בן גביר וזוהר נגד טייסים שהפסיקו להתנדב, ראש השב"כ דווקא מבין אותם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר התרבות מיקי זוהר הפיצו סרטון מבוים ובו נראים לוחמי יבשה בלבנון מבקשים סיוע אווירי באמצע קרב - והטייסים בתגובה שואלים אותם אם הם "תומכי רפורמה", ואז לא מסייעים להם בלחימה, וייתכן שאף מפציצים אותם במקום את האויב. לאחר שעשרות שיתפו את הציוץ בטוויטר שפרסם הבוקר זוהר עם הסרטון, ומאות עשו לו לייק - הוא מחק אותו.
בן גביר, שלא שירת בצה"ל, הבהיר כי הוא אינו מתכוון למחוק אותו על אף הביקורת, בטענה שהוא "ממחיש היטב את סכנת הסרבנות", כלשונו. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, פרסם תגובה חריפה לסרטון: "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל, שראוי לכל גינוי. הלכידות בצה"ל היא ערך עליון. אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות נגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה"ל, המסכנים את חייהם לילה לילה".
משפחות שכולות זעמו בעקבות שיתוף הסרטון, שהמסר שרצה להעביר ברור - הטייסים "הסרבנים" עוד יגרמו לאובדן חיי אדם. בקבוצות וואטסאפ של משפחות שכולות הביעו רבים זעזוע מהסרטון ששיתף זוהר, וחלקם אף פנו אליו אישית.
מי שדווקא העניק גיבוי לאנשי המילואים שהודיעו כי לא ימשיכו להתייצב בעקבות חקיקת ביטול עילת הסבירות כצעד ראשון במהפכה המשפטית הוא ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן. הוא הצביע על ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחראי לפגיעה האפשרית בכשירות צה"ל. "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים ויחידות מיוחדות זו שגיאה מוחלטת", אמר בריאיון לאילנה דיין בגל"צ. הוא הסביר כי "אם החקיקה האיומה והנוראה הזאת תעבור, אנחנו מדינת אחרת - אז אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו".

1 צפייה בגלריה
רץ ברשת: "לא מכניסים פוליטיקה לצבא"
רץ ברשת: "לא מכניסים פוליטיקה לצבא"
מתוך הסרטון שהצליח להרגיז את דובר צה"ל

סיפורי היום

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט ב"כנס חירום": "זה זמן פציעות, גודל השעה מחייב לעצור".
המשך קידום המהפכה המשפטית? ביטאון של יהדות התורה: "לחשב מסלול מחדש". בינתיים, צעדת המפגינים לירושלים נמשכת לקראת "ליל התנגדות".
אסון בצאלים: קצינה נהרגה בתאונת עבודה.
סלאח נורה למוות ברכבו בחיפה - כחודשיים לאחר שבתו נרצחה.
מחדלי ההפריה - ועונשם: נאסר על אסותא רמת החייל לקלוט עוד מטופלות
"עסוקים בכיבוי שריפות": קריסת מערך העבודה הסוציאלית בישראל.
זעזוע בהודו: נשים הוצעדו עירומות והותקפו מינית, רה"מ מודי: "בושה למדינה".
ומי בר המזל? סיכוי של אחד ל-292.2 מיליון: זוכה יחיד במיליארד דולר בלוטו בארה"ב.

מה צפוי בסופ"ש

בסוף השבוע יימשך ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג בארה"ב. במוצאי השבת יתקיימו, זו הפעם ה-29, הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית. ההפגנה המרכזית תיערך כמדי שבוע ברחוב קפלן בתל אביב.

התחזית

מחר תימשך הירידה הקלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיו עומסי חום כבדים ברחבי הארץ. גל החום עדיין בעיצומו והחל משבת ובתחילת השבוע הבא תורגש התחממות נוספת לצד אחוזי לחות גבוהים במישור החוף.

מה חיפשו היום בגוגל?

עמוס לוזון. לאחר שברשת הופץ סרטון מיני שתיעד לכאורה בסתר את הנעשה בתוך ביתו בארסוף, הגיש איש העסקים תלונה במשטרת מחוז תל אביב - והתלונן על סחיטה. מקורבים ללוזון אישרו את הגשת התלונה ואמרו ל-ynet: "התלונה הוגשה בגלל סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות, בשל סרטון שצולם בסתר. ניסו לסחוט אותו בכסף בתמורה לאי הפצת הסרטון ודרשו ממני כספים".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אפל פיתחה את AppleGPT - אבל היא לא רוצה שתשתמשו בו.
הטווסים הוורודים: איך הפך הצבע המתקתק למרענן הרשמי של המלתחה הגברית.
הגולשים משלמים, הכוכבות ממחיזות: הטרנד החדש בטיקטוק גובל בפורנו.
טקס פתיחה מרשים וניצחון היסטורי: מונדיאל הנשים יצא לדרך.
לראשונה: המכונית הנמכרת ביותר באירופה היא חשמלית.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?