מצעד התיקים בליכוד יצא לדרך

לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו העביר חלק לא מבוטל של סמכויות לשותפות הקואליציוניות, הוא התפנה היום להיפגש עם חברי מפלגתו לדון איתם בחלוקת התיקים - המועטים יש לומר - שנותרו בידי סיעתו. ראשית הפגש עם אלי כהן, שסיים במקום השני בפריימריז אחרי יריב לוין. על פי ההערכות, ייתכן שכהן ימונה לשר החינוך. לאחר מכן נפגש נתניהו עם יואב גלנט ואמיר אוחנה. עוד שם עליו מדברים לתפקיד הוא יואב גלנט למשרד הביטחון. בשעות אחה"צ הועלה שמו של דודי אמסלם כמיועד לתפקיד יו"ר הכנסת.
לגבי שאר חברי הממשלה הצפויים, שר הבינוי והשיכון המיועד, יצחק גולדקנופף מיהדות התורה, אמר היום בוועידת השלטון המקומי: "אני לא יודע שיש משבר בענף הדיור". השר המיועד לביטחון לאומי דרש ממפכ"ל המשטרה לעצור שני מינויים של בכירים עד כניסתו לתפקיד - אז השר לביטחון הפנים בר-לב חתם אתמול על המינויים. גם יו"ר נעם, אבי מעוז, שההחלטה להעניק לו את האחריות על התוכניות החיצוניות במשרד החינוך כסגן שר עוררה סערה. הוא שר על בימת הכנסת את "באנו חושך לגרש", וחברי כנסת קראו לעברו: "אתה החושך". כזכור, תיקי הפנים, האוצר והבריאות הובטחו גם הם לשותפות הקואליציוניות.
לצד אלו, בעקבות השינויים שמתכננת הממשלה במערכת המשפט, הכריזו עורכי דין בכירים מהמגזר הפרטי כי יאבקו ב"ניסיונות לבצע שינויים חד-צדדיים, בלתי הפיכים והרסניים בשיטת המשטר". מטה המאבק יפעל בשיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין ועם כל התארגנות שמזדהה עם ערכי המאבק.

סיפורי היום

בשל תקלה במערכת הרנטגן: מטופל נפטר במהלך צנתור לב בבית החולים בילינסון.
איש השנה של המגזין "טיים" הוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד קרא בכנסת לעבר חברי הקואליציה היוצאת: "אצלכם אין בכלל גברים ונשים, איך לקרוא לכם? אדוני או גבירתי?". דרישה מנתניהו: "גנה את דבריו ההומופוביים".
המשנה לראש העיר תל אביב לשעבר איש הליכוד ארנון גלעדי הודה בהסדר טיעון בעבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת דוד ביטן - ויישלח לכלא.
יו"ר ההסתדרות טען כי פיטוריהם של 650 מעובדי הדואר מתבקשים: "עולם העבודה משתנה, גם בדואר", והתייחס גם לסגירת המפעל בנהריה: "מצפה ליותר חמלה ממעסיקים".

מה צפוי מחר

מחר תעלה לשידור בכורה בנטפליקס הסדרה הדוקומנטרית "הארי ומייגן" שמעוררת סקרנות רבה בממלכה. הסדרה עוקבת אחר חייהם של הדוכס והדוכסית מסאסקס.

התחזית

מחר ובסוף השבוע הטמפרטורות יעלו, ומזג האוויר יהיה נוח ביום וקריר בלילה. מערכת גשם חורפית צפויה באמצע השבוע הבא.

מה חיפשו היום בגוגל?

פורטוגל נגד שווייץ. פורטוגל ריסקה את שווייץ 1:6 בשמינית גמר המונדיאל אבל הסיבה שכולם חיפשו את המשחק היא אחת. כריסטיאנו רונאלדו. וכך כתב זאב אברהמי: "הצלמים התרכזו רק בכריסטיאנו רונאלדו על הספסל. המחליף שלו (גונסאלו ראמוס), כמובן, כבש שלושער, ברונו פרננדש לקח עליו את הקבוצה, פפה הוכיח שהספסול של חברו הטוב לא היה עניין של גיל. האוהדים שאגו את שמו ככל שנקפו הדקות וגורל המשחק הוכרע. האוהדים רצו הדרן. זה היה מזכך. למרות כל מה שקרה בימים האחרונים, האוהדים הפורטוגלים זכרו לו חסד נעורים".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

השבוע ב"ריפרש" מנכ"לית סטארט-אפ שפועל לפתור את תחושת חוסר הביטחון שנשים מרגישות במרחב הציבורי, על ידי חיבור בזמן אמת לנשים נוספות בסביבתן.
חזרה גנרלית להצגה "סינדרלה" באולם בגן יבנה נעצרה לאחר שצעירים ניסו לגנוב חפצים מחדרי ההלבשה.
מין מוזר של לווייתן, שחי לפני כ-40 מיליון שנה, התגלה במרוקו.
קבלו את המרקים הכי טובים בישראל.
ומעצבים מונדיאל: איך הטורניר היה נראה לו היה בישראל?
1 צפייה בגלריה
חגיגת כדורגל מקומית
חגיגת כדורגל מקומית
(באדיבות רותם מטרסו)