קרובי החטופים בכנסת: "במקום במסך, תסתכלו לנו בעיניים. הם שם 66 יום, הזמן שלהם אוזל"

בני משפחתם וקרוביהם של החטופים השתתפו הבוקר בוועדות הפנים והכספים של הכנסת, ופנו לחברי הכנסת בבקשה להגביר את המאמצים לשחרר את יקיריהם. יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס שנחטפה עם ילדיה אריאל וכפיר ובעלה ירדן, פנתה למשתתפים בדיון בוועדת הכספים: "מה יקרה אם המשפחה שלי תחזור בשקים לארץ? הילדים האלה ושירי הם עתיד המדינה". אוריאן אדר, נכדתה של יפה אדר בת ה-85, מחכה גם לשחרורו של בן דודה תמיר: "יש לנו לב חצוי".
משלחת המונה שלוש ממשפחות החטופים הגיעה לביקור בטוקיו במטרה להעלות את המודעות לנושא החטופים שמוחזקים בשבי חמאס.
נכדו של החטוף עודד ליפשיץ מדבר בועדת הכספים בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

"השבי - כמו רולטה רוסית. הבנות שואלות כל יום - 'איפה אבא?'"

שרון אלוני-קוניו ושתי בנותיה התאומות, יולי ואמה בנות השלוש, שרדו 52 יום את השבי בעזה, אבל האבא דוד נותר מאחור. בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס מספרת שרון בת ה-34 על תנאי השבי הקשים והמבעיתים, ועל החשש הרב שלה לגורלו של בעלה דוד בן ה-33. "הימים נמשכו לנצח, לא ידענו אם בבוקר נישאר בחיים או שירצחו אותנו". פיתות הם חילקו לחתיכות בשל מצוקת הרעב: "כולם ויתרו על אוכל בשביל הבנות". האב דוד נותר בעזה: "קרועה בלי החצי השני שלי, כל דקה קריטית".
1 צפייה בגלריה
אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם אמן שרון בשניידר
אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם אמן שרון בשניידר
אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם שרון בשניידר
(צילום: דוברות מרכז שניידר)

חמאס קרא לשביתה עולמית - וגם עסקים במגזר נסגרו

אמש פרסם חמאס הצהרה הקוראת לשביתה עולמית, וגם בחברה הערבית בישראל היו מי שסגרו את העסקים שלהם וקראו להפסקת אש. הקריאות להשבתה כללית בעולם הערבי הגיעו בין היתר ממשפיעני רשת, אבל ההיענות עד כה אינה משמעותית, מלבד בכמה ערים בגדה ובמספר קטן של מדינות. בין היתר תועדו חנויות רבות סגורות בחברון, בית לחם, וגם בעיר העתיקה בירושלים.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

קציני המילואים רומן ברונשטיין, אביתר כהן ואליה יאנובסקי ולוחמי המילואים ארי יחיאל זנילמן ואיתי פרי נפלו בכפר קרארה ממזרח לחאן יונס, אחרי שהכוח שלהם נפגע מזירת מטענים.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, נפגש עם נציגים מטעם משפחות הנרצחים מהמסיבות שנערכו ב-7 באוקטובר ה"נובה" ו"פסיידאק", ואמר כי "נקדם הצעת החלטה ממשלתית שתתן תוקף מחייב לבעיות הרבות של הנפגעים ומשפחות הנרצחים".
פגיעה ישירה אותרה אחרי מטח למרכז בחולון בשעות הצהריים. גבר בן 45 נפצע באורח קל-בינוני ופונה לבית החולים וולפסון בעיר.
לראשונה במלחמה: ללוחמי הקומנדו בעזה הוצנח ציוד מהאוויר.
(צילום: דובר צה"ל )
ב"וושינגטון פוסט" דווח כי מניתוח של שרידי פגזים בכפר בדרום לבנון, שנורו בתחילת המלחמה, עולה כי מדובר בפגזי זרחן לבן תוצרת ארה"ב.
ברשות הפלסטינית מקפידים לא לפסול את חמאס כשותף ביום שאחרי המלחמה, אבל שר הפנים לשעבר בארגון הטרור, פתחי חמאד, כבר קרא לפיטורי "אבו מאזן הבוגד הפתטי".
סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב שוחח היום ואתמול עם נציגי הפלגים הפלסטינים, ובהם חמאס, ודרש מהם לשחרר את החטופים שמוחזקים ברצועת עזה. כך הודיע משרד החוץ הרוסי.
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, יגיע לישראל בסוף השבוע הקרוב, לראשונה מפרוץ המלחמה.

פרשנויות ודעות היום

זירות מטענים ופירים ממולכדים גובים מחיר כבד. דרוש מענה טוב יותר | רון בן ישי
"מה שגובה מחיר יקר מכוחות צה"ל אינם פעילי חמאס שמגיחים מהפירים, אלא דווקא המלכודים וזירות המטענים בבתים, סביב הפירים ובתוכם. אלה הונחו במאות ובאלפים לא רק בצפון הרצועה אלא גם בדרומה, באזור חאן יונס הרווי בתאי שטח חקלאיים פתוחים שיוצרים אשליה של ביטחון ושליטה אצל חיילי צה"ל שהולכים בשטח. אולם אלה נצפים מרחוק על ידי פעילי חמאס שנמצאים על גגות בתים ומפעילים עליהם את זירות המטענים באמצעות תיל חשמלי, ועל ידי נשים שחמאס שולח לרחובות ולסמטאות כתצפיתניות/מתריעות". לטור המלא
האחראים למחדלים מנהלים את המלחמה | נחום ברנע
"מאז 7 באוקטובר הולך צחי הנגבי כשקילו חמאה יושב לו על הראש. על חלקו באחריות לקונספציה הוא הודה בחצי פה, אבל עד היום הוא לא הסביר איך הרשה לעצמו לצפצף על החובות שמטיל עליו, כראש המטה לביטחון לאומי, חוק המטה לביטחון לאומי - חוק שהוא עצמו העביר בכנסת. לא בדק, לא כינס, לא פעל - זה מה שקורה כשממנים פוליטיקאי לתפקיד ביטחוני". לטור המלא
העיקר לא מלחמת דת | אבי דבוש
"בימים של מלחמה וקטל חסרי תקדים אנחנו יכולים להכניס את הכיפות, הטליתות, הצלבים וספרי הקוראן לארונות ולהחביאם היטב. מנגד, אנחנו יכולים להתעקש להוציא אותם אל המרחב הציבורי ואפילו לחבר ביניהם. אנחנו יכולים לדבוק בתפיסה שמדובר בערבים נגד יהודים וציונים נגד פלסטינים, ומנגד אפשר לנסות לבנות קואליציה של אנשי ונשות דת מתונים שמדברים את השפה שרובנו מחוברים אליה ולהגיד - עדיפים החיים על המוות, עדיף הטוב על הרע. אנחנו מחויבים לכבוד האדם באשר הוא. דבר לא מצדיק פגיעה חסרת אבחנה בחפים משפע. דבר לא מצדיק השפלה, ביזוי והרג של האחר". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

סטיבן ספילברג. בסוף השבוע הבמאי היהודי הגיב לראשונה לאירועי שבת של 7 באוקטובר, הביע זעזוע מהזוועות שחולל חמאס נגד ישראל והודיע שבכוונתו לפתוח בפרויקט תיעוד העדויות ממה שארע באותו יום. ספילברג סיפר לקרן שואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה, שאותה ייסד, שמתקפת הטרור של חמאס הותירה אותו מזועזע. "מעולם לא דמיינתי שאצפה בכזו ברבריות נגד יהודים במהלך חיי", אמר.