במשטרה מודים: יש קושי בהפקת ראיות שיעמידו לדין את מחבלי הנוחבה

ממסמך פנימי שחושף כתבנו לירן תמרי, עולה כי במעבדות הזיהוי הפלילי במטה הארצי מתקשים להפיק ממצאים פורנזיים מפריטים שנאספו בזירות הרצח השונות והמרובות. הדבר עלול להקשות על התהליכים המשפטיים והיכולת להעמיד לדין את מחבלי הנוחבה של חמאס. בארגון מודים כי קיים קושי של ממש בהפקת טביעות אצבע מחפצים דוגמת גרזנים וסכינים - ששימשו את מחבלי הנוחבה ביתר שאת במהלך הטבח.
במסמך מתאר בכיר במז"פ: "יכולת המעבדה מוגבלת מאוד בפיתוח טביעות אצבע על כדורים ותרמילים בפרט, ועל משטחי מתכת כגון סכינים ומטעני צינור. השיטה העיקרית בה נעשה שימוש במעבדה היא של 'סופרגלו' וצבענים. שיטה זו בעלת יכולת מאוד מוגבלת על תרמילים ומטעני צינור, ואחוזי ההצלחה שלה שואפים לאפס". במשטרת ישראל פנו באחרונה למעבדות בחו"ל, וכן ליצרנית מערכות להפקת ממצאים פורנזיים בבריטניה, על מנת שזו תספק למשטרה ציוד מתקדם אשר ביכולתו להפיק תוצרים מחפצי המחבלים שנמצאו בזירות השונות.
3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
(צילום: דוברות שב"ס)

המוסד סייע, המפעיל נחשף: סוכל פיגוע איראני נגד ישראלים בקפריסין

היום נודע כי המוסד סייע לרשויות בקפריסין לסכל תשתית טרור איראנית שתכננה לפגוע בישראלים ויהודים השוהים באי. "בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות", נמסר. שני חברי החוליה נעצרו בתחילת נובמבר 2023, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי.

הקונספציה של נתניהו, החששות של יוסי כהן ואזהרות המוסד: הכסף הקטארי בעזה - גילויים חדשים

המוסד קיבל לאורך השנים מידע סודי כי במקביל לכסף שממשלת קטאר מעבירה לרצועת עזה לסיוע הומניטרי לפלסטינים, שולחים גורמים קטארים בכירים כספים ישירות לזרוע הצבאית של החמאס, עז א-דין אל קסאם. ראש המוסד הקודם, יוסי כהן, חשב בשלהי כהונתו כי נושא הכספים הקטאריים "יוצא מכלל שליטה".
יורשו של כהן בתפקיד, דוד ברנע, אמר לראש הממשלה החדש דאז, נפתלי בנט, כי הוא מתנגד נחרצות להמשך העברת הכספים באישור ישראל מקטאר לרצועה משום שחלק מהכספים הללו מוסטים במרמה על ידי החמאס כדי לשרת את ההתעצמות הצבאית של הארגון. המוסד התמיד בהתנגדות הזו לאורך כל תקופת בנט, ובמהלך ממשלת נתניהו החדשה, אך התשלומים המשיכו לזרום. כך עולה מכתבת תחקיר מקיפה שמתפרסמת הבוקר (יום א') ב"ניו יורק טיימס", שעליה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" ו-ynet רונן ברגמן.

כותרות נוספות מהיום

ניצב בכיר יבדוק את מחדלי החקירה בפרשת יובל קסטלמן, המשפחה: "זה 7 באוקטובר של המשטרה".
בכירים במערך ההסברה הישראלי אומרים כי פרסום התיעודים של מחבלי החמאס מובלים עם תחתונים בלבד ברחוב ומוסרים את נשקם גרם לישראל בעיה הסברתית, אך סבורים שהנזק מוגבל, וכי הערך המבצעי של פגיעה במורל של החמאס גבוה מהנזק ההסברתי שנגרם.
3 צפייה בגלריה
עשרות מחבלים בג׳באליה הסגירו את עצמם לידי כוחות צה״ל
עשרות מחבלים בג׳באליה הסגירו את עצמם לידי כוחות צה״ל
עשרות מחבלים בג׳באליה הסגירו את עצמם לידי כוחות צה״ל
במהלך הלילה, צרפת יירטה שני כטב"מים מול חופי תימן באמצעות משחתת.
כרמית פלטי קציר, שאמה חנה חזרה מהשבי במצב קשה במסגרת עסקת החטופים, סיפרה ל-ynet Live כי לא חל שינוי במצבה.
לראשונה זה כמעט חודשיים, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין. השיחה, לפי הקרמלין, התמקדה "במצב ההומניטרי הקטסטרופלי" ברצועת עזה.
ועדת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר חברי כנסת, ולפיה השכר לא יעלה בינואר 2024.
עוד דחייה: שנת הלימודים האקדמית תיפתח בסוף החודש.
באו"ם לוחצים לפתוח את מעבר כרם שלום לכניסת משאיות לעזה.

פרשנויות ודעות היום

נתניהו מחכה לטעות של גנץ | מורן אזולאי
"בליכוד מספרים כי ראש הממשלה חזר לאחרונה לבדוק באופן תדיר את הלך הרוח הציבורי, ואף חידד קו סביב הקמפיין שלו בימים האחרונים. על פי סקרים שנערכו בליכוד, הצוות הקרוב של נתניהו מזהה שהסנטימנט הציבורי בשלב זה של המלחמה מתרכז בשאלת היום שאחרי המלחמה, ובשאלת המדינה הפלסטינית". לטור המלא
שבתי אחרי 16 שנה, וזו לא שג'אעיה שזכרתי | אבי יששכרוף
"המראה של שג'אעיה שומט לסת. לתושבי השכונה הזו כבר אין בתים לחזור אליהם. בצד הישראלי יש אולי מי שמקווה שההרס העצום יוביל לכניעה של חמאס. זה לא יקרה (כנראה), בוודאי שלא בקרוב. בינתיים אפשר לשער שהלחימה בשכונה תסתיים בימים הקרובים, כך גם בג'בלייה ואולי בעוד כמה שבועות בחאן יונס. אז בעצם יתחילו "הצרות" של ישראל ושל חמאס: לא ברור מה יישאר מחמאס בסיומם של השבועות הקרובים, אולם הוא לא ישוב לשלוט ברצועה כגוף ממשלתי. הנוכחות שלו כארגון טרור תישמר, מן הסתם; השאלה באיזו מידה". לטור המלא
אסור לוותר על הרווארד | ד"ר מתן גוטמן
"אסור לשפוך את התינוק עם המים. הקריאות לחרם, משיכת תרומות, עזיבת סטודנטים ואי-הרשמה מתעלמות מהעובדה שבאוניברסיטאות הללו מתחנכים מנהיגי העתיד של ארה"ב ושל מדינות אחרות בכל תחומי החיים: כלכלה, רפואה, משפטים, פוליטיקה ועוד. אסור לוותר על הזירות הללו. חייבים להילחם ולהשמיע את הקייס של ישראל. הרי לא יהיה ואקום: אם הישראלים לא יהיו שם, הסטודנטים הפרו-פלסטינים ימלאו את החלל". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

עדנה מזי"א. אחת המחזאיות הגדולות בתרבות הישראלית, הלכה לעולמה היום לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, והיא בת 74. היא הותירה אחריה שני ילדים, בהם מנכ"לית החאן לשעבר אלישבע מזי"א, ושישה נכדים.
3 צפייה בגלריה
עדנה מזי"א
עדנה מזי"א
עדנה מזי"א
(צילום: יובל חן)
מזי"א, שגם עסקה בכתיבת ספרים (בהם "התפרצות X" וספרי ילדים), תסריטים וכן בבימוי, הציגה מחזות בתיאטראות שונים בארץ ובעיקרם הקאמרי ובית ליסין. בין המחזות הבולטים שכתבה נמנים "משחקים בחצר האחורית" (שנכתב בעקבות פרשת האונס בשמרת), "סיפור משפחתי" ו"האריסטוקרטים". בשנים האחרונות המשיכה לכתוב לתיאטרון, כשהמחזה "זוג" עלה ב-2022 בבית ליסין, ו"היריון" עלה ב-2019 בקאמרי.