ההתנגדות למעוז מתרחבת: "כל המדינה תצא מהבית"

מאז התפרסם ההסכם שנחתם בין הליכוד לנעם מתרחבת מחאת הרשויות נגד העברת הסמכויות על תוכניות חיצוניות במשרד החינוך ליו"ר המפלגה אבי מעוז, שיכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד כתב הבוקר כי "נתניהו יודע שעשה מעשה נורא", וגם ראשי העיר של גבעתיים, קריית אונו, ערד ואילת התייחסו להסכם והבהירו: לא בבית ספרנו.
שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון תקיים כנס חירום נגד העברת הסמכויות לנעם, שנחשף ב-ynet. אל הכנס הוזמנו ארגוני הורים, מנהלים, מורים וארגוני חברה אזרחית, והוא יתקיים בכנסת ביום שלישי הקרוב.
ראשי שתיים מהערים הגדולות בישראל - ראשון לציון ותל אביב-יפו התראיינו הבוקר באולפן ynet - וראש העיר רז קינסטליך הבטיח: "יש לחץ ופאניקה בציבור כאילו מחר כל תוכניות החינוך יצאו ועכשיו נתחיל רק ללמוד על דת. אם הדבר הזה יקרה ויצא לפועל, תאמין לי, אתה תראה את כל השלטון המקומי, את כל התושבים ואת כל המדינה יוצאים מהבית".

סיפורי היום

75 אלף שקל לנשיא, 65 אלף לרה"מ ולא פחות מ-120 אלף לנשיאת העליון: הזינוק החריג הצפוי בשכר הבכירים. שכר המינימום יעלה גם הוא - אבל רק באפריל ובשיעור נמוך בהרבה.
900 עובדים יפוטרו: ייסגר מפעל "טכנולוגיית להבים" שהוקם בנהריה על ידי סטף ורטהיימר. חלק מהעובדים קיבלו את ההודעה בהפתעה גמורה: "לאן נלך? אנשים נתנו את חייהם למקום הזה".
נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת בבחריין לצלילי "התקווה", הוא נפגש עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה ושר החוץ, לו הוא אמר: "זה כבוד להיות פה, בין חברים ובני דודים".
נתניהו "ציטט" את רוזוולט; היסטוריונים וחוקרי שואה: "זה פשוט לא נאמר".
בת 83 נמצאה כלואה במחסן בבניין מגורים בתל אביב, עם חבלות על גופה. המשטרה עצרה את המטפלת שלה - עובדת זרה מאוזבקיסטן. תיעוד מהמקום בה היא השאירה אותה.
והתיעוד המפחיד מלוס אנג'לס: זאב ערבות נשך פעוטה בת שנתיים וגרר אותה על המדרכה בכניסה לביתה, אביה אריאל אליהו חילץ אותה וצעק בעברית.

מה צפוי מחר

מחר יימשך משפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
שלב שמינית הגמר במונדיאל בקטאר יגיע אל יומו השלישי. יפן, שכבר הספיקה להפתיע את גרמניה וספרד בשלב הבתים, תפגוש את סגנית אלופת העולם קרואטיה. ברזיל, שחולמת על גביע עולמי נוסף בזמן שאגדת הכדורגל שלה פלה נלחם על חייו, תנסה להעפיל לרבע הגמר במשחק נגד דרום קוריאה.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית ומידות החום יירדו מעט. בשלישי ייתכן גשם מקומי קצר במישור החוף מהדרום למרכז ובצפון. מיום רביעי מזג האוויר יתייצב ומידות החום יעלו בהדרגה עד לסוף השבוע.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בשנת 2021, התנדבו כ-1.255 מיליון ישראלים שהם כ-21% מבני 20 ומעלה בארץ. 20% מהנשים ו-23% מהגברים התנדבו בשנה זו.
מנתוני הלמ"ס עולה כי 38% מהמתנדבים עשו זאת במסגרת ארגון או כמה ארגונים, 44% התנדבו באופן פרטי ו-18% נוספים התנדבו הן במסגרת ארגון והן באופן פרטי. 46% מהמתנדבים פעלו בתחום העזרה לנזקקים (כגון קשישים, נכים, מעוטי יכולת, נוער במצוקה), 14% התנדבו בתחום החינוך ו-8.4% בתחום הבריאות (כגון מד"א ובתי חולים).

מה חיפשו היום בגוגל?

הנסיך הארי. הנסיך התחפש לגיבור העל ספיידרמן לטובת סרטון שהקדיש לילדים שהתייתמו מהוריהם אשר שירתו בצבא הבריטי. במקביל, בני משפחת המלוכה מודאגים מסדרת הדוקו החדשה שלו ושל מייגן מרקל, שתשודר בנטפיקס החל מיום חמישי הקרוב.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

דובי איכנולד יצא בנובמבר 1982 לשירות מילואים כמפקד יחידת מצ"ח בצור. הפיצוץ הגדול שקטע את הוויכוח על השקשוקה שינה את חייו וטלטל את מערכת הביטחון. 40 שנה אחרי אסון צור, ורגע לפני כינוס הוועדה שתבחן מחדש את נסיבות האירוע, חזרנו עם דובי לרגעים הקשים מתחת להריסות. חלק ראשון בפרויקט המיוחד של "הכותרת" - פודקאסט האקטואליה היומי.
ל"פארחה" לא היה סיכוי להגיע לאוסקר. ואז פרצה המחאה בישראל.
מחקר מגלה: זה המרכיב שנמצא במזון שיש לכם במקרר ושומר על בריאות המוח.
סקר האופנה הגדול של המונדיאל: מי הנבחרת עם המדים היפים ביותר?
הזוגיות עלתה על שרטון: ג'וי ריגר וכרמל בין לוקחות פסק זמן.