הסמג"ד שנהרג כשקפץ לבור ממולכד סיפר בג'באליה: "לא מפחד על החיים שלי, רק על מי שאיתי" | הריאיון עם רון בן ישי

רב-סרן דביר פימה (32) מכפר יונה, סמג"ד 198 בעוצבת בני אור (460), נהרג אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. נציגי הצבא סיפרו לבני משפחתו שדביר נהרג כשזיהה בור ממולכד, זינק ונשכב עליו - ובכך הציל שלושה חיילים.
חודש לפני שנהרג, הוא שוחח עם פרשננו הצבאי רון בן ישי בג'באליה, בעיצומם של הקרבות שהיו אז בעיר. השיחה התקיימה זמן קצר לפני ההפוגה בין ישראל לחמאס, ורס"ן פימה - שהיה חדור מטרה - סיפר לקול פיצוצים כיצד חילץ פצועים תחת אש, תוך סיכון חייו, ומה מחזק אותו ברגעים הקשים.
דביר פימה ז"ל ברצועת עזה
(צילום: גיל יוחנן)

האזעקות בקריות, לראשונה זה חודש וחצי: יורט כטב"ם של חיזבאללה

אזעקות נשמעו בצהריים באזור הקריות. הן הופעלו בעקבות יירוט כטב"ם של חיזבאללה על ידי מערכת כיפת ברזל. אלה האזעקות הראשונות שנשמעו בקריות מאז אמצע חודש נובמבר. מד"א עדכן כי "לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים". בגליל העליון יורט כטב"ם נוסף, אזעקות הופעלו גם בצפון הגולן.
2 צפייה בגלריה
יירוט שצולם מקרית חיים
יירוט שצולם מקרית חיים
יירוט שצולם מקרית חיים
(צילום: ליאת ברקן)

בן גביר בחר במזכיר הביטחוני שלו למ"מ נציב שב"ס

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחר במזכיר הביטחוני שלו - קובי יעקובי - לממלא מקום נציב שב"ס. זאת, חרף הביקורת על החלטתו להדיח את הנציבה קטי פרי, בניגוד להסכם ממשלת האחדות. כעת המינוי יעבור לאישור הממשלה, כשצפויים לו לא מעט מכשולים.
ניצב יעקובי, 50, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-26 שנה כלוחם יס"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כלוחם בגולני. בדרך עבר בשורת תחנות - אך לדרגת ניצב קודם רק במאי 2023, שלושה חודשים אחרי שמונה לתפקיד מזכירו הביטחוני של בן גביר. רק שנה לפני כן קודם יעקובי לדרגת תת-ניצב, כשמונה לתפקיד מפקד מרחב ציון במשטרה. אף על פי שמדובר בקצין מוערך, קידומו המהיר לדרגת ניצב גרם לפליאה במשטרה.
מהמחנה הממלכתי כבר נמסר כי הוגשה הצעה מטעם המפלגה לממשלה להאריך את כהונתם של נציבת שב"ס קטי פרי ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.


כותרות נוספות מהיום

קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחה של ג'ודי ווינשטיין חגי, החטופה המבוגרת ביותר בשבי חמאס. ג'ודי נפצעה במהלך הטבח ב-7.10 - ונרצחה באותה השבת. בעלה, גדי חגי, בן 72, נרצח גם הוא בטבח והגופות של שניהם עדיין בשבי חמאס.
2 צפייה בגלריה
גדי חגי וג'ודי ויינשטיין
גדי חגי וג'ודי ויינשטיין
גדי חגי וג'ודי ווינשטיין
נתניהו נפגש עם משפחות חטופים: "מקיימים מגעים גם ברגעים אלה, לא יכול לפרט את הסטטוס".
בית המשפט העליון בהחלטה דרמטית, פה אחד: גם לפי החוק - בני זוג מאותו מין כשירים לאמץ ילדים.
פעוט בן שנתיים נרצח הבוקר בדקירות ברחוב חללי אגוז בלוד.
סדקים בכוח הימי נגד החות'ים: "מדינות פוחדות מנקמה, ושיזהו אותן עם ישראל".
שר המשפטים לוין הגיב על סערת הדלפת פסק הדין בעניין עילת הסבירות, שלפי הטיוטה שפורסמה אמש צפויה להיפסל על חודו של קול וקרא לשופטי בג"ץ "לנהוג באחריות", כלשונו.
מצרים אישרה לראשונה כי הניחה הצעה בת שלושה שלבים לסיום המלחמה. הבוקר דווח כי מצרים מעוניינת שחמאס יישאר בעזה גם ביום שאחרי.
שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר שחמאס הודיע לטהרן כי "יש לו יכולת להמשיך להילחם מספר חודשים".
סוריה פנתה לאו"ם, בעקבות חיסול מוסאווי: "ישראל הפרה את הריבונות שלנו".

פרשנויות ודעות היום

גנץ צריך להציג אלטרנטיבה ולא קלישאות | אבי גיל
"במקום להצטייר כפוליטיקאי רופס וחסר דעה, גנץ חייב לעבור להתקפה. לא מסובך להציג את עמדותיו של נתניהו - שנסחט על ידי קיצונים משיחיים השואפים לספח את יהודה, שומרון ועזה - כאסון נורא לעתידה של ישראל. דרך זו מובילה למציאות של מדינה דו-לאומית שבמסגרתה אנו אחראים לחייהם של חמישה מיליון פלסטינים. במקום למוטט את חמאס, נתניהו ממוטט את יחסינו עם ארה"ב ואת הסיכוי לבנות חזית אזורית נגד האיום האיראני. הוא רע לביטחון, רע לכלכלה, רע למעמדנו הבינלאומי, רע לסולידריות הפנימית, רע להרתעה נגד אויבינו ורע לשמירת אופייה היהודי-דמוקרטי של ישראל". לטור המלא
הדילמה קורעת את הלב. המלחמה היא דרך ביניים | ד"ר גדעון שניר
"במקום השיח של "או או", צריך לדבר בשפה של "גם וגם", כלומר לנסות להשיג את שני היעדים בו-זמנית במחיר הלאומי והאישי הנמוכים ככל הניתן. וזה מה שמתרחש בימים אלה בעזה. כדי להמשיך בכך נדרשות מנהיגות החפה משיקולים זרים שאינם מחויבים טוטאלית לביטחון הלאומי, תמיכה ציבורית והפנמה של המחיר. כפי שאמרה גולדה מאיר לג'ו ביידן: 'יש לנו נשק סודי - אין לנו מקום אחר ללכת אליו'". לטור המלא


מה חיפשו היום בגוגל?

אופירה וברקוביץ'. הזוגיות המקצועית המצליחה של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' מסתיימת - ובכך גם תוכנית הטלוויזיה "אופירה וברקוביץ'", שלא תשוב למסך. כך פרסם לראשונה כתבנו רן בוקר. בתחילה, בקשת ניסו לשנות את המשבצת של התוכנית ואת אופייה בשל האירועים הקשים ובשל הרצון להתעסק בסיפורים וגיבורי השעה, אולם ברקוביץ' סירב - ואסייג הגישה לצד פרטנרים אחרים. על פי ההערכות, ברקוביץ' ירצה להמשיך בטלוויזיה, כשהאופציה שסיפר לחבריו היא לעבור לערוץ רשת המתחרה.