סיפורי היום




הוזנק מצעד הגאווה בירושלים ואלפים צועדים בו. הורוביץ: "לא מוותרים גם על הערבים והחרדים". בערב: הופעות וחגיגות על הבמה המרכזית בגן העצמאות.
נפטרה המורה שהצילה אלף ילדים בשואה.
מסתמן: המשטרה תזמן את חברי הכנסת עודה, טיבי וכסיף לחקירה באזהרה.
אלפי לוחמים ב-50 ספינות ומטוסים - עד לפשיטה על פסגות הטרודוס. צה"ל קיים תרגיל ענק בקפריסין.
והחגיגה החלה: אירועי 70 שנות המלוכה של אליזבת נפתחו.

הלב רוצה הרבה יותר, חוזר ואומר, שהלכת לי חבר. אורי זוהר הלך לעולמו

הרב אורי זוהר, אחד הקולות הבולטים ביותר בקולנוע הישראלי לדורותיו, הלך לעולמו היום כשהוא בן 86. זוהר היה קומיקאי, שחקן ובמאי מצליח וחתום על שורה של סרטים אייקוניים, רובם לצידם של אריק איינשטיין וצבי שיסל. בשלהי שנות ה-70 חזר בתשובה והפך איש ציבור חרדי. "התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל", ספד לו ראש הממשלה נפתלי בנט. "אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה".
הלווייתו נערכה אחר הצהריים בירושלים. טרם ההלוויה עצמה התאספו אלפי בני אדם סמוך לביתו בשכונת רוממה שבכניסה לירושלים, ושם השמיעו בני משפחתו ומכריו הספדים בקול שבור מבכי. בהמשך יצאה משם צעדה לכיוון בית העלמין גבעת שאול שבדרום העיר. מאות בני אדם עמדו בצדי הכביש המוביל אל הר המנוחות, והמתינו שם למיטתו של הרב זוהר כדי לחלוק לו כבוד אחרון. בין הנוכחים בהלוויה גם יו"ר ש"ס אריה דרעי.
לזוהר היו שבעה ילדים, ואחד מהם, הרב אפרים זוהר, התייחס בהספד שלו לרגעיו האחרונים של אביו: "קשה עליי הפרידה ממך. היום בלילה למדת עם החברותא כמו בכל לילה ב-50 השנים האחרונות. אחרי זה הלכת להתכונן לתפילה והתכוננת לדבר לפני ה' - ופגשת אותו והוא חיבק אותך אליו חיבוק גדול. היית נאמן לו, לא הסתרת פניך ממנו כשהוא רמז לך, נמשכת אחריו. בלי ניסים ובלי נפלאות, רק בכוח האמת והישרות שלך, שה' התגלה אליך דרך הארה שכלית פשוטה. לא הסבת פניך ממנו כי אתה ישר ונאמן. והיום פגשת את אהובך. על מה יש לבכות פה? אתה זוכה לכל הטוב שרצית וייחלת מול הקדוש ברוך הוא".
אריה דרעי עצר את עדותו בכדי לספוד לחברו הרב אורי זוהר
(צילום: דוברות ועדת החקירה)

3 צפייה בגלריה
אורי זוהר
אורי זוהר
אורי זוהר
(צילום מסך, הערוץ הראשון)

3 צפייה בגלריה
אורי זוהר
אורי זוהר
אורי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לקריאה נוספת

מה צפוי מחר

הלילה (בין חמישי לשישי, 04:00) תצא לדרך סדרת גמר ה-NBA בין גולדן סטייט ווריירס לבוסטון סלטיקס. זו הפעם השנייה בה שתי הקבוצות ייפגשו במעמד הגמר. בפעם הקודמת זה קרה ב-1964.

התחזית

מחר תתחיל עלייה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יהיה חם ויבש, ואילו בחוף יהיה לח יותר. גם בחג השבועות יהיה חם - אך לא באופן חריג, כך שמזג האוויר יתאים לפעילויות ים ובריכה.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

אוכלוסיית העולם עומדת על כ-7,950,000,000 בני אדם ועל פי ההערכות בשנת 2023 נחצה את רף ה-8 מיליארד.
לפי נתונים של אתר worldometers, בשנת 2037 יהיו בכדור הארץ 9 מיליארד בני אדם ו-18 שנים לאחר מכן תגיע אוכלוסיית העולם ל-10 מיליארד.

מה חיפשו היום בגוגל?

גיתית פישר. אחרי ההצלחה של "טרילילי טרללה" בשנה שעברה, נועה קירל עושה את זה שוב ועכשיו, כשחודש הגאווה בפתח - מוציאה שיר גאווה עם לא אחרת מגיתית פישר הלא היא תותית מהצמד "תותית ומילעל".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הצמח הענק ששטחו פי 4 מזה של תל אביב.
(צילום: שמוליק דודפור)
ישראלית שביקרה בברצלונה קנתה חולצה במנגו. כשחזרה ארצה ראתה אותה בכניסה לחנות ונדהמה מהמחיר. למה בישראל החולצה עולה כמעט פי 2.5 יותר?
3 צפייה בגלריה
פערי מחיר חולצה מנגו
פערי מחיר חולצה מנגו
פערי מחיר חולצה מנגו
לארדואן נמאס. הטורקים ביקשו רשמית מהאו"ם כי שם מדינתם באנגלית יהיה מעתה Turkiye, ולא Turkey. הסיבה: העוף שנאכל בחג ההודיה.
הסיפור המרתק על הקיבוצניקים שמייצרים גבינות בוטיק משובחות.
וכותב שורות אלו היה בחו"ל עם אשתו והילד, על חשבונו. הנה כמה טיפים איך לטוס לחו"ל עם ילד קטן וליהנות.