בבוקר יוזמת ביטול "שבת ישראלית" לא תתרחש. בערב גפני מאתגר את הממשלה והגיש חוק לאיסור הכנסת חמץ לבתי חולים

סערה התרחשה החל מאתמול בערב לאחר ששר התרבות מיקי זוהר החליט להפסיק שני פרויקטים שהגה קודמו בתפקיד, חילי טרופר, "שבת ישראלית" לפתיחת אתרי מורשת ותיירות ו"רוח ישראלית" לסבסוד הצגות ומופעים בפריפריה בסופי שבוע. "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי", אמר זוהר.
הוא תקף את טרופר והמיזם שהוביל: "מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת". אגב, רק לפני 4 חודשים, זמן קצר לפני הבחירות, השתתף זוהר בסרטון תדמית למיזם שהגה קודמו טרופר, ובו אמר כי "אני רתום למשימה".
כמה שעות לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי שוחח עם זוהר ובשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל.
אך כנראה סערת דת ומדינה לא פסקה כשהערב, כפי שחשפה כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים, נושא שלגביו התעוררה סערה גדולה בממשלה הקודמת. נתניהו יידרש להחליט אם לקדם את ההצעה, ולפי גורמים בכירים בליכוד גפני כבר ביקש ממנו לעשות זאת, בהתאם להסכם הקואליציוני.

1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

ראשי הקואליציה ליועמ"שית: דיונים על נבצרות לנתניהו? ניסיון הדחה בלתי חוקי.
נתניהו ורעייתו העידו: לא היה הסכם סודי בינינו. הכול שקר, בדותה גדולה ומבישה.
יממה אחרי שראש הממשלה פיטר אותו במהלך הישיבה השבועית, נציגי סיעות הקואליציה - ובהם גם נתניהו - הגיעו בצהריים לישיבת סיעת ש"ס במטרה לחזק פומבית את יו"ר ש"ס אריה דרעי.
ראש האופוזיציה לפיד אמר היום כי יש להקים ועדה נשיאותית לבחינת שינויים במערכת המשפט. הנשיא הרצוג בוחן את הרעיון. ליברמן יצא נגד עמיתיו: "אתם רוצים 50% דיקטטורה במקום 100%?". לפיד: "לא הצעתי פשרה".
מה צפוי מחר
מטה עובדי ההייטק הודיע כי מחר יפגינו עובדי הייטק ב-12:00-11:00 במתחם שרונה בתל אביב ובמיקומים נוספים במתחמי ההייטק.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

היום ובהמשך השבוע מזג האוויר יהיה אביבי עם טמפרטורות גבוהות יחסית לעונה, אך בלילות יהיה קר. לא צפוי לרדת גשם לפחות עד לשבת. בבוקר תנשב רוח מזרחית חזקה בצפון.

מה חיפשו היום בגוגל?

לק ג'ל. נשים רבות בישראל הפכו את הלק ג'ל לאמצעי טיפוח קבוע מדי חודש. מחקר חדש על מייבשי ה-UV לציפורניים מגלה נתונים מדאיגים על אודות בטיחות השימוש במכשירים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שיתוף פעולה בין גיימרים ישראלים וגרמנים לקראת יום השואה הבינלאומי הוביל לבניית מודל של מוזיאון יד ושם במיינקראפט.
כך נראה יד ושם במיינקראפט
(צילום: Build Israel)
256 ביצים מאובנות של טיטאנוזאורוסים התגלו בהודו.
בית המלון הפך לארץ פלאות: תערוכת הפופ-אפ שלא מתנצלת על הפוטוגניות שלה.
ומדרום עד צפון - אלו סדנאות הבישול שכדאי לכם להכיר.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?
פורסם לראשונה: 19:37, 23.01.23