אחרי פנדלים והגמר הגדול ביותר אי פעם: ארגנטינה זכתה במונדיאל, מסי כבש צמד

גמר המונדיאל בקטאר הסתיים בגביע עולמי ראשון של מי שהוא כנראה הכדורגלן הגדול אי פעם: מסי הבקיע צמד, ולמרות שלושער של אמבאפה - כולל שער בפנדל בדקה ה-118 שהוביל לשוויון 3:3 - ארגנטינה זכתה בתואר אלופת העולם בפעם השלישית. הכול התנקז לדו-קרב פנדלים. מסי ואמבאפה דייקו בבעיטות הראשונות, אבל לאחר מכן קומאן בעט רע ונבלם אצל אמיליאנו מרטינס ואורליאן צ'ואמני בעט החוצה, ארגנטינה דייקה בכל הבעיטות שלה וזכתה במונדיאל 2:4.
מסי בן ה-35 הניף את תואר אלוף העולם בפעם הראשונה בקריירה שלו לאחר חמישה מונדיאלים בהשתתפותו והביא גביע ראשון לארגנטינה מאז 1986, אז דייגו מראדונה סחף את האלביסלסטה לזכייה. אלופת העולם הנוכחית, צרפת עם הסופרסטאר אמבאפה שמשתף פעולה עם מסי בפריז סן ז'רמן, נאלצה להיפרד מהתואר.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: gettyimages)
לקריאה נוספת


סיפורי היום

סלאח חמורי, שגורש הבוקר לצרפת לאחר שהיה עצור במשך יותר מתשעה חודשים במעצר מינהלי עקב חשד למעורבות בפעילות טרור, נחת בפריז והתקבל על ידי אשתו וכמה עשרות תומכים. בעבר תכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף, שוחרר בעסקת שליט וסירב להתנצל.
תלמיד נדקר בבי"ס בנתניה: החשד - קטטה בין ילידי הארץ לעולים חדשים מצרפת.
מחדל ההפריה באסותא: לתינוקת ימונה אפוטרופוס לדיוני בית המשפט.
הסדר טיעון עם העבריין יוסי מוסלי: הורשע ונשלח ל-11 חודשי מאסר בפועל.

מה צפוי מחר

מחר יתכנסו ועדות הכנסת המיועדות לדון ב"חוק דרעי" שיעסוק באפשרות מינויו לשר, ו"חוק בן גביר" להעברת סמכויות המשטרה אליו. גורמים בקואליציה המיועדת אמרו היום: אם "חוק דרעי" ייפסל בבג"ץ – נחוקק מיד את פסקת ההתגברות. המשנה ליועמ"שית אמר היום: "חוק דרעי פרסונלי, עדיף להחיל מהכנסת הבאה".
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
מחר הוא המועד האחרון להגשת התגובות והערעורים בנושא עליית מחיר החשמל הצפויה ומליאת רשות החשמל צפויה להתכנס בימים הקרובים ולדון בנושא לקראת החלטה סופית.

התחזית

מחר הטמפרטורות צפויות לרדת מעט, אך עדיין ינשבו רוחות מזרחיות בעיקר בהרי הצפון והמרכז. ביום שלישי מידות החום ימשיכו לרדת, וברביעי צפוי להיות קריר עם גשם מקומי בצפון ובמרכז שיימשך עד לשעות הלילה.

מה חיפשו היום בגוגל?

נר ראשון של חנוכה. החג מתחיל השנה הערב, אור לכ"ה בכסלו (18/12/2022) ונמשך עד יום שני ב' בטבת (26/12/2022). לפניכם המדריך השלם לחנוכה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

במרחק 218 שנות אור: התגלו שני כוכבי לכת עם הרבה מים.
(צילום: אסף חן)
דורין אטיאס תובעת פיצויי פיטורים מגיא פינס, שתקף: "יורקת בעזות מצח לבאר ממנה שתתה".
טענות כלפי מופע NEXT בחנוכה: "איחורים ובעיות סאונד".
"הזמר במסכה" איבדה את הרסן ועפה על עצמה ללא גבולות. זה מה שחשבה המבקרת שלנו סמדר שילוני.
וקבלו 7 מתכונים לקרמבו שתוכלו להכין בבית.

המלצה אחת ביום

דרדרלה לחיבורים - ספר מאת מאור מליקסון. לא מעט אנשים צוחקים על שחקני כדורגל - הם מרוויחים כסף קל לזמן קצר, השכל שלהם ברגליים ומה לא . אבל מאור מליקסון, אחד השחקנים הגדולים שהיו לנו וכיום מאמן מתחיל, מצליח להראות לנו שהוא שונה - אם כי הוא נורא אוהב לצחוק על עצמו שהוא כדורגלן "טיפוסי" העונה לרוב הסטיגמות, והוא לא.
אחרי היוזר המעניין שלו בטוויטר Melikson24@ (אולי הגיע זמן לפרשן כבר מלי?) הוא מעז לכתוב ספר - דרדלה לחיבורים, 280 עמודים שמספרים על ואת עולם הכדורגל דרך עיניו, רגליו וחיוכו עקום השיניים - דבר שהוא מציין כל עמוד שלישי. כמו גם דיאלוגים דמיוניים עם עורך הספר.
מליקסון מצחיק וקולח, נותן פרספקטיבה אחרת על עולם הכדורגל וכותב רהוט ונעים. אני מהמר שזה לא הספר האחרון שלו ושמהר מאוד נמצא אותו בעוד מקומות מלבד על הקווים כעוזר מאמן הפועל באר שבע.