הסופר א. ב. יהושע הלך לעולמו בגיל 85

הסופר א. ב. יהושע הלך לעולמו הלילה בבית החולים איכילוב שבתל אביב, והוא בן 85. י‏הושע, מהסופרים הישראלים הבולטים והמשפיעים בארץ ובעולם, היה חתן פרס ישראל לספרות, וזכה כמעט בכל כבוד אפשרי. בין הפרסים הנוספים שבהם זכה - פרס א.מ.ת, פרס דן דוד, פרס ביאליק, פרס ברנר ופרס מדיסיס הצרפתי לסופר זר.
מאז שנות ה-50 ועד ימיו האחרונים, יהושע פרסם עשרות ספרים: אוספי סיפורים קצרים, ספרי עיון, מחזות, ספרי ילדים ושורה של רומנים שזכו להצלחה רבה, בהם "המאהב", "גירושים מאוחרים", "מולכו", "מר מאני", "השיבה מהודו", "מסע אל תום האלף", "הכלה המשחררת", "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "אש ידידותית", "חסד ספרדי", "ניצבת", "המנהרה", "הבת היחידה", שראה אור בתחילת 2021, וספרו האחרון "המקדש השלישי" שיצא לפני כחודשיים.
2 צפייה בגלריה
הסופר א. ב. יהושע
הסופר א. ב. יהושע
הסופר א. ב. יהושע
(צילום: מוטי קמחי)
עורך הספרות של ynet, יובל פלוטקין, מספר: "אין זה סוד שיהושע ציפה למותו. בשנים האחרונות, ובייחוד מאז מות אשתו רבקה (איקה) בשנת 2016, הוא הרבה לדבר על כך בפתיחות יוצאת דופן עם חבריו, עמיתיו וגם בראיונות לתקשורת ההמונים. לפני כשנתיים ראיינתי אותו, זמן קצר לאחר פרוץ מגפת הקורונה בישראל. העורכים שלי ואני חשבנו שברגעים כאלה, כשהשגרה המוכרת מתנדפת והמציאות נעשית לא ברורה, כדאי לשמוע את קולו של איש חכם ומנוסה. בולי התלבט במשך כמה דקות, וזהו. יותר מזה הוא לא היה צריך. גיליתי את האדם שגילו רבים לפניי: איש חכם, חשוף, משעשע ומעמיק, שלא חושש לערבב את המר עם המתוק. "אני מקנא במתים", הוא אמר לי בפתח השיחה, "בכל כך הרבה חברים וכמובן גם באשתי, שחסכו לעצמם את הפינאלה הזו שאני עכשיו חי אותה".

לקריאה נוספת


סיפורי היום

הבית הלבן הודיע כי הנשיא ביידן יגיע לישראל בעוד חודש.
האלימות נגד צוותים רפואיים נמשכת - רופאה הותקפה בקופת חולים בבאר יעקב.
באופוזיציה אופטימיים: "או ממשלת ימין - או בחירות"; חברי קואליציה: "נצטרך לנצח שוב".
גנץ מאיץ את בחירת הרמטכ"ל מחשש להתפרקות הקואליציה.
במשך קרוב לחצי שנה התחזו האקרים איראנים לאנשי מפתח בכירים בישראל לאחר שפרצו לתיבת המייל שלהם.

מה צפוי מחר

הלוויתו של הסופר א.ב. יהושע שהלך הלילה לעולמו תיערך מחר בשעה 17:30 בבית העלמין בעין כרמל.
מחר יתקיים המשך משפט תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. היום הסתיימה חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר ומחר תתקיים החקירה החוזרת של הפרקליטות.
שבוע הספר העברי יחל מחר אחר הצהריים.

התחזית

מחר וביום חמישי הטמפרטורות יעלו ותורגש הכבדה בעומס החום. ביום שישי הטמפרטורות יירדו מעט, ומזג האוויר יהיה רגיל לעונה.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

למרות העלייה החדה בתחלואה, לא נרשם ביקוש יוצא דופן לחיסונים. אתמול הגיעו 618 בני אדם, רובם מבוגרים בני יותר מ-60, לקבל את מנת החיסון הראשונה, 159 קיבלו את המנה השלישית של החיסון ו-84 את המנה הראשונה.
לשם השוואה ב-12 במאי קיבלו 662 ישראלים את המנה הרביעית, 274 את המנה השלישית ו-118 את המנה הראשונה של החיסון. כלומר, המספרים אתמול היו נמוכים יותר מהמספרים לפני חודש – בתקופה שבה מקדם ההדבקה היה מתחת ל-1 והמגפה הייתה בדעיכה.

מה חיפשו היום בגוגל?

הרצי הלוי. שר הביטחון בני גנץ הודיע אמש כי בימים הקרובים יחל בהליך מינויו של הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, שיירש את הרמטכ"ל הנוכחי רב-אלוף אביב כוכבי. גנץ חשף בהודעתו את שלושת המועמדים שלו לתפקיד הרמטכ"ל הבא: סגן הרמטכ"ל הנוכחי אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל עד השנה שעברה אלוף אייל זמיר ואלוף יואל סטריק.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בורסות נצבעות באדום, הריבית צפויה לעלות עוד ועוד כדי לבלום את האינפלציה - אבל יש כמה סיבות להאמין שהמחירים לא ירדו בטווח הקרוב. כמו איזה משבר זה יכול להתפתח ומה עושים בינתיים עם הכסף? | האזינו לפודקאסט החדשות היומי.
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה בענף התיירות יוכלו להציע עסקאות מוזלות ללא מתן אפשרות ביטול, כאופציה נוספת.
ניתאי לדאני, מטייל ישראלי בן 23 מדימונה, החליט לשחזר את המסע מהספר המפורסם של ז'ול ורן "מסביב לעולם ב-80 יום".
ויש סיבה אסטרונומית לקום לפני הזריחה: כוכבי הלכת מסודרים בקשת בשמיים.
2 צפייה בגלריה
כוכב חמה (מרקורי) כפי שצולם על ידי הגשושית MESSENGER
כוכב חמה (מרקורי) כפי שצולם על ידי הגשושית MESSENGER
כוכב חמה (מרקורי) כפי שצולם על ידי הגשושית MESSENGER
(צילום: NASA)