צה"ל פתח במבצע בג'נין לפנות בוקר

צה"ל פתח במבצע שתוכנן זה כשנה באוגדת איו"ש, עבר מספר התאמות ועדכונים ונדחה כמה פעמים. ממחנה הפליטים ג'נין יצאו עשרות פיגועי טרור בשנתיים האחרונות. המחבלים הכינו "דירות ממולכדות" עם בלוני גז וחיווטי מטענים ורימונים - אך אלו לא הופעלו מכיוון שהופתעו ממכת הפתיחה.
במהלך שעות רבות התבצרו מחבלים במסגד שממנו ירו על הכוחות. לבסוף, הצליחו הלוחמים להשתלט עליו ואיתרו בו בורות עם נשק רב. במקביל, נמצאו מאות מטענים מוכנים לשימוש במעבדה במבנה אחר. גורמי ביטחון העריכו כי אם לא יקרו אירועים חריגים, המבצע יסתיים בתוך שעות. לפחות 10 חוסלו ועשרות נעצרו במהלך חילופי האש והתקיפות האוויריות. בשל איומי רקטות מעזה: בוטלו הופעות בשדרות.
2 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
ג'נין
(צילום: ALAA BADARNEH/EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

מחאה סוערת בנתב"ג לאחר שהמפגינים הפתיעו והגיעו שעה מוקדם יותר: אלפים מחו נגד המהפכה המשפטית, עימותים עם השוטרים שעצרו לפחות חמישה עשר נכון לשעה זו - ופינו עשרות שפרצו לטרמינל 3. עומסים נרשמו בכניסה לנמל ובחניונים שלו.
פלסטיני בן 16 דקר גבר בבני ברק, נמלט ונתפס: "בגלל המבצע בג'נין".
ארנון מילצ'ן העיד בברייטון שבאנגליה - ובפתח הדיון הבהירה התובעת: "הוא ביקש שאגיד שלא נוח לו ששרה נתניהו נמצאת באולם". בהמשך אמר: "קשה לי להאמין שנתניהו לא היה מודע לשמפניות שהועברו לשרה כשהייתי בחו"ל".
ועדת החוקה המשיכה בדיונים על צמצום עילת הסבירות כשבמקביל צפויות במליאה הצבעות על הצעות חוק שנויות במחלוקת, בהן החוק שיאפשר את התמודדותו של בועז יוסף, מקורבו של אריה דרעי, בבחירות בטבריה והחוק שידחה את הבחירות לרבנות הראשית.
למדו ריגול בתאילנד, סימנו מטרות בלבנון: "טורקיה חשפה רשת סוכני מוסד".
בן גביר לחץ להמשיך, אבל נתניהו הכריע אחרת: כתבנו יאיר קראוס חשף כי העבודות להקמת פרויקט הטורבינות בצפון הגולן - שעוררו זעם רב והפגנות סוערות בקרב העדה הדרוזית - לא יתחדשו מחר ויידחו לפחות בחודש.

מה צפוי מחר

מחר תימשך בברייטון שבאנגליה חקירת הנגד של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שראש הממשלה נתניהו קיבל ממנו טובות הנאה לפי האישום בתיק 1000.

התחזית

תורגש הכבדה בעומס החום והלחות צפויה לעלות בעיקר במישור החוף. הים יהיה רגוע, גובה הגלים יהיה עד 50 סנטימטרים וטמפרטורת המים תעמוד על 28 מעלות. הטמפרטורות צפויות לרדת ביום רביעי.

מה חיפשו היום בגוגל?

נטלי דדון. כוכבת הרשת חגגה 40 עם עוגת מגן דוד והפרשת חלה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הלך לעולמו ג'קי ג'קסון, מאייר "הציור השבועי לילד".
2 צפייה בגלריה
ג'קי
ג'קי
ג'קי
(צילום: טל שחר)
המעבר המפתיע וחוזה המיליונים: כך מנור סולומון יגיע לטוטנהאם.
חוקרים מצא כיצד ישרדו האלמוגים את משבר האקלים.
וכנראה האמריקאים עוד לא רוצים חשמל - מרצדס ופורשה חוזרות לבנזין

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?