"יום שיבוש לאומי" - והמשך המהפכה המשפטית

לאורך כל היום התקיימו הפגנות ענק ברחבי הארץ תוך חסימת כבישים רבים - זאת כנגד המהפכה המשפטית. שיאה של ההפגנה צפוי הערב בירושלים ליד מעונו של ראש הממשלה וברחבת בית אריאלה בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
(צילום: AP)
תחילת ההפגנות היתה סביב 07:00 עם חסימת כביש 1 לירושלים ואחר כך שיבוש תנועת הרכבות. החל מהשעה 09:00 החלו לחסום עד שעות הערב צירים וכבישים רבים לכל אורך הארץ.
11 מפגינים נפצעו בתל אביב במהלך עימותים עם המשטרה, בעיקר בצומת עזריאלי בו נזרקו רימוני עשן אל המפגינים. "בשלב מסוים, ללא שום סיבה נראית לעין, השוטרים החלו לנוע לפנינו ולירות רימוני הלם לכיווננו", העיד דן פלד מתל אביב, שנפגע מאחד מרימוני ההלם שבהם השתמשו השוטרים ופונה לבית החולים איכילוב בעיר. המפכ"ל שבתאי אמר: "לא נאפשר הפרות של הסדר הציבורי ולא נאפשר פגיעה ברכוש ובסמלי שלטון. לצערי היום במהלך המחאות היו מי שהפרו את הסדר, פגעו ברכוש, פגעו בשוטרים ומנעו מהם למלא את משימתם".
3 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
אחר הצהריים חברי "יש עתיד" ומפלגת העבודה עזבו את הכנסת והצטרפו למחאות בתל אביב. ראש האופוזיציה לפיד קרא להתעלם מדברי השר בן גביר. אחר הצהריים מפגינים בדרום הארץ טענו כי חייל שעט עם משאית לעברם ושלף את נשקו.
3 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
ברקע, הנשיא הרצוג אמר כי "כולנו צריכים להתייצב יחד, לא נתפצל לשני עמים ולא נחיה בשתי מדינות. המדינה והחברה הישראלית נמצאות בשעה קשה של משבר פנימי עמוק וחמור, שמאיים על כולנו ומאיים על החוסן הפנימי והסולידריות הישראלית". יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר בהצהרה לתקשורת כי "הבית הזה שאמור לשרת את כל העם - קורע אותו ומחריב את המדינה". גנץ פנה לנתניהו, ואמר: "שוחחתי עם נתניהו ואוחנה, אמרתי להם 'עצרו הכל, סגרו את המליאה ונחליט שמדברים עכשיו'". לוין ורוטמן אמרו לגנץ: "בוא נשב ונדבר - בלי תנאים מוקדמים".

לקריאה נוספת

סיפורי היום

אילן גנלס הובא למנוחות: "היה השראה", המחבלים שרצחו אותו נלכדו.
בזמן המהומות בת"א: חוק הנבצרות עבר בקריאה טרומית, נתניהו הצביע בעד.
עוד בזמן המהומות, חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום לסערה סביב ה"לייק" שעשה לציוץ של סגן ראש המועצה האזורית שומרון, שקרא למחוק את חווארה, שעות לפני פרעות מתנחלים במקום. סמוטריץ' סירב להתנצל על כך גם היום, ואמר בוועידת דה-מרקר: "למה עשיתי לייק לציוץ? כיוון שאני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק".
לקוחות שקנו באתר שופרסל אונליין חויבו כמה פעמים על אותה קנייה. מי אחראי? שופרסל וחברת האשראי מגלגלות אחריות ואזרחים נותרו ללא מסגרת אשראי.

מה צפוי מחר

שבועות האחרונים צדק ונוגה הלכו והתקרבו זה לזה, מחר, כמו גם הערב, השניים ייראו בהתקבצות מרשימה מיד עם רדת החשיכה ועד לשעה 20:00, כאשר ישקעו מעבר לאופק המערבי.

התחזית

מחר יתפתחו תנאי שרב, שיתגברו אחר הצהריים, וינשבו רוחות דרום מזרחיות בעיקר בצפון ובהרים. בלילה הרוח תתחזק ויהיה אביך. ביום שישי בבוקר תהיה רוח חזקה מדרום מערב ועדיין יהיה אביך, אך השרב צפוי להישבר בהמשך היום והטמפרטורות ירדו בחדות. בשבת הטמפרטורות יעלו מעט ויהיה נוח, ותחושת שרב תתגבר במהלך היום. אחר הצהריים הרוח תתחזק מדרום מערב ויהיה אביך.

מה חיפשו היום בגוגל?

חוק החמץ. ועדת הבריאות אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת חמץ לבתי חולים. יו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) אמר לפני ההצבעה כי "מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן. החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני חג הפסח הקרוב".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

"החזון מתגשם": המהפך הקולינרי של שוק תלפיות בחיפה.
קלוז אפ
(צילום: ניצן דרור)

ממציא הטלפון הסלולרי חושף את דעתו על הסמארטפון.
"רואים את הקול" מטופשת כמו שהיא נשמעת. לפחות השופטים עושים שמח - זה מה שחשבה מבקרת הטלוויזיה שלנו.
כתובת נדירה הנושאת את שם אביו של אחשוורוש התגלתה בתל לכיש.
ריכזנו עבורכם שלל המלצות איכותיות, אך זולות ואפילו חינמיות, שיעשירו את הביקור באתונה.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?