בזה אחר זה: הנרצחים בפיגוע הקטלני מובאים למנוחות

רפאל בן אליהו שנרצח בפיגוע סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים הובא למנוחות יממה לאחר שנולד לו נכד. גם שאול חי, גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם", שנרצח ליד בית הכנסת "עטרת אברהם" הובא למנוחות. "הוא היה האבא של כולנו, איש יקר ואהוב", סיפרו. חי אכל אצל קרוב משפחתו ולאחר הסעודה עשה את דרכו לבית הכנסת שלו, ובדרך נרצח.
במהלך הלילה הובאו למנוחות בבית שמש בני הזוג אלי ונטלי מזרחי שהתחתנו לפני שנתיים, ונרצחו אף הם באירוע הטרור הקטלני ביותר מאז 2011. עוד לפני כן נטמן הנער אשר נתן מורלי, בן 14 בלבד, שיצא עם חברים לאחר סעודת השבת - ונרצח ביריות אקדח על ידי מחבל. מחר יימשך מסע הלוויות, ובשעה 11:00 ייטמן גם איליה סוסנסקי בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.
שמותיהם של שבעת הנרצחים התפרסמו בזה אחר זה מאתמול בצהריים - ועד הלילה, באחת השבתות הקשות שידעה עיר הבירה בשנים האחרונות. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לרצף הפיגועים בסוף השבוע, ואמר כי "התגובה לטרור צריכה להיות יד קשה ועוצמתית. אנחנו לא מחפשים הסלמה, אבל ערוכים לכל אפשרות".
בית המחבל חיירי עלקם נאטם הבוקר, ולאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני הכריע על מספר צעדים בעקבות המצב הביטחוני הרגיש. בין היתר הוחלט לשלול זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור וכן שלילת תעודת זהות מבני המשפחה. עוד הודיעו על "הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה ו"צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע". עם זאת, לפי שעה לא ברור אילו מהצעדים יתבצע, ובאיזו מהירות.
1 צפייה בגלריה
רפאל בן אליהו, אלי ונטלי מזרחי, אשר נתן, חי שאול, אירנה קורלובה, ואיליה סוסנסקי
רפאל בן אליהו, אלי ונטלי מזרחי, אשר נתן, חי שאול, אירנה קורלובה, ואיליה סוסנסקי
הנרצחים בפיגוע בירושלים. נטמנים אחד אחרי השני
(באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

דיווח בארה"ב: ישראל עומדת מאחורי מתקפת המל"טים באיראן. פרשננו רון בן ישי על התקיפה הנדירה - והמסר מישראל לטהרן.
אז מסתבר שהממשלה באמת "לא שולטת במחיר הדלק", שיזנק ב-33 אגורות לליטר בפברואר - ויעמוד על 7.17 שקלים.
מאסר עולם ו-20 שנה בכלא למחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר, אמה לאולפן ynet: "האור צריך לנצח את החושך, זה לא סוף הסיפור".
הצעירות מפרשת "המזוודות הוורודות" יואשמו בהברחת סמים לישראל - פעמיים מבודפשט ופעם מברלין. למה התכוונו כשכתבו אחת לשנייה בוואטסאפ "סוס"?
ובבריטניה, כמעט כמו בישראל - אבל בדיוק ההיפך. ראש הממשלה רישי סונאק פיטר את שר האוצר לשעבר בגלל עבירות מס: "לא עמד בסטנדרטים".

מה צפוי מחר

בשעה 11:00 ייטמן בבית העלמין בהר המנוחות איליה סוסנסקי שנרצח בפיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים.
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע לביקור בישראל, בצל המצב הביטחוני הרגיש.
משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים יימשך בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו ויש סיכוי לגשם מקומי קצר. משעות הערב ירד גשם בצפון הארץ. ביום שלישי מערכת הגשם תתגבר, וגשם מלווה בברקים ורעמים צפוי לרדת מהצפון ועד לצפון הנגב.

מה חיפשו היום בגוגל?

אודי סגל. עם סיום שידור מהדורת חדשות 13 אמש מזירת הפיגוע הקטלני בירושלים, אנשי הצוות - בהם מגיש המהדורה - הותקפו על ידי המון שהתגודד מסביבם, והפיל את גדרות המתחת שתחמו את האזור. בין היתר צעקו לעברם: "שמאלנים הביתה". במהלך שידור תוכנית הבוקר שלו ושל דוריה למפל ב-ynet radio, סגל הגיב על האירועים.
"רצינו להעביר מסר, להזדהות עם האבל והכאב והצער. תמיד באים הרבה מאוד סקרנים, אבל אתמול התחושה הכי חזקה הייתה שהרבה מאוד אנשים איבדו את הבושה. אובדן הבושה זה תהליך ארוך, הוא לא קרה אתמול בפעם הראשונה. יש כבוד מסוים בין אנשים שהולך ונשחק. אני לא רוצה להכליל, אז להגיד 'אלו תושבי נווה יעקב' - זה עושה עוול. קומץ של אנשים שרצו שיראו אותם בטלוויזיה באו לעשות רעש ובלגן. אבל הם איבדו - אם היה להם - את כללי ההתנהגות והדרך ארץ הבסיסית מול אנשים שעושים את עבודתם".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

גולדה שוב העלתה מחירים: כמה עולה כדור גלידה?
גוגל הציגה מחולל מוזיקה - אבל היא לא רוצה שתשתמשו בו. הכירו את המודל החדש MusicLM.
האסטרואיד שכמעט בלתי אפשרי להרוס.
והטניסאי שכמעט בלתי אפשרי לנצח באוסטרליה: נובאק ג'וקוביץ' זכה בגראנד סלאם ה-22 בקריירה - והשווה את השיא של נדאל.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?