סטרוק: רופא יוכל לא להעניק טיפול שנוגד את אמונתו. רוטמן: בעל מלון יוכל לא לארח הומואים

ממשלת נתניהו עוד לא קמה אבל ראש הממשלה המיועד כבר רץ לכבות שריפות, ואם אפשר פעמיים. ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אמרה הבוקר בכאן ב' כי בהתאם לתיקון בחוק האפליה (תיקון שנחתם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים), "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". "יש פעולות מסוימות שהן לטעמי אסורות, ולאו דווקא לגבי להט"ב, אלא גם לגבי עץ אשוח, חג המולד וכדומה", אמרה.
דבריה צפויים לפתוח פרצה נוספת - שתאפשר לרופאים להימנע מטיפול בשבת בחולים שאינם יהודים. הפרצה מבוססת על קביעתם של פוסקי הלכה בכירים - בהם הרב עובדיה יוסף ז"ל, שהיה הרב הראשי לישראל ו"הראשון לציון" - לפיה אין היתר לחילול שבת של רופא יהודי לשם הצלת חייו של גוי.
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר על דבריה כי הם "אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד" - אך לא גינה. לאחר מכן אמר "אני שולל לחלוטין את דבריה. אנחנו לא ניתן להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם של אזרחי ישראל. במדינה שאני אוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא להט"ב, ערבי, או חרדי, או כל אדם אחר, ייכנס לבית מלון ולא יקבל שירות, ייכנס לרופא ולא יקבל שירות".
שמחה רוטמן, חברה לסיעה של סטרוק, אמר הבוקר בכאן ב' כי באופן תיאורטי, בעלי מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים". לדבריו, "הצעת החוק לא מבקשת לבטל את איסור האפליה הכולל, אלא אומרת שכשיש מניעה דתית של האדם מלבצע פעולה מסוימת, לא נכריח אותו לעשות משהו שמנוגד לאמונתו".
לאחר הראיון כתב ח"כ רוטמן: "נעשה את זה פשוט. חירות פירושה שאנשים יכולים לעשות גם דברים שאני לא אוהב. חופש ביטוי אומר שאפשר להגיד גם דברים לא נחמדים על דתיים, על ערבים או על להט"ב. חופש העיסוק אומר שאדם יכול גם להתנהג לא יפה ללקוחות, ולהחרים או לא, וקהל הלקוחות יעניש אותו, או לא. ככה זה חופש. מזעזע, נכון?".
2 צפייה בגלריה
אורית סטרוק, שמחה רוטמן
אורית סטרוק, שמחה רוטמן
אורית סטרוק, שמחה רוטמן
(צילום: לע"מ, מוטי קמחי)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

הסגרת סוכן הדוגמניות שי אביטל צפויה בשבוע הבא.
ההסכם עם סמוטריץ': הרב הצבאי יוכפף לרבנות ולא לרמטכ"ל בנושאים הלכתיים. אלה המשמעויות.
יאיר נתניהו: בכירי הפרקליטות והמשטרה בגדו. תסתכלו מה העונש על זה - לא כלא.
באוקראינה מקדימים את חג המולד, כדי להתבדל מרוסיה: "היא האנטי-כרייסט".
ומחזות מדהימים מהסופה בארה"ב: מזרקות קופאות, מכוניות מחליקות, נהגים שלא עומדים על הרגליים. רבע מיליון לקוחות עדיין מנותקים מחשמל, עוד 1,300 טיסות בוטלו היום.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב סופה סופת שלג פצצת ציקלון אמהרסט מדינת ניו יורק
ארה"ב סופה סופת שלג פצצת ציקלון אמהרסט מדינת ניו יורק
ארה"ב סופה סופת שלג פצצת ציקלון אמהרסט מדינת ניו יורק
(צילום: AP)
מה צפוי מחר
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

רחוב פנקס בתל אביב נחסם הבוקר לתנועה לכיוון מזרח בעקבות חשש לשקיעת הכביש, בשל היווצרות בור. במהלך הלילה וביום שני הגשם יוסיף להתחזק, והוא ילווה ברעמים וברקים. הטמפרטורות יירדו וייתכן שלג בפסגת הר החרמון, לצד סכנה חמורה מהצפות בחוף ובשפלה. ביום שלישי מזג האוויר צפוי להתייצב, והטמפרטורות יעלו מעט. יהיה עדיין סיכוי לגשם מקומי קצר.

מה חיפשו היום בגוגל?

בנק ישראל. הבנק הודיע הבוקר כי נתן אישור להקמה של בנק שיכונה "בנק אש ישראל" (esh). מדובר במיזם להקמת בנק דיגיטלי של ניר צוק, ממייסדי חברות ההייטק צ'ק פוינט ופאלו אלטו, אשר השקיע מיליוני דולרים מהונו העצמי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כלי טיס אישי וחשמלי אמור לאפשר לנו לחלוף היישר מעל הפקקים של הבוקר ולהגיע למשרד במהירות ובקלות - והוא גם כחול לבן.
טיסת המבחן של AIR ONE
(AIR)
קבלו את המדריך המלא לבחירת פירות וירקות.
תצפית נדירה: זאב אפור עם פרווה לבנה תועד בנגב.
וקחו את פקמן ותחזירו לנו את סנטה: אמיר בוגן עם ספיישלי חג המולד שעדיף לשכוח.