דרמה במחדל ההפריה באסותא: הבדיקה גילתה - בני הזוג שטענו לקשר גנטי אינם ההורים של העוברית

כחודש וחצי לאחר חשיפת מחדל ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון, בית המשפט לענייני משפחה בעיר פרסם היום את תוצאת הבדיקה הגנטית שנעשתה לעוברית - ולפיה בני הזוג שטענו לקשר גנטי אינם ההורים שלה, כך שעדיין לא ידוע למי היא שייכת. בני הזוג הודיעו שלא יבקשו לערוך עוד בדיקה, ובדיקות נוספות צפויות להיערך לזוגות אחרים.
נציגיה של האישה ההרה שנמצאת כעת בחדר הלידה מסרו כי היא פרצה בבכי בעקבות התוצאות וקראו להכריז עליה כאמא של התינוקת. "בית החולים אסותא העביר אותה מסע עינויים קשה", הם אמרו. "התברר שצדקנו מההתחלה. המחדל באסותא הוא יוצא דופן, ואנחנו קוראים לשר הבריאות להקים ועדת חקירה ממלכתית כדי לבדוק את המחדלים באסותא".
במקביל לדרמה בבית המשפט, עובדים בבית החולים אסותא טוענים כי בית החולים התכונן מראש לביקורת שערך משרד הבריאות בעקבות הפרשה, ונקט צעדי הטעיה כדי ליצור את הרושם שהכול שם מתנהל כשורה. "ההנהלה הייתה בהיסטריה ובאובדן עשתונות לקראת הביקורת", סיפר עובד בכיר.
1 צפייה בגלריה
אסותא הפריה IVF
אסותא הפריה IVF
אסותא הפריה IVF
(צילום: קובי קואנקס, shutterstock)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

בן המהגרים עשה היסטוריה: רישי סונאק נבחר לראש ממשלת בריטניה.
לאור יום: סוריה דיווחה על "תקיפה ישראלית" באזור דמשק.
אמירה מקוממת של רופא בכיר בסורוקה: "'הרחם הערבי' מכריע אותנו, ואנחנו מעודדים את זה עם קצבאות".
נתניהו הגיב להקלטות לראשונה בקולו: "מוחל לסמוטריץ' על דברי הבלע שלו".
ושיעור האבטלה בישראל נותר נמוך ויציב - 3.9% בספטמבר.

מה צפוי מחר

מחר תימשך עדותו של יונתן חסון, שהיה הנהג של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר בשנים 2016-2011. חסון כבר החל להעיד היום במסגרת תיק 1000, "תיק המתנות", שבו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.
מחר בערב תתארח מכבי חיפה האלופה אצל אלופת צרפת פריז סן ז'רמן במסגרת המחזור החמישי בשלב הבתים בליגת האלופות.

התחזית

מחר תהיה עלייה ניכרת בטמפרטורות, ויהיה חם, עם רוח מזרחית חזקה בעיקר בהרים ובצפון ועם היתכנות לגשם מקומי בערב במזרח הארץ. ביום רביעי, הטמפרטורות יהיו ללא שינוי של ממש, עם רוחות מזרחיות בעיקר בצפון וגשם מקומי מדי פעם. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בחודש שעבר התרחשו ברחבי הארץ 709 תאונות דרכים עם נפגעים. בתאונות אלו נפגעו 1,198 איש, מהם 24 הרוגים ו-141 פצועים קשה. בלמ"ס סופרים בנפרד את התאונות הקלות, שבהן נפצעו 3,287 בני אדם באורח קל.
בחודשים ינואר-ספטמבר 2022, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים, ירידה של 3.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (שבה נהרגו 272 בני אדם). במספר הפצועים קשה חלה ירידה של 0.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ( 1,810 לעומת 1,824, בהתאמה).

מה חיפשו היום בגוגל?

מארי פיזם. נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט שלא להיעתר לבקשת החנינה של מארי פיזם, ולא יקצוב את עונש מאסר העולם שהוטל עליה בגין רצח בתה, רוז. הרצוג קיבל את חוות דעתו של שר המשפטים גדעון סער והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת, שלפיה אין מקום לקצוב את עונשה של פיזם.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המל״טים האיראניים בשירות פוטין נגד אוקראינה חידדו את הדילמה - איך וכמה צריכה ישראל לסייע? מהם בדיוק כלי הטיס האלה ולמה לא ריאלי להעביר כיפת ברזל? ובכלל, כיצד נולדה תעשיית הנשק הישראלית. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
"נדבקתם" למדרכה בתקופה האחרונה? זה פתרון התעלומה.
פרס מפעל חיים יוענק לעיתונאית ynet ו"ידיעות אחרונות" טובה צימוקי ולמשה נוסבאום.
מת'יו פרי כוכב "חברים" סיפר בריאיון ל-New York Times: "הוצאתי 9 מיליון דולר על גמילה".