לראשונה מאז שנוסדה - מרצ מחוץ לכנסת, לפיד בירך את נתניהו

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר הערב ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שיחה ראשונה בין השניים מאז הבחירות - בהן הושגה הכרעה ברורה לטובת גוש נתניהו - שעומד על 64 מנדטים לאחר ספירת 99% מהקולות. מלשכתו של לפיד נמסר כי "ראש הממשלה לפיד בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות ועדכן את יו"ר האופוזיציה שהנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת".
לאחר ספירה כמעט סופית של הקולות, ניתן לקבוע בוודאות שמרצ, הסמן השמאלי ביותר בקואליציה, יישאר מחוץ לכנסת ה-25. שיעור הקולות שבו זכתה מפלגת השמאל הוא כ-3.16%, ואילו אחוז החסימה עומד על 3.25%. למעשה, למפלגה היו דרושים כ-5,000 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה - ומדובר במכה גדולה עבור מחנה המרכז-שמאל, שאיבד כתוצאה מכך כ-150 אלף קולות. כצפוי, גם בל"ד לא תהיה בכנסת לראשונה זה זמן רב.
יו"ר הסיעה, זהבה גלאון מסרה אחר הצהריים התייחסות לתוצאות. "כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהיה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, וזו של אלוני ושריד - לא".
יו"ר מפלגת העבודה שספגה אף היא מכה קשה והגיעה ל-4 מנדטים בלבד, מרב מיכאלי, אמרה הערב: "התוצאות של הבחירות האלה קשות למדינת ישראל ולמפלגת העבודה. הפסדנו את הבחירות אבל זה ממש לא הסוף. ניבנה ובסוף ננצח". מיכאלי האשימה את לפיד בכישלון: "הקמפיין שלו חיסל את מרצ וכמעט חיסל את העבודה". "התפקיד בקרב הזה שלי היה לשמור על מפלגת העבודה ועשיתי אותו ". עוד אמרה מיכאלי כי גם איחוד עם מרצ לא היה מונע מנתניהו ממשלה. מיכאלי גם הציעה להקדים את הפריימריז בעבודה.
לקריאה נוספת


1 צפייה בגלריה
הכרזת תוצאות פריימריז מרצ
הכרזת תוצאות פריימריז מרצ
הכרזת תוצאות פריימריז מרצ
(צילום: יריב כץ)

סיפורי היום

פיגוע הבוקר בעיר העתיקה: מחבל דקר וחוסל, 3 שוטרים נפצעו קל עד בינוני.
צה"ל נכנס למחנה הפליטים ג'נין וחיסל פעיל ג'יהאד איסלאמי. פעיל הג'יהאד שחוסל היה מעורב בתקרית שבה נהרג לוחם הימ"מ נעם רז.
מכוניות הושחתו בבית איכסא, כפר פלסטיני ליד ירושלים. המשטרה פתחה בחקירה.
שוטרים פשטו על בתים בג'סר א-זרקא: נעצרו 7 חשודים במעורבות בירי בבן 12.
ואחרי החשמל: גם תעריפי המים צפויים לעלות בינואר.

מה צפוי מחר

מחר ובמוצאי שבת יחולו שינויים בתנועת הרכבות באזור הצפון. רכבות בקו חיפה חוף הכרמל - נהריה – יפעלו בין תחנות חיפה חוף הכרמל וקריית מוצקין בלבד ולא יעצרו בתחנות עכו ונהריה. רכבות בקו חיפה חוף הכרמל - כרמיאל – יפעלו בין תחנות חיפה חוף הכרמל וקריית מוצקין בלבד ולא יעצרו בתחנות אחיהוד וכרמיאל. תחנות נהריה, עכו, כרמיאל ואחיהוד ייסגרו זמנית לשירות בימים אלה.

התחזית

הטמפרטורות יעלו בסוף השבוע, וסימנים ראשונים מעידים כי ייתכן קצת גשם באמצע השבוע הבא.

מה חיפשו היום בגוגל?

מכבי חיפה. האלופה נעלה אמש את קמפיין ליגת האלופות. הירוקים נראו רע מאוד והושפלו עם 6:1 ביתי על ידי בנפיקה. זהו הפסד חמישי בשישה משחקים ותבוסה שנייה ברציפות אחרי ה-7:2 מול פריז סן ז'רמן בשבוע שעבר והקבוצה מסיימת את בית 8 של ליגת האלופות במקום הרביעי והאחרון עם שלוש נקודות ויחס שערים 21:7.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שופרסל יצאה במבצעים ליום הבחירות, וצרכנים הבחינו במבצע: מקרר שתי דלתות ב-179 שקל. כעבור יום שופרסל שלחה הודעה לרוכשים כי מדובר בטעות הקלדה. מה צפוי?
מזל טוב לבנות הזוג שרית חדד ותמר יהלומי שהביאו לעולם בת, אחות קטנה לבנותיה של חדד, נויה (5) ושירה (2).
סיפורה של הכבשה שברחה משחיטה, והצליחה ללדת בחוות החופש.
והכירו את הפיצ'רים החדשים של וואטסאפ.