"הוכשרתי להילחם, לא איך להתמודד עם שמאלנים"

נכון לעכשיו, השפעת הפוליטיקאים על החלטת הדרג הצבאי בנוגע ללוחם בחברון שהתבטא בצורה שאינה הולמת ("בן גביר יעשה פה סדר, אכלתם אותה, אשבור לכם את הצורה") לא מורגשת. הלוחם נשפט בשנית בגלל פגם בהליך המשמעתי - והפעם מח"ט גבעתי, אלוף-משנה אליעד מואטי, גזר עליו עשרה ימים בכלא הצבאי. עם זאת, בקשתו להמתקת העונש צפויה להתקבל. הלוחם הסביר למפקדיו כי לא הוכשר להתמודד עם אזרחים ישראלים. "אנחנו בני אדם ולא רובוטים, עושים טעויות ולומדים מהן", אמר למפקדים. "בהכשרה התעסקתי באיך להילחם. לא היה דיבור ברמת הפרטי-פרטים איך להילחם באנרכיסטים". "נפגעתי בצורה קשה מכך שהפרצוף שלי בכל הארץ. המצב הנפשי שלי רע מאוד", אמר בדברים שחשף כתבנו אלישע בן קימון.
בתחקיר של מפקד פיקוד מרכז עלו כמה שגיאות בהתנהלות הלוחמים: הראשונה בהן היא שהם פעלו "תוך שיקול דעת מוטעה והתנהגו בניגוד למצופה, באלימות פיזית ומילולית שלא לצורך". כמו כן, צוין, "החלטת הלוחם לעכב את האזרח ללא אישור מפקדו מהווה שגיאה נוספת. בנוסף, נכון שיהיה כוח ייעודי המתאים להתמודדות באירועים מסוג זה כגון שוטרי משטרת ישראל או שוטרי מג"ב, דבר שלא בוצע". "אסור ללוחם להתבטא בדרך מתלהמת ותוך הבעת עמדה פוליטית".
אך המעשה הפך לתגרה פוליטית כשהרמטכ"ל וצה"ל כולו במרכזה. הרמטכ"ל כוכבי אמר: "ערכי צה"ל ופקודות המפקדים הם, ורק הם, המכתיבים את משימות היחידה, את דרכי פעולתה, את התנהגות חייליה ואת אופייה". שר הביטחון קרא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו "לעצור מגמת (הסתה - ר.ר.) חמורה זו. הוא יודע היטב מה תוצאותיה של הסתה. אני קורא לו - אל תכשיר את השרץ הזה במחיר דמים למדינה ולחברה הישראלית".
ח"כ שמחה רוטמן יצא נגד שר הביטחון וחברי כנסת מיש עתיד. לדבריו מדובר ב"השתלחות חסרת אחריות של גורמים פוליטיים בחייל שנמצא בשטח ועומד במציאות קשה".יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר בסרטון עם אביו של הלוחם כי הוא "דורש מהרמטכ"ל והדרג הפיקודי לחשוב פעמיים על העונש".ח"כ טלי גוטליב האמרה אמש "זו בושה לכולנו. אמא מגדלת ילד, נותנת לו ערכים, הוא הופך להיות חייל קרבי, מסיים מסלול בגבעתי, נמצא בשטחים מול מחבלים ואז מגיעים פעילי שמאל ומשפילים אותו והוא עונה להם. אותה אמא צריכה עכשיו לדעת שהבן שלה קיבל עשרה ימי מחבוש. אז שתדענה האמהות בישראל שאנחנו כאן כדי למנוע את המחבוש המיותר הזה".
1 צפייה בגלריה
"שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה" - תיעוד: חייל צה''ל תוקף את העיתונאי אלי ביתאן
"שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה" - תיעוד: חייל צה''ל תוקף את העיתונאי אלי ביתאן
(מתוך טוויטר)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

הוארך מעצרו של עדי מזרחי, עורכת דינו: "אני מסתכלת בסרטון ורואה שזה לא רצח".
אלמונים ירו לעבר עבריין סמוך למגדלי YOO בתל אביב בפעם השנייה תוך שלושה חודשים, והתושבים חוששים.
איראן קבעה עונשי מוות על ארבעה ש"חטפו עבור המודיעין הציוני".
מעטפת נפץ התפוצצה בשגרירות אוקראינה במדריד.
והפתעה במונדיאל: אוסטרליה ניצחה את דנמרק, ועלתה לשמינית הגמר על חשבונה

מה צפוי מחר

הדלק יתייקר הלילה ב-39 אגורות ומחירו יעמוד על 6.85 שקלים לליטר בתדלוק עצמי. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 6.85 שקל לליטר, עלייה בגובה של 6% מהעדכון הקודם.
הלילה מחצות ועד 05:00 תתבצע חסימה באיילון צפון ממחלף קיבוץ גלויות ועד מחלף השלום בגלל התקנת גשרי שילוט. הכניסה לאיילון צפון תתאפשר ממחלף השלום, הנתיב המהיר על כביש 1 מערב ייחסם.
במונדיאל, שוב ישוחקו ארבעה משחקים - שני משחקים במקביל זה לזה. בשעה 17:00 יתמודדו קרואטיה נגד בלגיה וקנדה נגד מרוקו. ב-21:00 יתמודדו יפן נגד ספרד וקוסטה ריקה נגד גרמניה. למעשה גם בלגיה וגם גרמניה בצרות ועל סף הדחה מוקדמת: בלגיה חייבת ניצחון מול סגנית אלופת העולם קרואטיה, כשבמקביל מרוקו זקוקה לפחות לתיקו מול קנדה כדי להעפיל.
גרמניה, שטרם ניצחה במונדיאל הזה, זקוקה לשלוש נקודות על חשבון קוסטה ריקה כדי לא לארוז מזוודות מוקדם מהצפוי, כשיפן, שפוגשת את ספרד, עדיין חולמת על שמינית הגמר.

התחזית

מחר ובמהלך סוף השבוע, תהיה עלייה נוספת בטמפרטורות. בימים שישי ושבת תנשב רוח מזרחית יבשה, בעיקר בהרים ובצפון. בשבת יהיה מעונן, וגם בתחילת השבוע הבא אין סימנים למערכת חורפית אמיתית.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בסין, בין המדינות הבודדות בעולם שעדיין מטילות סגרים בשל הקורונה, מאובחנים אלפים כחיוביים לנגיף מדי יום. לפי הנתונים האחרונים, אתמול אובחנו 4,288 חיוביים לנגיף עם סימפטומים ברחבי המדינה ו-33,540 חיוביים שאינם סובלים מסימפטומים.
לפי הנתונים של משרד הבריאות בבייג'ינג, ברחבי סין מאושפזים 100 חולי קורונה במצב קשה. לפי הנתונים, מאז תחילת החודש מתו בסין שבעה חולי קורונה.

מה חיפשו היום בגוגל?

חומוס צבר. חברת צבר שבבעלות אסם הודיעה אמש שהתגלה חיידק סלמונלה במוצר חומוס אבו מרוואן, שתוקפו פג ב-26 בדצמבר 2022. החברה סירבה לחשוף מיהו ספק חומר הגלם (טחינה) המזוהם.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עורך הדין של תושב עזה שזכה ב-45 מיליון שקל וערער על המס: "לא החלטנו אם לערער על המס לעליון".
כתבנו רן בוקר חשף היום כי בהפקת "הישרדות" החליטו להחזיר לארץ את המתמודד מאור שושן בגלל מה שהוגדר "התנהגות שאיננה עולה בקנה אחד עם חוקי הפורמט".
דיווחים בספרד כי רונאלדו קרוב לחתימה באל-נאסר הסעודית תמורת 200 מיליון אירו.
וקבלו את 50 ארוחות הבוקר והבראנצ'ים הכי טובים בישראל.