סיפורי היום

בגרויות בשנת קורונה - איזו עיר מובילה ומי בתחתית? פרויקט מיוחד.
המחווה של ביידן: המשרד לעניינים פלסטיניים יופרד משגרירות ארה"ב בישראל. בכך, הממשל האמריקני הופך למעשה את החלטת טראמפ מ-2019.
הושג הסכם עם פיפ"א: ישראלים יוכלו להיכנס לקטאר במהלך המונדיאל ללא צורך בוויזה.
הגירעון כאחוז מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים ירד לאפס (0.04%-) נכון לחודש מאי, השיעור הנמוך ביותר מאז 2008.
מקדם ההדבקה מטפס, אך פרויקטור הקורונה מבהיר: "לא נטיל הגבלות בלי סיבה".

איראן בהסלמה חמורה: הודיעה לסבא"א על ניתוק 27 מצלמות מעקב, גם בנתנז

מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, חשף בצהריים כי איראן הודיעה לסוכנות שהיא מתכוונת לנתק עוד היום 27 מצלמות מעקב של סבא"א המופעלות במתקני הגרעין שלה, בין השאר במתקן התת-קרקעי בנתנז ובאיספהאן. לדבריו היא הודיעה גם על כוונתה לסלק ציוד מעקב אחר של הסוכנות.
גרוסי ציין כי אף שכ-40 מצלמות מעקב של סבא"א ימשיכו לפעול באיראן, הסרת המצלמות שעליה הודיעה טהרן היא "אתגר רציני", ומשמעות המהלך שלה הוא שהיא מסלקת למעשה את כל ציוד המעקב הנוסף שסבא"א התקינה במדינה במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

1 צפייה בגלריה
(צילום: AP, EPA)
לקריאה נוספת

מה צפוי מחר

במסגרת אירועי הגאווה, השנה התקיימו יותר מ-60 אירועי גאווה ברחבי הארץ, כשהגדול מביניהם הוא המצעד התל-אביבי שמושך מדי שנה מאות אלפי משתתפים מכל רחבי הארץ והעולם וייערך מחר. המצעד הועבר לצפון תל אביב בשדרות רוקח וצפויים שיבושי תנועה רבים.
לאחר התיקו המאכזב נגד איסלנד, מחר ב-21:45 תארח נבחרת אלבניה בכדורגל את נבחרת ישראל בליגת האומות, מפעל שממנו ניתן להעפיל למשחקי אליפות אירופה.

התחזית

מזג האוויר בשישי, היום בו ייערך מצעד הגאווה בתל אביב, צפוי להיות חם מאד, ותהיה לחות גבוהה במישור החוף. בשבת צפוי שרב כבד בפנים הארץ, וחום ולחות גבוהים במישור החוף ובשפלה. הטמפרטורות צפויות לרדת מעט בתחילת השבוע הבא, אבל עדיין יהיה חם.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מקורם של תתי הזנים של האומיקרון, שלפי משרד הבריאות גרמו לעלייה בתחלואת הקורונה בימים האחרונים, הוא מדרום אפריקה.
מבדיקת נתוני הקורונה בדרום אפריקה עולה כי בשבועות האחרונים דווקא חלה ירידה, לאחר כמה שבועות של עלייה שהחלה במהלך אפריל. בשיא אובחנו במדינה 10,107 מאומתים ביממה. מדובר בגל תחלואה מתון בהרבה מהגלים הקודמים שפקדו את המדינה. כאמור, המספרים ירדו ואתמול אובחנו בדרום אפריקה 2,093 חיוביים לקורונה – הרבה פחות מאשר בשיא שנרשם ב-11 במאי.

מה חיפשו היום בגוגל?

דירה בהנחה. משרד השיכון הודיע כי ההרשמה להגרלה הבאה של הדירות המוזלות תיפתח ב-3 ביולי. יותר ממאה אלף הזכאים להשתתף יתחרו הפעם על 5,000 דירות בלבד, אבל במשרד השיכון מבטיחים: עד סוף השנה יוגרלו 30 אלף דירות בסה"כ.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חולדות עם תרמילי גב אומנו לחלץ לכודים לאחר רעידות אדמה.
(צילום: חגי דקל)
דויד ברוזה: "יש לנו עוד המון שירים של מאיר אריאל לגלות. איזה אוצר".
הקדים אפילו את ג'ורדן: כך הפך לברון ג'יימס למיליארדר.
ולמעלה משלוש שנים לאחר שהוצג לראשונה, טסלה מודל Y נמסר ללקוחות ראשונים בישראל. הנה כל מה שצריך לדעת עליו.