.
האם טאבלטים עמידים במים?
ישנם טאבלטים, בעיקר בשוק הפונה לילדים, אשר מציעים עמידות למים - בידיעה שילדים נוטים לשחק במכשירים אלו גם בסביבה רטובה, כדוגמת חדר האמבט.
בכל מקרה, חשוב מאוד בעניין זה לפעול לפי הוראות היצרן, ולוודא מראש שהמכשיר אכן מוגדר עמיד למים.
האם כדאי לרכוש אמצעי מיגון מסוימים?
מאחר שילדים נוטים להפיל חפצים מידיהם, מיגון בהחלט יכול לעזור ולהבטיח שהטאבלט שלכם יישמר לשנים רבות.
מגן מסך (שקיים כיום בכל סמארטפון כמעט) וכן מגן אשר 'מתלבש' על גוף הטאבלט, בהחלט יכולים לסייע - בעיקר כשמדובר בפעוטות ובילדים קטנים. ישנם בשוק לא מעט אמצעי מיגון המציעים הגנה אפקטיבית מפני נפילות.
איזה גודל מסך הוא הטוב ביותר לילד שלי?
כאמור, טאבלט מומלץ לילדים מגיע עם מסך בגודל של 7 עד 12 אינץ'.
זכרו כי ככל שהמסך גדול יותר, כך המכשיר כבד יותר, ולכן ההמלצה היא למספרים הנמוכים יותר בטווח כאשר מדובר בילדים קטנים, ולאפשר מסך גדול יותר כשמדובר בילד גדול. ככלל, מסך בגודל 10-7 אינץ' אמור להספיק לכל משתמש.
מהו זמן סוללה מניח את הדעת בטאבלט מומלץ לילדים?
טאבלטים כיום יכולים להציע עד 10 שעות עבודה רצופות ללא הטענה, בשימוש סביר.
עם זאת, ישנם כמובן גם כאלו עם חיי סוללה קצרים יותר - אך מומלץ שלא לבחור בטאבלט אשר מציע פחות מ־5 שעות עבודה רצופות, אחרת הצורך בהטענה יהפוך להיות תכוף למדי ויסרבל את השימוש.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.