פיזור הכנסת עשוי להתעכב עקב אי-הסכמות בין הסיעות

בגלל היעדר ההסכמות בין האופוזיציה והקואליציה, פיזור הכנסת עשוי להתעכב. שורה של סיעות הגישו לאורך היום אלפי הסתייגויות במטרה לעכב את המהלך, בתקווה להצליח לחוקק ברגע האחרון יוזמות שלא הוכנסו למסמך ההסכמות בין שני הגושים, כשברקע מאבק מרכזי יותר על עצם מועד הבחירות (25 באוקטובר או ראשון בנובמבר).
במפלגת יש עתיד, חוששים כעת מדחיית המהלך למחר – באופן שידחה גם את כניסתו של לפיד ללשכת ראש הממשלה ביממה. במפלגה ערכו אחר הצהריים שיחות עם ראשי מפלגות הקואליציה השונים, והעבירו דרישה חד-משמעית לחתור לפיזור הכנסת במועד שסוכם, עד היום בחצות – גם במחיר שהחקיקה שעליה נלחמים לא תעבור: חוק המטרו, החוקים שיקדמו את קבלת ישראל לתוכנית הפטור מהוויזה לארה"ב וחוק האזיק האלקטרוני שנועד להגן על נפגעות אלימות במשפחה.
ביש עתיד אמרו לחברי הקואליציה שהם משחקים לידיים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שמעוניין לדחות את הפיזור ולמצות את האפשרויות למנוע את פיזור הכנסת לטובת הקמת ממשלה חלופית. בנוסף, אם פיזור הכנסת יידחה מעבר למחר – "תקנות יו"ש", שמאפשרות להחיל את הדין הפלילי הישראלי בהתנחלויות - יפוגו בחצות הלילה שבין חמישי לשישי.
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
(צילום: יואב דודקביץ' )

לקריאה נוספת

סיפורי היום

הלך לעולמו יהודה משי זהב, יותר משנה אחרי שניסה להתאבד על רקע עדויות לעבירות מין. כתבנו קובי נחשוני כתב על חתן פרס ישראל שהתגלה כטורף מין.
בישראל אומרים שמטרת הסרטון של הישאם א-סייד שפרסם חמאס הייתה "לעורר" את המו"מ, אך מבהירים - בהסכם עתידי יהיו כלולים כל ארבעת השבויים והנעדרים, ולא ישוחררו מחבלים רוצחים.
ניו יורק טיימס דיווח כי גנרל איראני נעצר בחשד לריגול לישראל; בכיר במשטר: "ארגון הביון שלנו התערער".
אחרי 3 חודשים: תמה עדות פילבר במשפט נתניהו.
והסכם מול יוניליוור: הזכיין הישראלי ימשיך למכור גלידת בן אנד ג'ריס בהתנחלויות.

מה צפוי מחר

מחר יהיה יום הלימודים האחרון שלאחריו יצאו תלמידי בתי הספר היסודי והגנים לחופש הגדול שיימשך עד ה-1 בספטמבר.
בלילה בין מחר למחרתיים, יעלה מחיר הדלק ב-36 אגורות ל-8.08 שקלים לליטר אוקטן 95 בשירות עצמי (כולל מע"מ), ובכך יחצה את מחיר ה-8 שקלים לליטר לראשונה מאז 2012, אז נקבע השיא ההיסטורי בספטמבר על 8.25 שקל לליטר. בחודש שעבר זינק המחיר ב-66 אגורות ל-7.72 שקלים לליטר.

התחזית

מחר תורגש עוד הכבדה בעומס החום. בשישי הטמפרטורות ירדו מעט ובשבת הן יעלו שוב. הים יהיה גלי וטמפרטורת המים תהיה 26 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

אוסקר גלוך. היום נודע כי אחד מגיבורי ניצחון נבחרת הנוער על צרפת 1:2 אתמול במשחק ההירואי, גלוך, מבוקש על ידי דורטמונד, איאקס ואספניול.
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(צילום: AFP)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

באיזה תסריט יוכל גנץ להתיישב בכיסא ראש הממשלה, איך יראה הקמפיין של כחול לבן ומה מציע לו מי שהיה יועצו הקרוב? - האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
אחרי 1,344 הקפות: התמונות המדהימות של מאדים.
3 צפייה בגלריה
תמונות של מאדים שצילמה גשושית סינית Tianwen-1
תמונות של מאדים שצילמה גשושית סינית Tianwen-1
תמונות של מאדים שצילמה גשושית סינית Tianwen-1
(צילום: רויטרס)
מפורסמות קידמו שמירת נידה - בלי לחשוף שמדובר בקמפיין ממומן.
עם 7 מושבים, גיר ידני ומנוע בנפח ליטר: הכירו את המיניוואן הזול בישראל.
ו-30 שנה אחרי: טוני דנזה ואליסה מילאנו ישובו לסדרת המשך של "מי הבוס?".