האופוזיציה רוצה להתחשב בתלמידי ישיבות, הקואליציה רוצה להרוויח זמן

זמן קצר לפני פתיחת מליאת הכנסת היום, התכנסו חברי הכנסת לישיבות הסיעה האחרונות לפני הבחירות - והקדישו אותן להצגת ההישגים והיעדים לתקופה הקרובה. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא מעוניין למצות את האפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו - ולדחות את פיזור הכנסת לשבוע הבא, בעוד שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ שלל על הסף הקמת ממשלה שכזו בראשות נתניהו.
ועדת הכנסת אמורה הייתה להתכנס הבוקר כדי לדון ב-11 הצעות החוק לפיזור הכנסת אך הדיון נדחה כמה וכמה פעמים. בראש הוועדה עומד ח"כ ניר אורבך (ימינה) שמעוניין לעכב את ההליך. מנגד, הקואליציה - שמעוניינת לצאת לבחירות מהר ככל האפשר – מנסה לנצל את הרוב שלה בוועדה ולהעביר את הדיון בהצעות לוועדת חוקה, חוק ומשפט, בראשות ח"כ גלעד קריב.
באופוזיציה דורשים לערוך את הבחירות ב-25 באוקטובר, היום האחרון לחופשת תלמידי הישיבות שיהיו בבתיהם, אך בקואליציה מעדיפים את 1 בנובמבר ו-8 בנובמבר. כמו כן, בקואליציה מפעילים לחצים בדמות חוק הנאשם שנמצא בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. בשל אי-ההסכמות ייתכן שהאירוע של פיזור הכנסת ויציאה לבחירות יתארך עד ליום רביעי או אפילו לשבוע הבא.
חברי הכנסת התפזרו בינתיים לטובת גיבוש הסכמות על רשימת חוקים שיובאו להצבעה אחרי פיזור הכנסת, שלרוב עולים בהסכמה - אך הפעם המחלוקות מנעו מהם להגיע לפשרה. עיקר המחלוקת נוגעת לתקנות בהתנחלויות שהקואליציה מבקשת לאשר מיד לאחר הפיזור ובאופוזיציה מתנגדים לכך.

1 צפייה בגלריה
ליצן מצביע בקלפי בתל אביב
ליצן מצביע בקלפי בתל אביב
ליצן מצביע. ארכיון.
(צילום: רויטרס)

סיפורי היום

הוריו של קצין המודיעין ת', שנמצא בשנה שעברה ללא רוח חיים בתאו בכלא הצבאי, הגיבו לחשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" שלפיה חוקרי משטרה קבעו שהוא לא מת כתוצאה מהשפעה ישירה של גורם חיצוני: "צה"ל חושש מתביעת ענק; פועל בדרך מכוערת".
ועדת השחרורים קבעה שוב: אלון קסטיאל ישוחרר מהכלא - אחרי שיורחק מת"א.
רגע לפני הבחירות: אושרו התקנות שיקלו על נשים בהפסקת הריון. ואילו יהדות ארה"ב יוצאת למאבק בפסיקת ההפלות: "נגייס את הקהילות היהודיות".
פרופ' זרקא: "אם מספר המאושפזים יעלה, נשקול חובת מסכות במקומות צפופים". ובינתיים, אושר בוועדת הבריאות ביצוע בדיקות קורונה ביתיות מפוקחות. בנוסף, מכשיר חדש שפותח בישראל מאפשר לבצע בדיקת PCR עצמית ללא דוגם. הבדיקה מתבצעת מול מצלמה עם בינה מלאכותית המוודאת את זהות הנבדק ומתעדת את ההליך.
ישראל פנתה ליוון - העצור בידיכם בחשד לעבירות סמים זה לא האדם הנכון.

מה צפוי מחר

לאור כשלון הפגישה הבוקר בין נציגי האוצר לנציגי המורים, מחר לא יתקיימו לימודים ברחבי הארץ.

התחזית

היום הורגשה עלייה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. ממחר ועד הסוף שבוע לא צפויים שינויים גדולים במזג האוויר.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

ישראל מדורגת במקום השביעי בעולם במספר המאומתים לקורונה בשבעת הימים האחרונים ביחס לאוכלוסייה, במדינות שבהן יותר ממיליון תושבים.
המדינות שמקדימות את ישראל הן ליטא, טייוואן, פורטוגל, קפריסין, אוסטרליה וסינגפור. מעט אחרי ישראל מדורגת ברשימה בחריין, ניו זילנד, יוון, גרמניה, צרפת, איטליה ואוסטריה.

מה חיפשו היום בגוגל?

גדי סוקניק. איש התקשורת הוותיק אמר באחת מתוכניות הבוקר: "הליכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם והנבחרים הם בהתאם", אמר. "ברמת הסך הכל, כאזרח אני משתדל להגיד, כאדם אובייקטיבי הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של 'יש עתיד'. רמה נמוכה של אינטלגנציה, של תרבות, של תרבות שיח". דבריו עוררו תגובות רבות ברשת וגינויים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הסיכוי שיעבור קלוש, אבל הסיפור של החוק שאוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה מעניין. האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
הפתרון למחסור בעובדים ברשתות המזון? הכירו את הרובוט שמטגן צ'יפס.
נאס"א שיגרה בהצלחה רקטה מהטריטוריה הצפונית שבאוסטרליה – השיגור המסחרי לחלל הראשון בהיסטוריה של המדינה.
ואחרי שנתיים של סגרים ולימודים בבתים נראה שהביקושים לנפוש מעבר לים בחופש הגדול גבוהים מתמיד. אז מהם היעדים החדשים? איפה יהיה נציג מקומי שיהיה גם בקשר עם ההורים ומה המחירים הכי משתלמים? בדקנו.