גלנט הציג לאוסטין את רשימת החיסולים בלשכתו

משרד הביטחון פרסם תמונות מהמפגש של שר הביטחון יואב גלנט עם עמיתו האמריקני לויד אוסטין, ובאחת מהן נראה שר הביטחון מציג לאוסטין רשימה שעליה נכתב "סטטוס סיכול בכירים". השמות ברשימה טושטשו בתמונה שפורסמה.
לאחר מכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם אוסטין בקריה בתל אביב. ראש הממשלה אמר לשר ההגנה כי פעולות החות'ים בים האדום הן "איום על חופש השיט של העולם כולו", ואמר כי הוא מעריך את הפעולות שנוקטת ארה"ב "כדי לפתוח את המצר". בינתיים, ההצהרה המשותפת של גלנט ואוסטין מתעכבת, בצל הפגישה של השר האמריקני עם קבינט המלחמה.
3 צפייה בגלריה
לויד אוסטין ויואב גלנט
לויד אוסטין ויואב גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

העדות המטלטלת של ירדן: "השומרים היו גברים, הם ראו בי 'שלל' - לא יכולתי להתנגד לדבר"

הריאיון עם ירדן רומן גת, שחזרה משבי חמאס ב-29 בנובמבר, פורסם בלילה בתוכנית "60 דקות" של רשת CBS. לאורך 54 ימים, סיפרה, היא הוחזקה בבית - ולא במנהרה של חמאס. השומרים שלה היו גברים בלבד. "השגיחו עליי כל הזמן. לא הוחבאתי, אפילו לא לרגע. והם יכלו לעשות לי מה שרצו", אמרה.
היא תיארה את הרגעים שבהם נלקחה לשבי, ותיארה כי מחבלי חמאס ראו בה "שלל". ירדן, שניסתה להימלט מהמחבלים יחד עם בעלה ובתה, לא יכלה לרוץ עוד ובמקום זאת נפלה אל הקרקע וניסתה להעמיד פני מתה, אך המחבלים הבחינו בה. היא הוצגה לראווה בעזה מול קהלים גדולים של פלסטינים מריעים. "החוטפים שלי הציגו אותי כשלל", אמרה.
3 צפייה בגלריה
ירדן רומן גת
ירדן רומן גת
ירדן רומן גת

החות'ים תקפו עוד מכלית, גם ענקית הנפט BP עוצרת את השיט בים האדום

גורמים אמריקניים אמרו בצהריים לרויטרס כי הבוקר נורו מספר "שיגורים" לעבר המכלית M/V Swan Atlantic, שנושאת ביו-דיזל, בשעה ששטה בדרום הים האדום. הגורמים לא האשימו ישירות את החות'ים במתקפה, אבל הדגישו כי השיגורים בוצעו מהאזורים שבשליטת בתימן.
הספינה שייכת לחברה הנורבגית Inventor Chemical Tankers, שאישרה בהמשך כי המכלית הותקפה ונפגעה מ"עצם" כלשהו – אך הדגישה כי הצוות שעל הסיפון לא נפצע בתקרית. בהודעת החברה נמסר כי "אין לנו שום קשר לישראל", וכי המכלית מתרחקת כעת מהאזור.
מתקפות החות'ים מעוררות חשש כבד מפגיעה בכלכלה העולמית, ושורה של ענקיות בתחום ההובלה הימית כבר הודיעו שיפסיקו לשוט בים האדום בשל החשש לצוותיהן ולאוניות שלהן. אליהן הצטרפה בצהריים גם ענקית הנפט הבריטית BP. מדובר בתאגיד השלישי בגודלו בעולם בתחום הנפט, הגז הטבעי והפטרוכימיה.


כותרות נוספות מהיום

קצין תקשוב בגדוד 17 יצא להגנת שלושת הלוחמים מהגדוד שירו בשוגג בחטופים שנמלטו משבי חמאס בשג'אעיה: "תאונות קורות".
מחבלים שנסעו ברכב פתחו באש לעבר המכונית שבה ישבו מאחור בת 27 ותינוק בן חודש וחצי. היא נפצעה קל בכתף ובעלה שנהג ירה בחזרה והבריח את המחבלים.
כ-20 בני משפחות של חטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה חסמו את הכניסה והיציאה לבסיס הקריה בתל אביב - למשך 241 שניות - כמספר החטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר לרצועת עזה.
(צילום: יעל צ'כנובר)
מתווה חנינות מיוחד על קנסות יופעל למי שנקלעו למצב כלכלי קשה בשל המלחמה.
73 יום לאחר מתקפת הטרור, דנה ועדת הבריאות של הכנסת במענה הטיפולי לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בידי מחבלי חמאס.
צה"ל חשף תיעוד יוצא דופן מתפיסת ענק של כספי טרור בבית בג'באליה: 5 מיליון שקלים במזומן הוחרמו שם - סכום שמשתווה לכל הכסף שנתפס בחודש הראשון של התמרון הקרקעי.
3 צפייה בגלריה
כספי הטרור שהוחרמו על ידי לוחמי היחידה הרב-ממדית
כספי הטרור שהוחרמו על ידי לוחמי היחידה הרב-ממדית
(צילום: דובר צה"ל)
סמוטריץ' הקפיא את המס על המשקאות הממותקים - והחרדים תומכים בדחיית הבחירות המקומיות

פרשנויות ודעות היום

שורש קונספירציית הימין האנטי-ציוני | בן-דרור ימיני
"את התיאוריה שלפיה "הציונים אחראים" ל-7 באוקטובר מפיצים בעיקר אנטישמים, אבל יותר מדי ישראלים מאמינים בעלילת הדם הזאת ומפיצים אותה. שנים כתבתי על עלילות הדם המרושעות שמפיץ השמאל האנטי-ציוני נגד ישראל, ועכשיו צריך לומר בקול ברור שיש גם – אמנם מתי מעט, בודדים - מהימין האנטי-ציוני שמפיצים עלילות כאלה". לטור המלא
סימני שאלה מעל הקואליציה נגד החות'ים | ד"ר ירון פרידמן
"ארה"ב בבעיה. צירוף ישראל לקואליציה לא בא בחשבון כי אז מדינות ערביות לא יצטרפו. סעודיה כבר הכריזה שלא תצטרף, ובאיחוד האמירויות אמנם שותקים באופן רשמי אבל ברור שהצטרפות עלולה להביא למשבר חריף עם סעודיה. מי שכן עשויה להצטרף היא מצרים, שכן היא הנפגעת הכלכלית העיקרית בין מדינות ערב כתוצאה מחסימת מעבר ספינות למפרץ סואץ, מה גם שיש לה היסטוריה של התנגדות לאיראן ולגרורותיה. קואליציה נגד החות'ים יכולה לקבל תמיכה בלתי צפויה גם ממדינות שנפגעות כלכלית ואינן ידידות של ארה"ב, למשל קטאר ואפילו סין". לטור המלא
האומנם ניתן היה לבטל את הסכמי אוסלו? דין מילוא
"למעט תוכנית ההתנתקות המציאות בשטח נשארה כמעט כשהייתה. נתניהו חזר לשלטון ב-2009 וכעבור זמן מה אף הביע בפומבי הסכמה מסוימת למדינה פלסטינית (נאום בר אילן), אולם חשוב להתייחס לא רק למה שמנהיגים אומרים, אלא בעיקר למה שהם עושים. ונתניהו, גם אם לא ביטל את הסכמי אוסלו באופן רשמי, הרחיק בפועל את ההיתכנות למדינה פלסטינית, בעיקר בהימנעות ממו"מ אפקטיבי ובהגדלה משמעותית של האוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

הגרלת ליגת האלופות. הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות נערכה היום בעיר ניון בשווייץ, וסיפקה כמה מפגשים מרתקים ושקולים, בראשם אלופת ספרד ברצלונה לבין אלופת איטליה נאפולי.