חוק דרעי-סמוטריץ' אושר סופית: יו"ר ש"ס יוכל לכהן כשר אף שנגזר עליו מאסר על תנאי

לאחר לילה לבן, הבוקר אושר סופית אחד החוקים המרכזיים שדרשו השותפים הקואליציוניים של נתניהו, לפני כינון הממשלה ביום חמישי הקרוב. על פי החוק, יו"ר ש"ס אריה דרעי יוכל לכהן כשר חרף הרשעתו בפלילים. בנוסף, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יוכל לכהן כשר נוסף במשרד הביטחון. סמוטריץ' יקבל סמכויות על המנהל האזרחי ומשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. החוק ייכנס לתוקף באופן מיידי עם אישורו, אבל בית המשפט העליון החליט כי הרכב מורחב של 11 שופטים ידון ביום חמישי הבא בנושא.
לאחר שאושר החוק תקף סמוטריץ' בחריפות את הרמטכ"ל אביב כוכבי - בעקבות השיחה שערך כוכבי עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ולאחר הטור שפורסם ב"ידיעות אחרונות": "יוסי יהושוע אומר את האמת מאחורי הפוליטיזציה הבוטה שמכניס כוכבי לצה"ל", צייץ סמוטריץ'. "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

פוענח הפיגוע הכפול בירושלים: הפעיל מטענים בסלולרי והעלים ראיות בנחל אוג. אסלאם פרוח - בן 26 ממזרח י-ם המזדהה עם דאעש הוא למד הנדסת מכונות בישראל וביצע ניסויים ב"מעבדה" שחפר בבנימין.
החל שלב ההוכחות במשפט השוחד של דוד ביטן. עד המדינה: "הכול עבר דרכו".
כ-6,000 דירות מוזלות: עוד הגרלה של דירה בהנחה תצא מחר לדרך.
ולרגל יום העברית תשפ"ג בחרו אלפי מצביעים את מילת השנה לשנת 2022 - בולען. באיזו מילה בחרו למקום השני?

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר ובהמשך השבוע לא צפוי גשם, ותורגש עלייה קלה בטמפרטורות. מיום חמישי יחלו לנשוב רוחות מזרחיות בצפון הארץ, וייתכן גם בהרי המרכז.

מה חיפשו היום בגוגל?

ישראל פריי. העיתונאי מהמגזר החרדי נעצר לאחר שסירב 5 פעמים להגיע לחקירת משטרה. "בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה", צייץ בטוויטר על המחבל שהתכוון לבצע פיגוע בת"א ונתפס ביפו. אתמול פריי צייץ "סתם שאלה: איך זה שיאיר נתניהו קורא לתובעי אביו בוגדים, רומז לעונש מוות ומסתובב חופשי, ואילו אני, על ציוץ לגיטימי שמבחין בין חפים מפשע לחיילים מוזמן לחקירת משטרה?".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

המלחמה שאינה נגמרת: רונן ברגמן חוזר לשדה הקרב באוקראינה. האזינו לכותרת.
מסכמים. ההישגים, הכשלונות, הפספוס הגדול: כך נראתה כהונת ניצן הורוביץ כשר הבריאות.
מטופל בהורמונים: "אחות דתייה באילת סירבה להזריק לי טסטוסטרון".
אספנו עבורכם את כל מה שאנחנו יודעים על גלקסי S23.
ומחקר מצא: למה לא כל הדובים השחורים - שחורים?

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?