ההסכם עם המורים יתאפשר בשל קיצוץ רוחבי? ההערכה - פתרון עד יום רביעי

שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים ובמשרד ראש הממשלה אופטימיים שהמשבר במערכת החינוך לפני פתרון, אך עם זאת באוצר אמרו היום (שני) בצהריים ל-ynet כי "היום לא הייתה לצערנו שום התקדמות נוספת עד עתה ונקווה שזה ישתנה", וגם בהסתדרות המורים אומרים ש"המו"מ מתנהל אך אין חדש".
אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא קיצוץ רוחבי בתקציבי שאר המשרדים שיאפשר את מימון הפער עם המורים שעומד על כ-800 מיליום שקלים. המשמעות של מהלך כזה היא שכל המשרדים כולל משרד הביטחון וגם משרד החינוך עצמו יספגו שיעור קיצוץ אחיד בתקציב שנותר להם עד סוף 2022. המהלך אפשרי מבחינה משפטית שכן למעשה התקציב כולו לא יוגדל ולכן לא תהיה בעיה של "כלכלת בחירות".
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אוקראינה: פתחנו במתקפת-הנגד על הכוחות הרוסיים בדרום, "חיילים נעים לעבר חרסון".
ראש האופוזיציה נתניהו הגיע ללשכת רה"מ לפיד בפעם השנייה בתוך פחות מחודש, לפגישת עדכון על רקע התקדמות המגעים לחזרת ארה"ב להסכם הגרעין.
בשל תקלה באחד המנועים: שיגור ארטמיס 1 לירח נדחה.
עומסי התנועה בתל אביב צפויים להיות קשים עוד יותר בקרוב, כאשר עבודות הרכבת הקלה ייכנסו לשלב חדש.
וביערות האמזונס של ברזיל הלך לעולמו "איש הבורוֹת", גבר שחי לבדו הרחק מהציוויליזציה במשך כ-27 שנה אחרי שכל בני שבטו נהרגו.

התחזית

גל החום הממושך הראשון של הקיץ נמצא בעיצומו, ויימשך עד לסוף השבוע. הטמפרטורות יעברו את רף ה-35 מעלות בהרים, ובמזרח ודרום הארץ הן יהיו יותר מ-40 מעלות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

אוסטרליה, אחת המדינות שהקפידה בתחילת המגפה על סגרים ותקנות מחמירות במטרה למנוע את התפשטות הקורונה, הפכה למדינה ה-14 בעולם שבה אובחנו יותר מ-10 מיליון מקרים של קורונה.
עד 31 באוגוסט 2021 אובחנו במדינה בסך הכול 53 אלף חיוביים לנגיף ומאז אובחנו עוד כ-9,950,000 מקרים של קורונה. השיא היה בחודש ינואר האחרון, אז אובחנו ביום אחד כ-150 אלף חיוביים לנגיף – כלומר פי 3 ממספר החיוביים ביותר משנה וחצי.

מה חיפשו היום בגוגל?

ד"ר אריה אבני. משרד הבריאות הודיע אמש כי ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעורו של מתנגד החיסונים ובוטל רישיונו לעסוק ברפואה לאחר שהיה רופא מורשה ובעל תואר מומחה בכירורגיה כללית. "בדף הפייסבוק ובאתר האינטרנט שלו ד״ר אבני מפרסם מאמרים שונים, ביניהם, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, כמו גם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים", כתב בהודעת המשרד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עשינו סדר במונחים של המשבר הכלכלי - ובעיקר ניסינו להבין את המנגנון שמאפשר לבנקים לנפח רווחים על חשבוננו מפער הריביות. הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
שלום חנוך הודיע כי הוא שוב דוחה הופעות: "במגמת שיפור, אבל לא לוקח סיכונים מיותרים".
פולקסווגן העבירה את הפולו GTI מתיחת פנים קלה. לקחנו אותה לסיבוב.
אלו המקומות שתרצו להיות בהם בחמסין הימים הקרובים.
ואורח מגיע לישראל: נובאק ג'וקוביץ' צפוי להשתתף בטורניר הטניס בתל-אביב בחודש הבא.