החלב מתייקר - עוד לא ברור בכמה

מחר יעלה מחיר החלב - ככל הנראה ב-8.25%. נכון לשעה זו, הצו לדחיית ההתייקרות החלב המפוקח שיזם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפיו מחיר מוצרי החלב יעלה החל ממחר ב-8.25% והיתרה - ההשלמה ל-16% תדחה לחודשים הבאים, עדיין לא בתוקף. המחלבות איימו כי יפנו לבג"ץ להוצאת צו מנהלי נגדו בטענה כי אינו חוקי ומנוגד להסכם שנחתם בין הרפתנים לבין הממשלה.
לא רק החלב מתייקר אך לא הכל נרגיש בכיס. מתחילת מרץ ולפחות עד סוף חודש מאי, מחיר ליטר דלק בישראל הוא 6.81 שקלים, למרות שמחיר הנפט השתנה מאוד כמו גם שער הדולר.
פרשננו גד ליאור מסביר איך זה קורה. בממשלה החליטו לחכות לחישוב המחיר בסוף החודש - ואז להפחית את המס בהתאם, העיקר שלא תהיה התייקרות. "חישובים שנעשו במשרד האוצר מעלים שמשמעות הפחתות המיסים על הדלק והסולר מאז חודש יוני אשתקד היא אובדן הכנסות ממיסים של כ-1.2 מיליארד שקלים כאשר ההנחה הנוספת לחודש מאי תעלה 50 מיליון שקל. כסף לא קטן, שכמובן כדי לכסות עליו יהיה צורך לקצץ מתקציבם של כל משרדי הממשלה או לחלופין להגדיל את הגירעון", כותב ליאור.
ועוד בנושא יוקר המחיה (שעלה שוב לכותרות לאור עליות המחירים) ראש הממשלה הציג תוכנית סבסוד מעונות לפעוטות, ולדבריו מדובר בשלב הראשון בדרך ליישום הבטחתו לחינוך חינם מגילי 0 עד 3. התוכנית, לדבריו, כוללת מענק של 940 שקלים באמצעות נקודות זיכוי וכן מימון המעונות המפוקחים.
1 צפייה בגלריה
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
(צילום: יריב כץ)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אח ואחות, סולטאן אבו ענזה בן חמש, ואחותו בת השנתיים חור, נספו בשריפה בבית בנגב.
שליח וולט כבן 40 נהרג מפגיעת רכב בדרך נמיר בתל אביב. בתחילה חשבו שמדובר בתאונת דרכים רגילה אך בהמשך עם ההידרדרות במצבו עלה חשד שמדובר באירוע פלילי.
בכפוף לאישור הרבנים: החרדים נתנו אור ירוק לנתניהו לדחיית העלאת חוק הפטור מגיוס.
קצין בדרגת רב סרן השתתף בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית על מדים - והודח מתפקידו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום: "משוכנע שאפשר להשיג רפורמה בהסכמות, נותן לכך גיבוי מלא". ח"כ שמחה רוטמן העביר באולפן ynet מסר לנתניהו: "הרפורמה הכרחית לשרידותה של הקואליציה". ואילו נשיא המדינה הרצוג העביר ביקורת מרומזת על לוין, שתקף את בג"ץ: "חייבים לנהוג במתינות ולרסן התבטאויות".

מה צפוי מחר

החל ממחר אמור מחיר החלב הרגיל בקרטון 1 ליטר ועימו שאר מוצרי החלב בפיקוח להתייקר ב-8.25%.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר תשבית מחר את הלימודים בכל האוניברסיטאות, בשל "מבוי סתום במשא ומתן בנוגע להסכם השכר".

התחזית

הטמפרטורות יעלו מעט מחר, אבל עדיין יהיו נמוכות יחסית לעונה. ביום שלישי הטמפרטורות יעלו מעט פעם נוספת. יום חמישי צפוי להיות היום החם ביותר השבוע, עם 26 עד 28 מעלות בחוף ובשפלה. בסוף השבוע הטמפרטורות ירדו שוב.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאנה בלום. בלום, בת 25, היא הנהגת החשודה בהמתה בקלות דעת של התינוק בן ה-10 חודשים, מעיין דומנוביץ', שנהרג בתאונה בנגב ביום העצמאות. הצעירה מראשון לציון חשודה בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים ובסטייה מנתיב נסיעה בנסיבות מחמירות.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הכירו את המשפחה שגרמה לחסימת נתיבי איילון.
(צילום: יירון ברנר)
דנה אינטרנשיונל שיתפה היום כי לקתה בדיכאון וטופלה בכדורים אחרי תקופת הקורונה.
שייק שאק, רשת ההמבורגרים שעושה עלייה לישראל, תפתח סניף בנמל תל אביב במקום הסניף של ארומה שפועל במקום מאז 2005.
נועה קירל התחילה את המסע לאירוויזיון 2023, עם עלייתה הבוקר לטיסה לליברפול, שם תתקיים התחרות בשבוע הבא.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?