אחיו של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף חוסל בג'נין

אחיו של רעד חאזם, המחבל מהפיגוע בדיזנגוף, חוסל הבוקר בחילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין. הכוחות כיתרו את ביתו של האח, עבד חאזם, אחריו נוהל מצוד בחמשת החודשים האחרונים מאז הפיגוע שבו נרצחו שלושה בני אדם - איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן. שני המבוקשים ציפו להגעת כוחות הביטחון והכינו מטען חבלה רב עוצמה בצד הבית בו שהו. הכוחות ציפו לתרחיש שכזה ובכך נמנעה פגיעה בהם. בפעילות, במסגרתה התפתחו חילופי אש כבדים, לקחו חלק גם לוחמי סיירת הנח"ל שהיוו מעטפת לפעולת יחידת המסתערבים.
האירוע הסתיים ללא נפגעים בקרב כוחות הביטחון ובצה"ל שבחו את תפקודם: "הם פעלו בחדות, בדיוק ובמקצועיות". בפעילות כאמור חוסלו אחיו של רעד חאזם, המחבל מהפיגוע בדיזנגוף באפריל האחרון, וכן איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהשתתף בעצמו בחילופי האש. לטענת גדודי חללי אל אקצא, שמאיימים בתגובת נקם, המבוקשים היו פעילים בגדודים, ובחילופי האש חוסל גם מוחמד בראהמה ומוחמד אבו נאעסה.


לקריאה נוספת

סיפורי היום

הבוקר הותר לפרסום כי אלינה אומנסקי, תושבת נהריה בת 36, היא אחת משתי ההרוגות בתאונה הקטלנית בגיאורגיה. נעמי משה (58), אמא לשניים וסבתא לשלושה נכדים מבת ים, היא ההרוגה השנייה,
שריפות גדולות באזור ירושלים, ואדי ערה וצוק מנרה: "אופייני לעונת מעבר".
בפלורידה שבחוף המזרחי של ארצות הברית נערכים להגעתה של סופת ההוריקן "איאן", הראשונה בעונת ההוריקנים הנוכחית בארה"ב, וכנראה הראשונה זה 101 שנה שתפגע ישירות באזור טמפה.
מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, בריאיון יום לאחר ההעפלה ליורו בניצחון בפנדלים על אירלנד: "מתנצל על האמירה על בוקרשט, הסטירה? ניסיתי לדרבן את מורגן".

מה צפוי מחר

מחר תתקיים הצבעה על פסילת בל"ד מלרוץ בבחירות הקרובות.

התחזית

מחר תורגש ירידה קלה בטמפרטורות. טמפרטורת המים תעמוד על 28 מעלות, וגובה הגלים יגיע ל-30 ס"מ. בסוף השבוע הטמפרטורות יעלו ותורגש הכבדה בעומס החום. כך צפוי גם ביום ראשון. בבקעה ובערבה יהיה שרבי.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מקדם ההדבקה של נגיף הקורונה צנח בימים האחרונים, כך על פי נתוני משרד הבריאות, מ-1.13 ל-0.76.
הסיבה לירידה החדה במקדם ההדבקה הוא ראש השנה ומיעוט בדיקות הקורונה שנערכו בימים האחרונים. בשלושת הימים הראשונים של השבוע נערכו בישראל כ-13,650 בדיקות קורונה, לעומת כ-33,500 בשלושת הימים הראשונים של השבוע שעבר. כלומר ירידה של קרוב ל-60% במספר הבדיקות.
לפי נתוני משרד הבריאות אתמול בוצעו 5,090 בדיקות, ביום שני כ-3,850 וביום ראשון קרוב ל-4,700 בדיקות קורונה. לשם השוואה, ביום ראשון בשבוע שעבר נערכו קרוב ל-12 אלף בדיקות, ביום שני בשבוע שעבר המספר היה קרוב ל-11,500 וביום שלישי לפני שבוע נערכו מעט פחות מ-10 בדיקות.

מה חיפשו היום בגוגל?

ישראל מלטה. אמש נערך משחק ידידות בין שתי הנבחרות בו הפסידה הנבחרת כחול לבן 2:1 אבל הסיפור היותר מעניין היה שמספר שעות לפני המשחק מאמן מלטה הושעה בשל תלונה על הטרדה מינית.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חולשת אבטחה חמורה התגלתה בוואטסאפ.
מקנדה ועד ליפן: מעוזי מגבלות הקורונה האחרונים מסירים חסמים.
מחקר: "בעלי המלאכה המובחרים" נקברו עם האליטה של תרבות הווארי בפרו.
וכוכב ניצחון הנבחרת הצעירה אתמול - השוער שהכדורגל הישראלי חיכה לו: הזינוק של דניאל פרץ.