גורם מדיני: אין מניעה לטוס לפגישות על שחרור חטופים; הערכה: המו"מ יותנע בשבוע הבא

פתח לאופטימיות אצל משפחות החטופים - הקבינט לניהול המלחמה החליט בעניין עסקה לשחרור חטופים כי ישראל לא תתניע מהלך של משא ומתן, אך זה לא אומר שהיא אינה פתוחה לרעיונות. ההערכה בירושלים היא כי מהלך מסוים יבשיל בתוך כמה ימים, ומשא ומתן כלשהו יותנע כבר בשבוע הבא.
בינתיים, גורם מדיני התייחס לדיווח מאמש, שלפיו קבינט המלחמה בלם טיסה של ראש המוסד לקטאר לצורך פגישות על שחרור חטופים. "מבחינת ראש הממשלה יש לראש המוסד ולצוות חופש פעולה מלא לקדם ולעשות את כל הדרוש, כולל נסיעות לפגישות עם המתווכים, על מנת לקדם את המאמצים לשחרור חטופינו", אמר.
2 צפייה בגלריה
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)

המוסד והשב"כ סיכלו פיגוע של חמאס נגד יעדים ישראליים ויהודיים בדנמרק

משטרת דנמרק הודיעה בצהריים כי עצרה חשודים בתכנון מתקפת טרור במדינה. המתקפה שאותה תכננו נועדה לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות. המוסד והשב"כ הם אלו שסיכלו יחדיו את הפיגוע.
בהודעה רשמית שמסר המוסד לאחר מכן נכתב כי "בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה עצרו גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק שבעה פעילי טרור שפעלו בשם חמאס, וסיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה".

בכיר שמקורב לחיזבאללה קרא להפסקת הלחימה בגבול: "זה לא עוזר לעזה"

ויאם והאב, פוליטיקאי לבנוני שמקורב לחיזבאללה ועומד בראש מפלגת "אל-תוחיד אל-ערבי", עורר תגובות זועמות בלבנון בעקבות ריאיון שבו הביע תמיכה בהפסקת הלחימה בגבול ישראל. בריאיון לרשת "אל-ג'דיד" הלבנונית נשאל והאב על פעילות חיזבאללה בגבול, ועל המעורבות של "ציר ההתנגדות". בתום שתיקה ארוכה אמר והאב כי הוא "תומך בהפסקת הפעולות בגבול".
הריאיון של ויאם והאב

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

הערב הותר לפרסום כי 8 לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות בעזה.
חיילי מילואים תועדו משמיעים קריאות "שמע ישראל" במסגד המרכזי בג'נין, כשבידם מיקרופון. צה"ל: הם הורחקו מפעילות.
בליכוד שוקלים את הסנקציות האפשריות על שרת המודיעין גילה גמליאל ועל יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, שלא תמכו באישור התקציב. הכנסת אישרה ברוב של 58 מול 45 את הגדלת תקציב המדינה ל-2023 ב-26.9 מיליארד שקל עבור סוגיות כמו תשלום ימי מילואים וסיוע למפונים, וגם להוספת כספים למשרד להתיישבות של השרה סטרוק. לפיד בדיון על התקציב המעודכן: "לא תהיה סליחה על הרגע הזה, לא תהיה מחילה".
השר שיקלי אמר היום: לא פוסל התיישבות יהודית בעזה, הרשות הפלסטינית - פיקטיבית.
הוריו של אביעד פריג'ה, החשוד שירה ביובל קסטלמן במהלך נטרול מחבלים בפיגוע בירושלים, פרסמו מכתב שהעבירו לידי משפחתו של יובל - ובו לא הביעו חרטה על המעשה של בנם.
נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום נפגשת עם שרים ונציגי משפחות חטופים.
בכפר עזה קיימו הדלקת נרות בגג הבית של רועי עידן, צלם ynet שנרצח יחד עם אשתו סמדר במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
הדלקת נרות על גג ביתו של רועי עידן, צלם ynet, שנרצח ב-7 באוקטובר בכפר עזה
הדלקת נרות על גג ביתו של רועי עידן, צלם ynet, שנרצח ב-7 באוקטובר בכפר עזה
הדלקת נרות על גג ביתו של רועי עידן, צלם ynet, שנרצח ב-7 באוקטובר בכפר עזה
(צילום: אילנה קוריאל )
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השווה במסיבת עיתונאים בין פלישתו לאוקראינה לבין המלחמה בעזה. "שום דבר ממה שקורה בעזה לא קרה באוקראינה. תסתכלו על המצב הקטסטרופלי בעזה ועל המבצע המיוחד באוקראינה ותראו את ההבדל".
שר ההגנה האיראני מוחמד רזא אשתיאני הזהיר כי קואליציה בינלאומית בהובלת ארצות הברית להגנה על כלי שיט בים האדום מפני המורדים החות'ים "תתמודד עם בעיות יוצאות מן הכלל".

פרשנויות ודעות היום

התיקונים לחוק שב"כ - הצעה מסוכנת לדמוקרטיה | טובה צימוקי
"מטרות החוק חשובות מהותית - אבל מחיר החקיקה נראה כבד מאוד, פולשני, ובעיקר בעל פוטנציאל של מדרון חלקלק. מדובר בחדירה לפרטיות בלתי חוקתית בעליל, שעלולה לגרום לפגיעה בלתי מידתית בזכויות אדם". לטור המלא
הטראומה תנציח אותנו כשורדים, אלימים ולא מוסריים | מולי רובין
ההשחתה הערכית והמוסרית, שנראית לנו צודקת ומוגדרת "התפכחות", תשאיר אותנו עירומים מכל נכסינו, מפוררים, אלימים אחד כלפי השני וכלפי האחר, מנוהלים על ידי מנגנונים של כוח ולא של הסכמה חברתית. חברה השבויה בתודעה של אימה קיומית מייצרת מנגנונים עוצמתיים ולא מוסריים של כוח נגד כל דבר שעלול להיתפס כאיום, חיצוני ובעיקר פנימי. זו חברה שבסופו של דבר לא תחזיק מעמד. היא תקרוס לתוך עצמה. לטור המלא
בעיקר עכשיו: שוויון בנטל | אריאלה רינגל הופמן
"אפשר להבין את הצורך האמיתי של הצבא בגיוס מילואים כל כך נרחב, כמותו לא היה כאן מאז מלחמת יום הכיפורים. מאות אלפי אנשים שסיימו את השירות הסדיר שלהם, חלקם גם לפני 20 שנה ויותר, שעזבו את הבית, הותירו מאחור את המשפחה, אישה וילדים, נטשו - והמילה נטשו היא מדויקת לגמרי במקרה הזה - את העסק הפרטי שלהם, או יצאו ממקום העבודה, והתגייסו. לא לשבוע או שבועיים או חודש, אלא למלחמה שנמשכת כבר כמעט חודשיים וחצי, ושסופה לא ממש נראה לעין. אפשר להבין וגם להסכים עם הצורך, אבל אי-אפשר שלא לתהות מה עם כל המאות אלפים שאינם שם". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

קרן פלס. הזמרת חשפה באינסטגרם שלה כי היא ובן זוגה ואבי ילדיה, נועם טור, נפרדים. "אנחנו נפרדים מהזוגיות הרומנטית ונשבעים שוב אמונים כהורים", כתבה. לשניים יש שני ילדים משותפים ובת נוספת שאימצו.