קצב עליית מחירי הדירות נבלם מעט, האינפלציה השנתית עומדת על 4.1%

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי בשיעור של 0.6%, ולפיכך האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בישראל עומדת על 4.1%. מחירי הדירות עלו במרץ-אפריל ב-0.9% לעומת פברואר מרץ, כך שב-12 חודשים העלייה המצטברת הגיעה לשיעור שנתי של 15.4% - נמוך מהשיעור שנרשם בחודש הקודם. בלמ"ס פרסמו התייחסות מיוחדת למדד שכר הדירה על רקע הביקורת הציבורית והדיווחים על עליות חדות. לפי נתוני הלמ"ס מדד השכירות עלה ב-0.2% בלבד במאי.
ההתייקרויות העיקריות שהשפיעו על מדד חודש מאי נרשמו הפעם בסעיפי פירות טריים שעלו ב-13.8%, הלבשה והנעלה שעלה ב-2.2%, מזון שעלה ב-0.9%, תרבות ובידור שעלה ב-0.8% ותחבורה שעלה ב-0.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף ירקות טריים שירדו ב-0.7%.
עורך הכלכלה, צחי שדה, מסביר: הלשכה המרכזית לסטיטסטיקה פרסמה היום מספר נתונים משמעותיים. לגבי עליות המחירים הכלליות במשק נרשמה עלייה קטנה יחסית בקצב השנתי של האינפלציה שעומדת כעת על 4.1% - השיעור הגבוה מזה עשור. לגבי מחירי הדירות, עדיין מדובר בקצב עליית מחירים אסטרונומי של 15.4% בשנה, אך לראשונה מזה חודשים זהו שיעור נמוך יותר מזה שנרשם בחודש הקודם – 16.3%. נתון נוסף וחריג שפרסמה הלמ"ס נוגע למחירי השכירות שמטרידים מאוד את הישראלים בחודש האחרון לאחר דיווחים רבים של עליות מחיר. בלמ"ס הסבירו כי שיעור העלייה הנמוך לפי הנתונים שלהם, נובע מכך שדירות שבהן הוחלף שוכר באותו חודש מהוות אחוז מזערי ממדד השכירות. ולכן בעוד שכל המדד עלה ב-0.2% בלבד מכיוון שהוא מתחשב בעיקר בדירות שלא הוחלף בהן שוכר, בדירות אלה שבהן כן הייתה החלפה עלה המחיר ב-5% בממוצע רק בחודש מאי.
2 צפייה בגלריה
אנשים קונים בסופר, דירה למכירה
אנשים קונים בסופר, דירה למכירה
(צילום: דנה קופל וצביקה טישלר)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הסופר א. ב. יהושע הובא למנוחות: "סופר גדול עם אחריות גדולה לחברה הישראלית".
בשירות החמאס: בכיר בארגון סיוע בינלאומי הורשע בשורת עבירות ביטחוניות.
שר החוץ לפיד אמר היום כי "אם ישראלי ייחטף או ייהרג בטורקיה - משפחתו לא תשלים עם זה שהתעלם מהאזהרות"
משפחות רבות ממעמד הביניים ייאלצו לוותר על שליחת ילדיהם לקייטנות לנוכח ההתייקרות בענפים שונים.
ואוקראינה מבקשת הלוואה של חצי מיליארד דולר: "לא סכום גדול בשביל ישראל".

מה צפוי מחר

מחר ומחרתיים צפויה שביתה במערכת הבריאות כמחאה על האלימות נגד רופאים. תושב באר יעקב נעצר אתמול בחשד לתקיפת רופאת משפחה במרפאת כללית בעירו, והוא חשוד בניסיון רצח. כתבנו אדיר ינקו מתאר כרוניקה של אלימות נגד צוותי הרפואה.
המורים ישבתו מחר באזור תל אביב, בפתח תקווה ובנתניה: "בשבוע הבא העיצומים יתרחבו".
אחר הצהריים יתקיים מצעד הגאווה בבאר שבע.

התחזית

היום הורגשה עלייה קלה בטמפרטור ותמחר יהיה משמעותית חם יותר. העלייה ההדרגתית בטמפרטורות תימשך עד סוף השבוע, שבו יהיה לח בחוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

מתן כהנא. "אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלה מפה את כל הערבים ושולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, הייתי לוחץ עליו". כך התבטא ביום שני סגן שר הדתות בשיחה עם תלמידים בהתנחלות אפרת, כשדיבר איתם בין היתר על כך ששני העמים יצטרכו בסופו של דבר לחיות זה לצד זה - אך מטאפורת הרכבת עוררה את זעמם של חלק מהח"כים הערבי. לאחר מכן התנצל: "בשטף דבריי היתה גם בחירת מילים לא מוצלחת".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המשפט החוזר בתיק רצח תאיר ראדה סוער לא פחות מהוויכוח הציבורי. עם תום שלב ההוכחות, צללנו אל מה שחשוב לדעת בסבך עשרות אלפי המסמכים ועמודי הפרוטוקול - הכל בפודקאסט החדשות היומי.
ספק תצלום אמיתי, ספק הדמיה דיגיטלית, העבודות של סיריל לנסלין יתעתעו בכם ויכניסו אתכם לעולם סוריאליסטי מרתק.
2 צפייה בגלריה
חלום או מציאות?
חלום או מציאות?
חלום או מציאות?
(Cyril Lancelin)
ארבעה חודשים אחרי שסירב להגיע כמאמן זמני, עודד קטש צפוי לחתום רשמית ולחזור לקדנציה שנייה במכבי ת"א - הפעם מהדלת הראשית.
רוב הגרסאות של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 הפסיקו היום את התמיכה בדפדפן הוותיק אקספלורר שהושק לפני 27 שנים.
והדיווח הסיני והתעלומה: "זוהו אותות לחיים מחוץ לכדור הארץ".